printlogo


کد خبر: 250001تاریخ: 1401/3/31 00:00
اخبار

روایت قالیباف از مذاکرات هسته‌ای 
آمریکا مانع توافق  است
رئیس مجلس با اشاره به روند مذاکرات وین گفت آمریکایی‌ها با تضادی که در حرف و عمل خود دارند، مانع به نتیجه رسیدن آن می‌شوند. محمدباقر قالیباف در دیدار زلاتکو حسن‌بگوویچ، رئیس گروه دوستی پارلمانی کرواسی و ایران، با ابراز امیدواری به اینکه این سفر در گسترش روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ۲ کشور مؤثر باشد، گفت: سی‌امین سالگرد برقراری ارتباط رسمی میان ایران و کرواسی را تبریک می‌گویم و امیدواریم ارتباط پارلمانی میان ۲ کشور با تحرک بیشتری پیش برود. رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه ۲ کشور ایران و کرواسی، دوستان خود را در روزهای سخت شناخته‌اند، یادآور شد: روزهای سخت جنگ بالکان، ما را به هم نزدیک کرد، روابط را پایدار نگاه داشت و آن را در یاد دولت‌ها و ملت‌ها ماندگار کرد. وی در ادامه با اشاره به روند مذاکرات وین که آمریکایی‌ها با تضادی که در حرف و عمل خود دارند، مانع به نتیجه رسیدن آن می‌شوند، عنوان کرد: در شرایطی که تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی علیه ایران اعمال می‌شود، مهم است که کدام کشورها در شرایط سخت کنار یکدیگر می‌ایستند. قالیباف با تاکید بر ایجاد مسیری پایدار و ماندگار برای ارتباطات ۲ کشور گفت: بهترین مسیر را برای ارتباطات پایدار، دولت‌ها و پارلمان‌ها تعیین می‌کنند و در این زمینه ارتقای روابط گروه‌های دوستی پارلمانی ضرورت دارد. رئیس قوه مقننه در ادامه با تأکید بر ضرورت تسهیل روابط میان تجار و فراهم کردن ارتباط بخش خصوصی میان ۲ کشور، اظهار کرد: اطمینان داریم برقراری این مناسبات می‌تواند ظرف یک سال، روابط اقتصادی ۲ کشور را چندین برابر افزایش دهد. وی در همین زمینه تاکید کرد: لازم است گروه‌های دوستی پارلمانی ۲ کشور با افزایش تعامل برای رفع موانع همکاری‌ها اقدام و پیوندهای بخش تجاری ۲ کشور را برقرار کنند. 
***
اجازه نمی‌دهیم دست دشمن به حریم امنیت ما برسد
فرمانده کل سپاه و فرمانده قرارگاه ثارالله تهران در آیین گرامیداشت سی‌امین سالگرد صدور فرمان تاسیس قرارگاه ثارالله تهران از سوی فرماندهی معظم کل قوا و تجلیل از خانواده‌های معظم شهدای این قرارگاه، با اشاره به اینکه در دنیا یک نقطه مرکزی تدبیر، الهام، آگاهی، حرکت و راهبرد وجود دارد که با دنیای کفر و الحاد ستیز می‌کند، گفت: دشمن این نقطه را شناسایی کرده و می‌داند که تحمیل شکست‌های پی‌در‌پی به آنها بویژه در بلاد اسلامی از این نقطه است. سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی افزود: دشمنان دریافته‌اند شیب شتابدار نزول قدرت آنها از این نقطه سرچشمه می‌گیرد و به همین جهت این نقطه، نقطه تقابل تمام دشمنی‌ها و همگرایی‌های شیاطین عالم و نقطه‌ای است که در آن همه توطئه‌ها خنثی می‌شود و آن شهر تهران است. وی با بیان اینکه مردم ایران می‌دانند آنچه در ذهن رهبر معظم انقلاب می‌گذرد جز سعادت، پیشرفت، امنیت، استقلال، آزادی و حرمت این جامعه نیست، تصریح کرد: قدرت فیزیکی یک نظام خوب است اما اگر حکمت رهبری پشت آن نباشد آن قدرت به عکس خود تبدیل می‌شود، مانند آمریکا که فاقد یک رهبر با روحیه کاریزماتیک بوده و از حکمت برخوردار نیست و همین امر باعث فرسایش روح جامعه می‌شود. فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه باید تولید امنیت کنیم نه اینکه مانع ناامنی بشویم، افزود: تولید امنیت به این معناست که امنیت آنقدر بزرگ و ریشه‌دار باشد که هیچ چیز قادر به برهم زدن آن نشود، در حالی که جلوگیری از ناامنی آخرین مرحله از تلاش است و ما به بهترین روش می‌اندیشیم و آن روش تولید امنیت است. سرلشکر سلامی در پایان از مردم به عنوان کلیدواژه قدرت نام برد و گفت: با خدمت به مردم، روحیه فداکاری و گذشت اجازه نمی‌دهیم دست دشمن به حریم امنیت ما برسد و امنیت را مردمی می‌کنیم. 
***
ارتقای توان پهپادهای ارتش در جنگ الکترونیک
فرمانده کل ارتش ضمن قدردانی از یگان‌های جنگ الکترونیک- جنگال- در ارتقای توان پهپاد‌ها، گفت: اهمیت جنگال از این بابت است که علاوه بر اینکه در همه آرایه‌ها نقش تعیین‌کننده دارد، خود به تنهایی یک آرایه دفاعی و هجومی است. امیر سرلشکر موسوی با حضور سرزده در گروه ۴۰۲ جنگ‌های الکترونیک نیروی زمینی ارتش، از بخش‌های مختلف این یگان بازدید کرد. فرمانده کل ارتش در جمع کارکنان این یگان با تأکید بر اهمیت و جایگاه یگان جنگ‌های الکترونیک در ارتش گفت: این یگان با در اختیار داشتن نیرو‌های انسانی مستعد، ماهر و مبتکر، توانایی انجام کار‌های بزرگ را داشته و توانسته است به جایگاهی تاثیرگذار در شأن ارتش و در راستای ارتقای توان رزمی نیرو‌های مسلح دست یابد. وی ضمن قدردانی از افسران، درجه‌داران و کارمندان یگان‌های جنگال در ارتقای توان پهپاد‌ها در حوزه جنگ الکترونیک، تصریح کرد: اهمیت جنگال از این بابت است که علاوه بر اینکه در همه آرایه‌ها نقش تعیین‌کننده دارد خود به تنهایی یک آرایه دفاعی و هجومی است. 

Page Generated in 0/0468 sec