printlogo


کد خبر: 250035تاریخ: 1401/4/1 00:00
اخبار

فراخوان ثبت‌نام کادر درمان برای خدمت‌رسانی در اربعین حسینی
معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر گفت: با توجه به ضرورت استفاده از کادر درمانی مجرب برای خدمت‌رسانی به زائران ایرانی در اربعین حسینی، فراخوان دعوت از کادر درمان و پزشکی از طریق سایت مرکز پزشکی حج و زیارت به نشانی www.hmc.ir اعلام شد. بنا بر این گزارش در صورت مذاکره و توافق بین ایران و عراق، اربعین حسینی امسال شاهد حضور میلیونی زائران ایرانی در کربلای معلی خواهیم بود و در این بین ارائه خدمات بهداشتی و درمانی زائران ایرانی، موضوع بسیار مهمی است که مسؤولیت آن برعهده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر است. حسین فضلی در این زمینه گفت: با توجه به حضور میلیونی زائران ایرانی و در صورت مصوبه ستاد مرکزی اربعین حسینی، درمانگاه‌های جمعیت هلال‌احمر در شهرهای نجف اشرف، کربلای معلی، کاظمین و همچنین مسیر پیاده‌روی نجف به کربلای معلی دایر می‌شود و آماده ارائه خدمات بهداشتی و پزشکی خواهد بود. وی ادامه داد: در سال‌های گذشته زائران ایرانی از طریق مرزهای زمینی مهران، چزابه و شلمچه در ایام اربعین عازم کشور عراق می‌شدند اما امسال با توافق ۲ کشور ایران و عراق احتمال خروج و ورود ایرانیان از مرز‌های خسروی و سومار نیز فراهم خواهد شد. تزریق ۲ دوز واکسن کرونا از شرایط الزامی ورود به عراق است.  
***
تحصیل نیم میلیون دانش‌آموز پناهنده در مدارس ایران
رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور به مناسبت «روز جهانی پناهنده» با بیان اینکه ۱۸۰ هزار دانش‌آموز افغانستانی بدون هیچ مدرک هویتی و در مجموع نیم میلیون کودک افغانستانی در شرایط کاملا برابر با دانش‌آموزان ایرانی در ایران تحصیل می‌کنند، اظهار کرد: سرانه مصرفی هر دانش‌آموز مهاجر۵۰ میلیون ریال در سال ۱۴۰۰ بوده است که سازمان‌های بین‌المللی تنها کمتر از یک درصد از این هزینه‌ها را جبران می‌کنند. مهدی فیاضی به مناسبت «روز جهانی پناهنده» گفت: جمهوری اسلامی ایران در زمینه پذیرش جمعیت پناهندگان ششمین کشور دنیا محسوب می‌شود؛ آمار رسمی تعداد کل دانش‌آموزان خارجی اعم از پناهنده و مهاجر نیم میلیون نفر است که ۹۵ درصد آنها تبعه کشور دوست و همسایه افغانستان و تعدادی از عراق و... هستند. وی درباره آموزش فرزندان پناهندگان گفت: با حسب دستور مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در سال ۱۳۹۴ مبنی بر پذیرش و ثبت‌نام تمام کودکان لازم‌التعلیم افغانستانی حتی در صورتی که فاقد مدارک هویتی (غیرمجاز) باشند، هم‌اکنون ۱۸۰ هزار دانش‌آموز فاقد اوراق هویتی در شرایط کاملا برابر با دانش‌آموزان ایرانی به تحصیل اشتغال دارند و مجموعا نیم میلیون دانش‌آموز پناهنده در مدارس ایران در حال تحصیل هستند. 
***
آتش‌نشانان تهرانی جان ۳۰ نفر را نجات دادند
عضو شورای شهر تهران با اشاره به اطفای موفقیت‌آمیز آتش‌سوزی روز دوشنبه یکی از مجتمع‌های تجاری غرب تهران، گفت: آتش‌نشانان با تلاش خود جان ۳۰ شهروند را نجات دادند. مهدی پیرهادی در جلسه شورای شهر تهران با تقدیر از تلاش آتش‌نشانی شهرداری تهران در جریان اطفای آتش‌سوزی یک مجتمع تجاری 8 طبقه در میدان صنعت در روز شنبه گفت: با توجه به نمای کامپوزیت و قابل اشتعال، آتش به طبقات فوقانی رسید. وی با بیان اینکه آتش‌نشانان با تلاش خود جان ۳۰ شهروند را نجات دادند که این تلاش قابل تقدیر است، اظهار داشت: باید درباره ایمنی ساختمان وارد عمل شد و تنها شهرداری در این زمینه موظف نیست و دستگاه‌های دیگر نیز باید به وظایف خود در زمینه ایمنی ساختمان‌ها عمل کنند. پیرهادی افزود: باید تمهیداتی ویژه اندیشیده شود تا در مراکز درمانی، خدماتی و عمومی شاهد آتش‌سوزی و حوادث اینچنینی نباشیم. وی یادآور شد: انتظار ما این است که هم باید بر اساس مبحث ۳ مقررات ملی ساختمان عمل شود و هم اهتمام بیشتری صورت بگیرد تا پس از اخطارهایی که از سوی آتش‌نشانی به ساختمان‌ها داده می‌شود اقدامات لازم انجام شود. 
***
سالانه ۱۲ هزار پرونده سقط جنین درمانی داریم
رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: سقط جنین درمانی با سقط جنایی متفاوت است و در سال ۱۲‌هزار پرونده سقط جنین درمانی داریم و نظام‌ سلامت ما نیز با چالش جدی سقط جنایی مواجه است. عباس مسجدی‌آرانی افزود: سقط جنین درمانی با سقط جنایی متفاوت است که در سال ۱۲ هزار پرونده سقط جنین درمانی داریم و نظام‌سلامت ما نیز با چالش جدی سقط جنایی مواجه است. رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: از مردم در این خصوص می‌خواهیم از مراجعه به پزشک‌نما‌ها خودداری کنند که بعضی از پرونده‌های کمیسیون‌های پزشکی قانونی مربوط به پزشک نما‌ها است و اگر مردم توجه لازم را داشته باشند پرونده‌های قصور پزشکی هم کاهش می‌یابد. به گفته مسجدی‌آرانی، سازمان پزشکی قانونی تمام خدمات را در مراکز رسمی پزشکی قانونی ارائه می‌کند و هیچ خدماتی را در بیمارستان‌ها ارائه نمی‌کند.  

Page Generated in 0/0107 sec