printlogo


کد خبر: 250016تاریخ: 1401/4/1 00:00
اخبار

عذرخواهی رئیس تلویزیون از رهبر انقلاب
رئیس رسانه ملی در نامه‌ای خطاب به رهبر انقلاب، از غفلت پیش‌آمده در ماجرای پرداختن به دستگیری سارقان بانک ملی، عذرخواهی کرد. به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در پی تذکر رهبر حکیم  انقلاب پیرامون برخورد یکی از برنامه‌های صداوسیما با توفیق اخیر نیروی انتظامی، رئیس رسانه ملی در نامه‌ای خطاب به معظم‌له، از غفلت پیش‌آمده عذرخواهی کرد. متن نامه پیمان جبلی بدین شرح است: «باسمه تعالی. محضر مبارک رهبر معظم انقلاب‌؛ سلام علیکم، فرزندان شما در رسانه ملی تذکر و گلایه شما را با گوش جان شنیدند. از غفلت و قصور پیش‌آمده عذرخواهی می‌کنیم و بدیهی است که جبران خواهد شد. بی‌شک؛ ما سربازان شما در صداوسیما همواره نیازمند تذکرات و نصایح راهگشای‌تان هستیم و یکی از شاخصه‌های تحول در رسانه ملی، توجه جدی و پیگیری مجدانه هشدارها و رهنمودهای حضرتعالی خواهد بود. با تجدید احترام - پیمان جبلی»
***
اکران حقیقت ادامه دارد
اکران حقیقت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی با نمایش ۴ اثر ادامه پیدا می‌کند. به گزارش «وطن‌امروز»، بزودی اکران حقیقت با نمایش ۴ فیلم مستند فعالیت خود را ادامه می‌دهد. آثاری که در این دوره از اکران حقیقت قرار دارد شامل «انیمیشن ایرانی» مهرداد شیخان، «چامون» آرمان قلی‌پوردشتکی، «ایستوود» علیرضا رسولی‌نژاد و «پروژه ازدواج» حسام اسلامی است. مستندهای مورد نظر، بعد از بازبینی دوباره و بدون ممیزی پروانه نمایش دریافت کردند. این آثار قرار است تیرماه روی پرده سینماها برود. مستند «انیمیشن ایرانی» قرار بود اسفندماه سال گذشته در قالب اکران حقیقت در سینماها نمایش داده شود که اکران این مستند به دلیل اینکه سازمان سینمایی اعلام کرده بود در دوره جدید، فیلم‌های مستند متقاضی اکران باید دوباره درخواست پروانه نمایش دهند، به تعویق افتاده بود. 
***
پروانه نمایش «برادران لیلا» صادر نمی‌شود
آنطور که سازمان سینمایی اعلام کرده، پروانه نمایش فیلم سینمایی «برادران لیلا» به دلیل تخلفات و سرپیچی از مقررات از سوی تهیه‌کننده و کارگردان آن صادر نمی‌شود. به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی، اداره نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: پروانه نمایش فیلم سینمایی«برادران لیلا» به دلیل تخلفات و سرپیچی از مقررات صادر نمی‌شود. در بخشی از متن اطلاعیه اداره کل نظارت بر عرضه و نمایش فیلم آمده است: «به‌رغم تاکید و تذکرات لازم برای رعایت قانون و با علم و آگاهی تهیه‌کننده و کارگردان نسبت به تبعات هر گونه تخلف، متاسفانه فیلم مذکور بدون هیچ‌گونه همکاری و انجام اصلاحات در جشنواره کن به نمایش درآمد؛ چنانکه عوامل اصلی فیلم با اصرار و ابرام بر ادامه مسیر اشتباه، نشان دادند اکران فیلم در جشنواره کن را بر نمایش در سالن‌های سینما و مخاطبان داخلی ترجیح می‌دهند. از این رو، فیلم «برادران لیلا» به تأسی از اصل «قانون‌گرایی، استانداردسازی و عدالت‌محوری» و به دلیل تخلفات آگاهانه و رفتار مغایر با قوانین و مقرراتی چون: شرکت در جشنواره‌های خارجی بدون عبور از مجرای قانونی و اخذ پروانه نمایش، سرپیچی از مقررات و اصرار بر ارائه نسخه اصلاح نشده به‌رغم تعهدات صورت‌گرفته و استمرار بر تخلف و مداومت بر آن حتی بعد از جشنواره کن و شرکت در جشنواره مونیخ و در نهایت اعلام رسمی کارگردان محترم مبنی بر عدم پذیرش اصلاح فیلم، تا اطلاع ثانوی و تا رفع موانع ایجاد‌شده، صلاحیت اخذ پروانه نمایش را نخواهد داشت».
***
هناس یک میلیاردی شد
با استقبال مخاطبان از طرح شناوری قیمت بلیت‌های فیلم «هناس» در سینماهای حوزه هنری، این فیلم سینمایی به فروش یک میلیاردی رسید. به گزارش «وطن‌امروز»، فیلم سینمایی «هناس» به کارگردانی حسین دارابی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفاه با حضور بیش از ۳۵۰۰۰ مخاطب در سینماها و ۵۰۰۰ مخاطب در اکران‌های سیار، از مرز فروش یک میلیارد تومان عبور کرد. این فروش در حالی در هفته دوم اکران «هناس» رقم خورده که با آغاز طرح شناوری قیمت بلیت‌های این فیلم در زنجیره سینمایی حوزه هنری، شاهد رشد ۳۵ درصدی مخاطبان از ابتدای هفته بوده و در مدتی کوتاه این طرح با استقبال مردمی مواجه شده است. 
«هناس» با برداشتی آزاد از یک داستان واقعی در دل تاریخ معاصر، به زوایای زندگی پرتلاطم داریوش رضایی‌نژاد از شهدای ترور هسته‌ای و تلاش‌های همسرش برای حفظ جان او در اوایل دهه ۹۰ می‌پردازد. مریلا زارعی و بهروز شعیبی زوج اصلی این فیلم را تشکیل می‌دهند و وحید رهبانی، سولماز غنی، امین میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری (هنرپیشه خردسال) و سیاوش طهمورث نیز سایر بازیگران آن هستند. «هناس» محصول سازمان سینمایی سوره حوزه هنری است که پخش آن را موسسه بهمن سبز بر عهده دارد.

Page Generated in 0/0124 sec