printlogo


کد خبر: 250108تاریخ: 1401/4/4 00:00
اخبار

دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) بهشتی شد
دیوارنگاره‌ میدان ولیعصر(عج) با طرحی از شمایل شهید آیت‌الله سیدمحمد بهشتی و یارانش و بر اساس یکی از سخنان او طراحی و نصب شد. به گزارش «وطن‌امروز»، با نزدیک شدن به هفتم تیر، سالروز شهادت شهید بهشتی و یارانش، دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) با طرحی از خانه طراحان انقلاب اسلامی، منقش به تصویر شهید بهشتی شد. این طرح بر اساس یکی از سخنان شهید بهشتی طراحی و اجرا شده است. شهید بهشتی در سخنانی که سال‌های دور و در اوایل انقلاب داشت درباره‌ عشق اینگونه می‌گوید: «تا آدم این عقل حسابگر و معامله‌گر را از خانه‌ تنش بیرون نکند، عشق خدا به خانه‌ دلش قدم نگذارد. عاشق شوید، برادرها و خواهرها عاشق شوید، زندگی به عشق است. عقل به آدم زندگی نمی‌دهد».
***
معرفی هیأت انتخاب بخش سریال‌های جشنواره فیلم شهر
اعضای هیات انتخاب بخش «مسابقه سریال‌های تلویزیونی و نمایش خانگی» هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر معرفی شدند. به گزارش «وطن‌امروز»، جواد رمضان‌نژاد، امین زندگانی و محمدرضا شفاه انتخاب آثار در قالب سریال‌های تلویزیونی و نمایش خانگی این جشنواره را بر عهده دارند. همچنین بهرام عظیمی، هادی محمدیان و محمدامین همدانی انتخاب آثار در قالب پویانمایی کوتاه و نیمه‌بلند این جشنواره را بر عهده دارند. 
هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر به دبیری مجید اکبرشاهی تابستان سال جاری در تهران برگزار می‌شود.
***
«موقعیت سردار ملات» در بازار کتاب
رمان طنز دفاع ‌مقدس «موقعیت سردار ملات» به قلم علی مهر و به همت انتشارات مطاف عشق منتشر شد. به گزارش فارس، «موقعیت سردار ملات» نام رمان تازه منتشر شده از سوی انتشارات «مطاف عشق» است که داستانی طنز در بستر دفاع‌مقدس را روایت می‌کند. شخصیت اصلی داستان به نام «حسین پاینده» که یک شاگرد بنای نوجوان قمی است، عاشق شهرت است و با شروع جنگ، جبهه و فضای آن را زمینه‌ای مناسب برای شهرت، معروفیت و محبوب شدن می‌یابد. نقطه جذاب داستان اما ترس زیاد شخصیت داستان از فضای جبهه و توپ و تانک و شهادت است. در نهایت عشق معروف شدن کار خودش را می‌کند و حسین پاینده بالاخره به جبهه اعزام می‌شود. پاینده در جبهه به نام سردار ملات معروف می‌شود و سعی می‌کند در عین دوری از فضای خطر، همنشین فرماندهان باشد و به هر نحوی که شده است نامی از او به میان بیاید. موقعیت سردار ملات در ۲۰۰ صفحه و در ۱۲ فصل منتشر شده و از طریق تارنمای موسسه به نشانی mataf.ir قابل سفارش و خرید است. 
***
«مدرسه خیر و شر» در جهان پریان
کیت بلانشت در فیلم سینمایی «مدرسه خیر و شر» راوی داستانی مرتبط با دنیای پریان خواهد بود. به گزارش مهر، کیت بلانشت به گروه بازیگران فیلم فانتزی «مدرسه خیر و شر» نتفلیکس پیوسته است تا صدایش روایت‌کننده ماجراهای فیلم شود. کری واشینگتن، شارلیز ترون و مایکل یو از پیش به‌ عنوان بازیگران فیلم به کارگردانی پل فیگ معرفی شده بودند. این فیلم که با اقتباس از کتاب پرفروش سوزان چاینانی ساخته شده است رابطه بین ۲ دوست؛ سوفی با بازی «سوفی ان کروسو» و آگاتا با بازی «سوفیا وایل» را تصویر می‌کند که وارد جهان پریان می‌شوند. آنها بزودی از هم جدا می‌شوند و یکی سر از مدرسه خیر درمی‌آورد و دیگری از مدرسه شر. فیلمنامه این فیلم توسط چاینانی و دیوید مگی نویسنده «داستان پی» نوشته شده و لارنس فیشبرن، بن کینگزلی، پتی لوپون و کیت یانگ دیگر بازیگرانش هستند. فیلمبرداری این فیلم در بلفاست به پایان رسیده و انتظار می‌رود پاییز امسال وارد فهرست فیلم‌های استریم نتفلیکس شود.
***
ادامه «برف بی‌صدا می‌بارد» روی آنتن می‌رود
قسمت‌های جدید سریال «برف بی‌صدا می‌بارد» بعد از مدتی وقفه قرار است با پایان پخش مجموعه «تازه‌وارد» روی آنتن برود. به گزارش تسنیم، فیلمنامه سریال «برف بی‌صدا می‌بارد» به کارگردانی پوریا آذربایجانی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی برای 200 قسمت به قلم مرحوم مسعود بهبهانی‌نیا نگاشته شده است که فصل اول سریال شامل 100 قسمت بود که سال گذشته 68 قسمت آن از شبکه 3 سیما پخش شد اما به دلیل همزمانی با عید نوروز و ماه رمضان پخش آن متوقف شد و اکنون قرار است 32 قسمت باقیمانده فصل اول بعد از پایان پخش سریال «تازه‌وارد» روی آنتن شبکه ۳ سیما برود. فرهاد آییش، مائده طهماسبی، پوریا پور‌سرخ، الیکا عبدالرزاقی، پوریا شکیبایی، پاشا رستمی، پانته‌آ سیروس، مریم شیرازی، مهسا طهماسبی، آتیلا پسیانی، ثریا قاسمی، فریبا متخصص و... ترکیب بازیگران این سریال را تشکیل می‌دهند. 

Page Generated in 0/0058 sec