printlogo


کد خبر: 250047تاریخ: 1401/4/1 00:00
اخبار

فرمانده کل سپاه: 
رژیم صهیونیستی در حال فروپاشی سیاسی است
فرمانده‌ کل سپاه پاسداران در اجلاسیه کنگره ملی 11 هزار شهید جامعه عشایری کشور اظهار داشت: هیچ کشوری میان انبوهی از دشمنان به خودی خود ایمن نمی‌ماند و به بقا و حیات عزتمند نمی‌رسد و نمی‌توان میان آتشی از شرارت دشمنان کوچک و بزرگ به جامعه‌ای قوی و امن رسید مگر با مجاهدت‌ها و ایستادگی‌هایی که اتفاق می‌افتد. سرلشکر سلامی با پیش‌بینی اینکه دشمنان در حال افول هستند، گفت: همین امروز شما خبرهای مربوط به جامعه سیاسی رژیم صهیونیستی را بشنوید که در حال فروپاشی سیاسی هستند و اگر به آمریکا نگاه کنید، می‌بینید به فکر یک فرار آبرومندانه است و نمی‌تواند در بلاد اسلامی بماند. وی گفت: امروز دشمن افسرده، پژمرده و بی‌رمق از تعقیب اهداف خود و سرگردان برای یافتن راهی برای خروج است اما در عین حال زخمی و با کینه‌ عمیق به ‌دلیل شکست‌های وسیع است. فرمانده کل سپاه بیان داشت: امروز این دشمن عاجز به مشتی خیانتکار پناهنده‌ شده به سرزمین دشمن، روی آورده است، به کسانی که فکر می‌کنند می‌توانند قلب‌ها و مغزهای مردم ما را در کنترل و تصرف خود بگیرند و مردم را از این نظام جدا کنند. وی تصریح کرد: بدانید اینها با دشمن یکی هستند، هیچ‌کس در این سرزمین شنوای حرف‌های آنان نیست. اینها با دشمن همدست هستند تا ما را تحریم کنند، تا دارو به پسران و دختران کوچک ما نرسد‌، مردم می‌دانند که هیچ دشمنی خیرخواه ملت ما نیست. فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه کشور در حال قدرتمند شدن است، اضافه کرد: در آینده نزدیک جزو قدرت‌های جهان خواهیم بود. شهادت ثمره ابدی دارد و مرگ نیست، بلکه آغاز حیات جاودان و شکوه و عظمت انسان است. حیات جامعه ما در کنترل شهیدان است و به دعای آنان خداوند اجابت می‌بخشد‌. جهاد به ما روحیه می‌دهد‌. سردار سلامی خاطرنشان کرد: قاعده کلی این است ملتی که دشمن بزرگ دارد، خود از آن بزرگ‌تر می‌شود و در واقع منطق نبرد با دشمنان بزرگ، قوی شدن عضلات جهان اسلام است. سختی‌ها انسان‌ها را قدرتمند می‌کند، قاعدتا هیچ عظمتی در عالم تصادفی نیست و برای پیدا کردن عظمت‌ها باید تلاش و مجاهدت کرد. 
***
برگزاری چهارمین جلسه دادگاه سرکرده تندر
افشای اطلاعات موشکی ایران از سوی جمشید شارمهد
چهارمین جلسه محاکمه جمشید شارمهد، سرکرده گروهک تروریست تندر در شعبه ۱۵ انقلاب به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی برگزار شد. به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، در ابتدای جلسه دادگاه، اعتمادی نماینده دادستان با حضور در جایگاه، ادامه کیفرخواست را قرائت کرد. نماینده دادستان گفت: یکی دیگر از اقدامات متهم جمشید شارمهد افشای اطلاعات طبقه‌بندی شده درباره اطلاعات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از طریق انجمن پادشاهی ایرانیان بود که در این رابطه قصد داشت آدرس و مختصات چندین سایت موشکی