printlogo


کد خبر: 249994تاریخ: 1401/3/31 00:00
اخبار

امضای تفاهمنامه همکاری دیوان محاسبات و معاونت علمی و فناوری
تفاهمنامه همکاری مشترک میان دیوان محاسبات کشور و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری امضا شد. 
آیین امضای تفاهمنامه همکاری مشترک دیوان محاسبات کشور و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با حضور مهرداد بذرپاش و سورنا ستاری برگزار شد. 
در این نشست که با حضور تعدادی از نمایندگان مجلس، مقامات دیوان محاسبات و مدیران معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری همراه بود، راهکارهای تحقق شعار سال «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» به بحث و تبادل نظر گذاشته شد. 
همچنین یادآوری احکام قانونی مغفول مانده و برخی نکات دیگر مرتبط با حوزه نظارت درباره حمایت از تولید دانش‌بنیان و فناوری‌های نوین که از سوی دیوان محاسبات کشور احصا شده است، به اطلاع مدیران و دست‌اندرکاران معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری رسید. 
افتتاح مرکز نوآوری و خانه خلاق دیوان محاسبات کشور با حضور مهرداد بذرپاش، سورنا ستاری و اعضای شورای سیاست‌گذاری این مرکز از دیگر برنامه‌های این نشست مشترک بود. 
***
صادرات ۶۵۰ میلیون دلاری صنعت نساجی و پوشاک
نایب‌رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک گفت: پارسال حدود ۶۵۰ میلیون دلار صادرات در حوزه نساجی و پوشاک انجام شده که حدود ۶۰ درصد مربوط به صادرات فرش ماشینی و بقیه مربوط به صادرات بخش پوشاک بوده است.  مجید نامی گفت: مقصد حدود ۷۰‌درصد از صادرات نساجی و پوشاک کشور عراق بوده و ۳۰ درصد بقیه نیز به کشور‌های حوزه خلیج‌فارس و آسیای میانه صادر شده است.  وی اضافه کرد: در حالی صادرات پارسال نساجی و پوشاک کشور ۶۵۰ میلیون دلار بوده که در سال‌های گذشته این عدد به یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار هم رسیده بود. نایب‌رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک همچنین گفت: گردش مالی بازار پوشاک ۸ تا ۱۲ میلیارد دلار تخمین ‌زده می‌شود و در حالی ‌که برآورد اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک به عنوان یک تشکل تخصصی از گردش مالی صنعت پوشاک حدود ۸ میلیارد دلار است، دفتر تخصصی وزارت صنعت، معدن و تجارت، این آمار را حدود ۶ میلیارد دلار عنوان می‌کند. 
***
نماد‌های پرسپولیس و استقلال در آستانه بازگشایی
رئیس سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد نماد ۲ باشگاه پرطرفدار استقلال و پرسپولیس بزودی باز می‌شود. 
حسین قربانزاده صبح دیروز با حضور در برنامه «سلام صبح به خیر» شبکه ۳ رسانه ملی درباره باز شدن نماد استقلال گفت: نماد استقلال هفته آینده در فرابورس بازگشایی می‌شود تا مردم بتوانند خریدوفروش کنند. 
او درباره تاخیر بازگشایی این دو نماد در بازار سرمایه تصریح کرد: تاخیر به این ‌علت بود که وضعیت بازار سرمایه مناسب نبود؛ این بازگشایی باید زمانی اتفاق می‌افتاد که سهامدار خُرد هم متضرر نشود. قربانزاده اظهار داشت: درباره نماد استقلال منتظر تایید صورت مالی ۶ ماهه از سوی سازمان حسابرسی بودیم که انجام شده و ان‌شاءالله هفته آینده نماد استقلال در فرابورس برای خرید و فروش مردم بازگشایی می‌شود. رئیس خصوصی‌سازی درباره بازگشایی نماد پرسپولیس در بازار سرمایه گفت: نماد پرسپولیس هم تا ۳ هفته آینده باز خواهد شد. 
***
جزئیات مذاکره ایران و روسیه درباره همکاری مشترک خودرویی
معاون وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت با اشاره به امکان برقراری همکاری‌ خودرویی بین ایران و روسیه گفت: با توجه به اینکه هر ۲ کشور در تولید رنو کار کرده‌اند، می‌توان امکان راه‌اندازی پلتفرم‌ ال90 و ساندرو در ایران را بررسی‌ کرد. علیرضا پیمان‌پاک در رابطه با همکاری مشترک ایران و روسیه در حوزه خودروسازی، گفت: ایران و روسیه درباره همکاری مشترک صنعتی، تجاری و اقتصادی فصل مشترکی را در حوزه‌های مختلف کشتی‌سازی، تجهیزات پزشکی، دارو و ساختمان‌سازی تشکیل داده‌اند و برای همه این گروه‌ها کارگروهی ایجاد شده که از بین تمام این کارگروه‌ها کارگروه دارو و تجهیزات پزشکی از همه پیشرفته‌تر است. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: با توجه به توانمندی‌های ۲کشور در حوزه‌های صنعتی یاد شده، در بخش‌هایی از صنعت ما می‌توانیم تکنولوژی خود را در اختیار روسیه قرار می‌دهیم و در بخش‌هایی نیز آنها می‌توانند تکنولوژی خود را در اختیار ما قرار می‌دهند و در بخش‌هایی مانند خودرو که هر ۲ کشور دچار محدودیت هستند، به عنوان برنامه جایگزین واردات کار مشترک از قبیل تحقیق، توسعه، ارتقای فناری، همکاری مشترک و تجاری‌سازی فناوری را می‌توانیم انجام دهیم. رئیس سازمان توسعه تجارت ایران بیان داشت: بنابراین در حوزه خودرو نشست‌های مختلفی در زمینه خودروهای سنگین، ون و مینی‌بوس بین ۲ کشور برگزار شده است و به این نتیجه رسیده‌ایم که در بخش‌هایی ما خریدار کالا از آنها باشیم و در بخش‌هایی نیز آنها خریدار قطعات مورد نیاز از ما باشند. وی اظهار داشت: در حوزه خودروهای سبک موضوعات مختلفی وجود دارد که یکی صادرات قطعات خودرویی است که در ایران تولید می‌شود. وضعیت ما در زمینه ساخت قطعات خودرویی خوب است، بنابراین قطعه‌سازان را به روس‌ها معرفی کرده‌ایم و مذاکراتی نیز بین طرفین برای صادرات قطعات خودرو انجام شده است، البته یک سری از قطعات مورد نیاز ما نیز در زمینه خودروهای سبک توسط روس‌ها قابل تولید است. 

Page Generated in 0/0112 sec