printlogo


کد خبر: 250110تاریخ: 1401/4/4 00:00
جان ویلیامز با ساخت موسیقی فیلم «ایندیانا جونز ۵» از سینما می‌رود
خداحافظی آهنگساز افسانه‌ای از سینما

آهنگساز افسانه‌ای ۹۰ ساله با ساخت موسیقی فیلم «ایندیانا جونز ۵» از آهنگسازی فیلم بازنشسته می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، جان ویلیامز گفته است ساخت موسیقی «ایندیانا جونز ۵» آخرین کاری خواهد بود که برای موسیقی فیلم انجام می‌دهد. 
این آهنگساز افسانه‌ای و برنده جایزه اسکار که سازنده موسیقی فیلم‌هایی مثل «آرواره‌ها» در سال ۱۹۷۶، «جنگ ستارگان» در سال ۱۹۷۷ و «ای. تی؛ موجود فرازمینی» در سال ۱۹۸۲ و بسیاری از فیلم‌های شناخته‌شده دیگر بوده، در مصاحبه‌ای با آسوشیتدپرس گفته است در حال ساخت موسیقی «ایندیانا جونز ۵» با بازی هریسون فورد است. 
وی گفته هریسون فورد -که اندکی از وی جوان‌تر است- وقتی گفته این فیلم آخرین فیلمش خواهد بود پس من هم می‌توانم احتمالا همین را بگویم (البته فورد هنوز اعلام بازنشستگی نکرده است). ورایتی نوشته است: ویلیامز ۹۰ ساله تاکید کرده برای ساخت موسیقی هر فیلم بلاک‌باستر باید ۶ ماه وقت بگذارد. 
او گفت: در این مقطع زندگی این زمان برای من تعهدی طولانی است. البته این آهنگساز برنده ۵ جایزه اسکار روشن کرده که قصد بستن درها به روی موسیقی را ندارد. جان تاونر ویلیامز که ۸ فوریه ۱۹۳۲ متولد شده آهنگساز، رهبر موسیقی و نوازنده پیانو در شماری از محبوب‌ترین، شناخته‌شده‌ترین و تحسین‌شده‌ترین موسیقی فیلم‌های تاریخ سینما بوده ‌است. 
او برنده ۲۵ جایزه گرمی، هفت جایزه فیلم بفتا، پنج جایزه اسکار و چهار جایزه گلدن‌گلوب است. ویلیامز ۵۲ بار نامزد دریافت جایزه اسکار شده که بعد از والت دیزنی دومین شخص با بیشترین نامزدی است. ساخته‌های او مظهر موسیقی فیلم تلقی می‌شوند.

Page Generated in 0/0050 sec