سپاه پاسداران را افشا کند. همچنین به گزارش ایسنا، وی تصریح کرد: متهم جمشید شارمهد در اقاریر خود در این باره بیان داشته درباره مختصات ۱۵ آشیانه موشکی سپاه که به دست‌مان رسیده بود، شخصی به نام حسین احدی که اطلاعات دیگری نیز داشت می‌خواست به ما بفروشد و من این اطلاعات را برای FBI و CIA که نام افسران آن را به یاد نمی‌آورم بردم اما آنها رغبتی نشان ندادند، من هم برای اینکه این اطلاعات را چک کنم ۲ تا از این مختصات را در تلویزیون پخش کردم و این اطلاعات درست بود، چون کسی اعتراض نکرد اما با این حال کسی حاضر نشد این اطلاعات را از ما بخرد. به گزارش میزان، نماینده دادستان با اشاره به انفجار بمب صوتی توسط اعضای گروهک تروریستی تندر در شهرستان آبدانان، گفت: متهم اعتراف کرد در فروردین‌ماه سال ۱۳۹۵ یک بمب صوتی در شهرستان آبدانان منفجر کرده‌اند. نماینده دادستان با اشاره به اقدام تروریستی دیگر متهم جمشید شارمهد گفت: متهم در اقاریر خود به انجام اقدام و انفجار پالایشگاه شاهرود در ۱۶ مهر ۹۵ معترف شده است. وی افزود: در پی انفجار پالایشگاه شاهرود 2 مخزن نفتی دیگر این پالایشگاه نیز به دلیل گسترش آتش‌سوزی منفجر شدند. اعتمادی با اشاره به یکی دیگر از برنامه‌های تروریستی جمشید شارمهد که قصد انجام آن در حرم حضرت معصومه(س) را داشت، گفت: متهم در اقاریر خود اعلام کرد بمب شیمیایی را در موتوسیکلتی جاسازی کرده و قصد داشت این بمب را در حوالی حرم حضرت معصومه(س) منفجر کند که به دلیل شناسایی و لو رفتن این اقدام تروریستی، انجام آن را عملی نشد. وی افزود: یکی دیگر از اقدامات تروریستی که توسط گروهک تندر قرار بود انجام شود و به دلایلی اجرایی نشد، بمب‌گذاری در حوزه علمیه امامزاده شاه فیض شیراز بود که علی‌اصغر پشت‌در و مجید راستگو مسؤولیت اجرای این اقدام تروریستی را بر عهده گرفته بودند اما بنا به دلایلی اجرای این اقدام تروریستی هم عملی نشد. 
***
فرمانده هوانیروز ارتش: 
کوچک‌ترین حرکت دشمنان سخت‌ترین پاسخ‌ها را می‌گیرد
امیر سرتیپ خلبان قربانی گفت: امروز هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان قوی‌ترین یگان بالگردی غرب آسیا نقش بسیار مهمی در برهم زدن معادلات نظامی دشمنان دارد. به گزارش روابط عمومی ارتش، فرمانده هوانیروز ارتش در جلسه جهاد تبیین که در جمع فرماندهان و کارکنان پایگاه پنجم هوانیروز مشهد مقدس برگزار شد، اظهار داشت: به طور کلی جهاد تبیین برای دشمنان ما خطرآفرین است زیرا توطئه‌های آنها را نقش بر آب می‌کند، در نتیجه وظیفه و تکلیف همه ما با ابزار جهاد تبیین، مقابله با دسیسه‌های شوم دشمنان است. فرمانده هوانیروز ارتش با اشاره به اینکه امروز هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان قوی‌ترین یگان بالگردی غرب آسیا نقش بسیار مهمی در برهم زدن معادلات نظامی دشمنان دارد، اظهار کرد: دشمنان ما می‌دانند که اگر بخواهند کوچک‌ترین حرکتی بکنند، با سخت‌ترین پاسخ‌ها مجازات خواهند شد. 

Page Generated in 0/0056 sec