printlogo


کد خبر: 250029تاریخ: 1401/4/1 00:00
اخبار

ریکاردو ساپینتو سرمربی استقلال شد
ریکاردو ساپینتو، سرمربی سابق باشگاه‌های اسپورتینگ لیسبون و براگای پرتغال به عنوان سرمربی جدید باشگاه استقلال انتخاب شد. به گزارش رسانه رسمی باشگاه استقلال، ستاره سابق تیم ‌ملی فوتبال پرتغال و باشگاه اسپورتینگ با بیش از ١٢ سال سابقه مربیگری و حضور متوالی در رقابت‌های باشگاهی و قاره‌ای اروپا با باشگاه استقلال به توافق رسید و به عنوان سرمربی جدید تیم فوتبال این باشگاه انتخاب شد. ساپینتوی ٤٩ ساله با تجربه هدایت اسپورتینگ لیسبون و براگا در پرتغال، واسکودوگامای برزیل، ستاره سرخ بلگراد، تیم‌های باشگاهی یونان، ترکیه و لهستان، استاندارد لیژ بلژیک و انتخاب به عنوان برترین مربی سال در این کشور همچنین کسب عنوان قهرمانی جام حذفی بلژیک، برای نخستین‌بار حضور در فوتبال باشگاهی ایران را تجربه خواهد کرد. ساپینتو علاوه بر قهرمانی در جام حذفی بلژیک با استاندارد لیژ، نایب‌قهرمان لیگ این کشور نیز شده است. او همچنین با ستاره سرخ بلگراد نایب‌قهرمان لیگ شده و توانسته علاوه بر مقام سومی با اسپورتینگ لیسبون با حذف منچسترسیتی به مرحله نیمه نهایی لیگ اروپا صعود کند. ساپینتو با براگا از مرحله گروهی لیگ باشگاهی اروپا به عنوان بهترین تیم گروه صعود کرد در حالی که براگا در این مرحله بهترین آمار دفاعی و هجومی را داشت. این مربی پرتغالی در طول هفته گذشته و پس از آغاز مذاکرات، اطلاعات گسترده‌ای درباره شرایط استقلال و بازیکنان تیم قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران جمع‌آوری کرده است و بزودی برای مراسم معارفه به ایران خواهد آمد. او در نخستین گام پس از ورود به تهران اقدامات لازم به منظور تداوم قهرمانی در فصل جدید را در دستور کار قرار خواهد داد.
***
ایران و مجارستان نمی‌توانند با هم بازی کنند
با توجه به برنامه تیم‌های ملی ایران و مجارستان در آبان‌ماه، امکان برگزاری دیدار دوستانه ۲ تیم وجود ندارد. تیم‌های ملی ایران و مجارستان امکان برگزاری دیدار دوستانه در آبان‌ماه را ندارند. پیش از این رضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک بعد از حضور در مجارستان و دیدار با سران ورزش این کشور، اعلام کرده بود مجارستان مایل به برگزاری دیدار دوستانه با ایران قبل از جام‌جهانی است. با این حال این دیدار دوستانه فقط در آبان‌ماه امکان‌پذیر است که ایران یک هفته فرصت دارد در قطر و جام‌جهانی ۲۰۲۲ حاضر شود اما مجارستان به علت غیبت در جام‌جهانی به دنبال برگزاری دیدار دوستانه است. مدیر رسانه‌ای تیم‌ملی ایران اعلام کرد با توجه به «فیفادی‌»های پیش‌رو تا زمان برگزاری جام‌جهانی قطر، امکان برگزاری بازی دوستانه با مجارستان غیرممکن و نشدنی است. از طرفی به علت حضور مجارستان در لیگ ملت‌های اروپا، این تیم در فیفادی پیش‌رو در شهریور و مهر، باید در مسابقات رسمی شرکت کند اما ایران به دنبال دیدار دوستانه است. 
***
کروس رئالی‌ها را شوکه کرد
هافبک آلمانی رئال‌مادرید پیشنهاد تمدید قرارداد با این تیم را رد کرد. به گزارش آ.اس، قرارداد تونی کروس با رئال‌مادرید تابستان ۲۰۲۳ به پایان می‌رسد. باشگاه رئال‌مادرید پیشنهاد تمدید قرارداد یک‌ساله را به هافبک آلمانی داده اما او آن را رد کرده است. طبق اعلام روزنامه آ.اس، کروس هیچ تصمیمی برای جدایی از رئال‌مادرید ندارد اما فعلا مذاکرات برای تمدید را متوقف کرده و باشگاه رئال هم به خواسته این هافبک آلمانی احترام گذاشته است. کروس پیش از این اعلام کرده دوست دارد با پیراهن رئال‌مادرید از دنیای فوتبال خداحافظی کند، با این حال او نمی‌خواهد به هر طریقی خود را به رئالی‌ها تحمیل کند. او منتظر وضعیت خود در فصل پیش رو است و چنانچه نیمکت‌نشین شود از رئال جدا خواهد شد. این هافبک آلمانی که از بایرن مونیخ به رئال پیوست همواره از بازیکنان کلیدی و تاثیرگذار تیم بوده و سهم بسزایی در موفقیت‌های رئال داشته است. 
***
محکومیت اتوئو به ۲۲ ماه زندان 
مهاجم سابق بارسلونا به خاطر فرار مالیاتی به ۲۲ ماه زندان محکوم شد. به گزارش ایسنا به نقل از مارکا، ساموئل اتوئو، بازیکن سابق بارسلونا و تیم ‌ملی فوتبال کامرون که در حال حاضر ریاست فدراسیون فوتبال کشورش را بر عهده دارد به فرار مالیاتی خود اعتراف کرده است. این بازیکن سابق متهم به فرار مالیاتی به مبلغ ۳ میلیون و ۸۷۲ هزار یورو شده و خودش هم به آن اعتراف کرده است. این فرار مالیاتی از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ بوده است. اتوئو البته اعلام کرد نسبت به چنین چیزی مطلع نبوده و مدیر برنامه‌های او در این زمینه مقصر است. اتوئو در گفت‌وگو با دیلی میل گفت: من به فرار مالیاتی اعتراف و آن را پرداخت می‌کنم. البته باید بگویم من آن زمان سن و سالی نداشتم و آنچه مدیر برنامه‌هایم می‌گفت انجام می‌دادم. روزنامه کوریره دلو اسپورت ایتالیا اعلام کرد این حکم فعلا اجرا نمی‌شود، چرا که اتوئو تاکنون هیچگونه محکومیت قضایی نداشته است.  

Page Generated in 0/0069 sec