printlogo


کد خبر: 250034تاریخ: 1401/4/1 00:00
پلیس موفق به دستگیری 342 مجرم حرفه‌ای و چند تن از ابربدهکاران بانکی شد
دستگیری ۳ متهم جدید سرقت از با ملی

رئیس پلیس پایتخت دیروز با تشریح جزئیات جدیدی از پرونده سرقت صندوق‌های امانات شعبه دانشگاه بانک ملی، اعلام کرد 3 متهم جدید در این باره دستگیر شده‌اند و ۳ متهم دستگیر شده در کشور همسایه نیز طی این هفته به کشور بازگردانده خواهند شد. پیش از این 10 نفر در رابطه با این پرونده دستگیر شده بودند که سرعت عمل پلیس در دستگیری این سارقان، رکورد جهانی سریع‌ترین کشف در پرونده‌های سرقت را به نام ایران ثبت کرد. 
سردار حسین رحیمی در حاشیه اجرای طرح کاشف که دیروز در مقر مرکزی پلیس آگاهی تهران بزرگ برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران گفت: در مجموع بیش از ۹۰ کیلوگرم طلا و جواهرات سرقت شده از صندوق‌های امانات بانک ملی از متهمان دستگیر شده کشف شد که تمام این اقلام به خزانه بانک ملی تحویل داده شد و مسؤولان این بانک با هماهنگی دادستانی نسبت به تحویل اموال مسروقه مکشوفه به مال‌باختگان اقدام خواهند کرد. وی از دستگیری ۳ متهم جدید در جریان این پرونده خبر داد و گفت:‌ این ۳ نفر علاوه بر ۱۰ نفری هستند که پیش از این دستگیر شده بودند و بتازگی دستگیر شده‌اند. تحقیقات و بازجویی از این افراد در حال انجام است. همچنین ۳ متهمی هم که در یکی از کشورهای همسایه با همکاری اینترپل دستگیر شده بودند، در هفته جاری به کشور منتقل خواهند شد. در این باره، رایزنی‌ها بین مقامات ۲ کشور و تشریفات لازم برای استرداد متهمان انجام شده است. 
رحیمی درباره اینکه آیا اموال قدیمی نیز در میان کشفیات وجود داشت یا خیر، گفت: ‌برخی از طلا و جواهرات کشف شده بسیار قدیمی بوده و قدمت بالایی دارند. فرمانده انتظامی تهران بزرگ همچنین از دستگیری ۳۴۲ تن از مرتکبان انواع جرائم خبر داد. سردار رحیمی گفت: دومین مرحله طرح کاشف در سال جاری از سوی همکاران من در پلیس آگاهی و پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ پس از روزها کار اطلاعاتی طی ۴۸ ساعت گذشته به مرحله اجرا درآمد و امروز برخی از دستاوردهای آن به نمایش گذاشته شد. وی با بیان اینکه در این مرحله از طرح ۳۴۲ نفر از محکومان فراری، قاتلان، سارقان مسلح، متجاوزان به عنف، جاعلان و در مجموع مجرمان حرفه‌ای دستگیر شدند، گفت:‌ ۷۷ نفر از دستگیرشدگان سارقانی بودند که در سرقت‌های مهمی مانند گوشی‌قاپی و زورگیری شرکت داشتند. ۶۱ نفر در سرقت منزل، ۵۹ نفر در سرقت خودرو و موتوسیکلت و ۸۹ نفر در امر جعل و کلاهبرداری فعالیت داشتند. همچنین ۲۹ متهم به قتل و سرقت مسلحانه نیز دستگیر شدند. رئیس پلیس پایتخت با اشاره به اینکه در این مرحله از طرح کاشف ۲۷ نفر از محکومان فراری و تحت تعقیب نیز دستگیر شدند، گفت:‌ انهدام ۸ باند سرقت منزل، ۱۹ باند سرقت خودرو، ۷ باند کلاهبرداری، ۵ باند سرقت مسلحانه و... نیز از دیگر دستاوردهای این طرح است. رحیمی افزود:‌ متهمان دستگیر شده تاکنون به هزار و ۵۸۸ فقره سرقت و اقدامات مجرمانه اعتراف کرده‌اند که تحقیقات از آنان همچنان ادامه دارد. 
 
* انسداد ۱۱ کانال تلگرامی اخلالگر بازار ارز
فرمانده انتظامی تهران بزرگ همچنین با اشاره به نوسانات نرخ ارز گفت:‌ در این راستا پلیس امنیت اقتصادی طرح‌های ویژه‌ای را به اجرا گذاشته است که در این طرح‌ها ۳۹ نفر از سرشبکه‌های مجازی و دلالان بازار ارز دستگیر شدند. همچنین ۱۱ کانال تلگرامی که به سرعت قیمت ارز را بالا می‌بردند شناسایی و ادمین‌های آنها نیز بازداشت شدند. فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری ۷ نفر در رابطه با دریافت‌کنندگان ارز دولتی نیز خبر داد و گفت:‌ این افراد تاکنون ۳ هزار میلیارد تومان ارز دولتی دریافت کرده بودند. به گفته رحیمی، ۱۲ نفر از محکومان فراری، اخلالگران اقتصادی و ابربدهکاران بانکی نیز در این طرح دستگیر شدند. وی با بیان اینکه بالغ بر یک میلیارد و ۶۰۰ هزار قلم کالای قاچاق کشف شده است، گفت: ارزش کالای قاچاق مکشوفه در این طرح پلیس امنیت اقتصادی بالغ بر ۲۲۳ هزار میلیارد تومان است. فرمانده انتظامی تهران بزرگ تاکید کرد که اجرای طرح‌های پلیس برای ارتقای امنیت در جامع، برخورد با مجرمان و محکومان فراری و همچنین مقابله با مخلان نظم و امنیت همچنان با قوت ادامه خواهد داشت.

Page Generated in 0/0057 sec