printlogo


کد خبر: 250095تاریخ: 1401/4/2 00:00
یک مقام آمریکایی از پابرجا بودن حفاظت از جان وزیر سابق خارجه این کشور خبر داد
سایه تهدید روی سر پمپئو

گروه سیاسی: با گذشت ۲ سال و نیم از ترور شهید سپهبد قاسم سلیمانی به دست ارتش تروریست آمریکا که با دستور مستقیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور وقت ایالات‌متحده انجام شد، آمریکایی‌ها همچنان در هراس از انتقام ایران به سر می‌برند. پمپئو، وزیر خارجه ترامپ نیز از این قاعده مستثنی نیست و به خاطر دست داشتن در شهادت قهرمان ملی ایران، در ترس انتقام زندگی می‌کند. 
به گزارش «وطن‌امروز»، جمعه هفته گذشته مایک پمپئو در جریان گفت‌وگو با شبکه سعودی «العربیه» ضمن مطرح کردن ادعاهای واهی علیه جمهوری اسلامی ایران، از جنایت ترور شهید حاج‌قاسم سلیمانی دفاع کرد. 
پس از این صحبت‌های پمپئو، یک حساب کاربری در توئیتر اعلام کرد وی باید در ترس زندگی کند. 
حالا روز گذشته (چهارشنبه اول تیر 1401) یک مقام آمریکایی اظهار کرد واشنگتن تهدیدهای ایران علیه «مایک پمپئو» وزیر سابق خارجه آمریکا را جدی می‌گیرد. 
در همین رابطه پایگاه خبری واشنگتن ‌فری‌بیکن که یک وبگاه نزدیک به نومحافظه‌کاران آمریکایی است، در گزارشی نوشت ایران تهدیدهای خود برای ترور مایک پمپئو را تازه کرده است. این وبگاه آمریکایی با اشاره به تهدید وزیر خارجه ترامپ از سوی یک حساب کاربری در توئیتر، نوشت: حساب کاربری «ایران بالعربیه» در توئیتر با انتشار عکسی از پمپئو نوشته است: «در ترس زندگی کن، ترسو!»
فری‌بیکن نوشت: «این پست نشان می‌دهد ایران پمپئو را به دلیل نقشی که در حمله پهپادی که به ترور ژنرال سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران منجر شد، مرده می‌خواهد». واشنگتن ‌فری‌بیکن در ادامه گزارش خود اعلام کرد یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به این وبگاه گفته است واشنگتن این تهدیدها را جدی می‌گیرد و ایران در صورت حمله به هر مقام آمریکایی «با تبعات شدید» مواجه خواهد شد. مقام آمریکایی به این وبگاه گفته است: «ایالات‌متحده از شهروندانش محافظت و دفاع خواهد کرد. این هم مقام‌هایی را شامل می‌شود که الان به ایالات‌متحده خدمت می‌کنند و هم کسانی که سابقاً خدمت کرده‌اند». وی گفته است: «ما در عزم خود علیه تهدیدها و تشدید تنش‌ها متحدیم. ما در دفاع از مردم‌مان متحدیم. چنانچه ایران به یکی از شهروندان ما حمله کند با تبعات شدیدی مواجه خواهد شد».
دی‌ماه سال گذشته پس از سخنرانی رئیس‌جمهور رئیسی در دومین سالروز شهادت شهید سلیمانی بود که پمپئو مسؤولیت حفظ امنیت و سلامت مقاماتی را که در ترور شهید سلیمانی نقش داشته‌اند متوجه دولت مستقر آمریکا کرد. 
وزیر خارجه دولت سابق آمریکا در گفت‌وگویی با «شان هنیتی» مجری شناخته‌شده فاکس‌نیوز گفت: «رهبری سیاسی در آمریکا این مسؤولیت را دارد که تک‌تک آمریکایی‌ها را در قبال تهدیدات ایران امن نگه دارد. این را دیدید که رئیس‌جمهور رئیسی درباره این حرف ‌‌زده که رئیس‌جمهور ترامپ و من محاکمه شویم و اگر این کار عملی نشد، ما را ترور کنند، واقعا و عمیقا بی‌سابقه است و تیم رهبری سیاسی جو بایدن واقعا برای حفاظت از ترامپ و من مسؤولیت دارد».
اردیبهشت‌ماه سال جاری نیز آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در جلسه استماع سناتورها در کنگره با اشاره به نقش پمپئو در ترور شهید سلیمانی، اظهار کرد: «تلاش‌ها برای ترور «مایک پمپئو» وزیر سابق خارجه آمریکا واقعی و ادامه‌دار است. مطمئن نیستم در یک فضای باز چه بگویم اما اجازه دهید به طور کلی بگویم یک تهدید مداوم علیه مقامات آمریکایی، چه کنونی و چه سابق وجود دارد. ما در حال حصول اطمینان هستیم و تا هر زمان که طول بکشد اطمینان حاصل خواهیم کرد که از مردم (مقامات) خود، چه حال و چه سابق، در صورت تهدید محافظت می‌کنیم».
در ارتباط با محافظت دولت آمریکا از پمپئو و دیگر مقامات آمریکایی، سال گذشته رسانه‌های این کشور خبر از تمدید حفاظت نامحدود از مایک پمپئو در مواجهه با احتمال انتقام ایران داده بودند. 
دی‌ماه سال 1399 بود که نشریه آمریکایی واشنگتن اگزماینر در گزارشی نوشت: هراس اعضای دولت ترامپ از انتقام ایران موجب شده‌ محافظت از پمپئو پس از پایان دولت ترامپ به مدت نامحدود توسط سرویس امنیت دیپلماتیک ادامه یابد. 
این نشریه آمریکایی ادامه داده بود: «کنگره در قالب بخشی از لایحه کلیات بودجه که به تازگی تصویب شد، مبلغی بالغ بر ۱۵ میلیون دلار به امر محافظت از مقامات اختصاص داد. در این مصوبه آمده است محافظت از آن دسته از مسؤولان ارشد وزارت خارجه که «به تشخیص وزیر خارجه و مشورت رئیس اطلاعات ملی... با تهدید جدی و باورپذیر از طرف یک قدرت خارجی مواجهند، مجاز است. این محافظت «در ابتدا به مدت حداکثر تا ۱۸۰ روز» تمدید می‌شود و برای دوره‌های متوالی ۶۰ روزه قابل تمدید است».

Page Generated in 0/0077 sec