printlogo


کد خبر: 249989تاریخ: 1401/3/31 00:00
آمار روزانه مبتلایان کرونا صعودی شد
فوت 3 نفر در شبانه‌روز

با آنکه آمار مرگ‌و‌میر کرونا مدتی است در کشور تک‌رقمی و در برخی روزها به صفر رسیده است اما میزان مبتلایان به این بیماری دیروز نسبت به روزهای گذشته صعودی شد؛ بیماری مرگباری که در پی انجام واکسیناسیون گسترده، همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور مهار شده اما به پایان نرسیده است. 
کارشناسان تاکید دارند رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کشور همچنان الزامی است، چرا که این بیماری مرموز مشخص نمی‌کند باز هم سویه جدیدی خواهد داشت یا نه. وزارت بهداشت دیروز اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته ۲۳۱ بیمار «کووید-۱۹» در کشور شناسایی شدند و متاسفانه ۳ نفر نیز جان خود را به دلیل این بیماری از دست دادند. 
بر این اساس از ظهر روز یکشنبه تا ظهر روز دوشنبه ۳۰ خرداد ۲۳۱ بیمار جدید مبتلا به «کووید-۱۹» در کشور شناسایی و ۴۳ نفر از آنها بستری شدند. متاسفانه در طول این مدت ۳ بیمار مبتلا به «کووید-۱۹» در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۴۱ هزار و ۳۶۶ نفر رسید. همچنین خوشبختانه تاکنون ۷ میلیون و ۶۰ هزار و ۶۲۲ نفر از بیماران بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. ۲۷۸ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-۱۹» نیز در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. همچنین تاکنون ۵۲ میلیون و ۵۱۹ هزار و ۳۰۱ آزمایش تشخیص «کووید-۱۹» در کشور انجام شده است. در حال حاضر ۱۰۶ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۴۲ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند. 
بنا بر اعلام وزارت بهداشت، ۵۷ میلیون و ۹۵۳ هزار نفر در کشور ۲ دوز واکسن کرونا تزریق کرده‌اند. همچنین تاکنون ۶۴ میلیون و ۶۱۰ هزار و ۸۴۴ نفر دوز اول، ۵۷ میلیون و ۹۵۳ هزار و ۱۲ نفر دوز دوم و ۲۷ میلیون و ۶۷۷ هزار و ۵۰۲ نفر دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند. مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور نیز به ۱۵۰ میلیون و ۲۴۱ هزار و ۳۵۸ دوز رسید. 

Page Generated in 0/0125 sec