printlogo


کد خبر: 250114تاریخ: 1401/4/4 00:00
دور دنیا

پیام عصای موسی به سران نظامی اسرائیل
گروه هکری عصای موسی در ادامه ضربات سهمگینی که به ساختار امنیتی رژیم اشغالگر قدس وارد آورده، اواخر هفته گذشته پس از ساقط‌ کردن یک بالن جاسوسی اسرائیلی و هک سامانه آژیر خطر در سرزمین‌های اشغالی، شماره تلفن ۳ نفر از مسؤولان نظامی این رژیم را نیز منتشر کرد. این گروه سایبری در پیامی مشترک که برای این فرماندهان عالی‌رتبه نظامی صهیونیست فرستاده، مجموعه حملات و اقدامات خود علیه رژیم را فهرست کرده و آورده است: «شما این ماجراجویی را شروع کردید اما ما به آن پایان خواهیم داد. آسیب‌های جبران‌ناپذیری در زمینه سایبری و زیرساخت‌ها متحمل خواهید شد. منتظر حملات ترکیبی عظیم باشید».
***
هرج‌ومرج در فرودگاه بن گوریون
سلسله حوادث و سوانح مکرر در مناطق مختلف فلسطین اشغالی پایانی ندارد. این بار نوبت به فرودگاه بن گوریون، مهم‌ترین دروازه هوایی رژیم صهیونیستی رسید تا دچار هرج‌ومرجی کم‌سابقه شود. دیروز بسیاری از پروازهای مسافران به‌ دلیل طولانی شدن سازوکار مسافرگیری لغو شد و همین امر باعث عصبانیت شدید مسافران شد. تصاویر تلویزیونی حاکی از ایجاد صف‌های بسیار طویل در داخل و خارج ساختمان این فرودگاه بود. این حوادث بعد از شنیده شدن صدای آژیر خطر تشدید شده است. منابع اسرائیلی فعال شدن این آژیرها را ناشی از حملات سایبری می‌دانند. این در حالی است که بتازگی گروه هکری عصای موسی صریحا اعلام کرده سامانه آژیر خطر در سراسر فلسطین اشغالی را تحت کنترل خود درآورده است.
***
تبدیل اقمار تل‌آویو به شهرهای ارواح
تارنمای اسرائیل‌هیوم، از رسانه‌های جریان اصلی عبری، خبر یک خبرگزاری ایرانی درباره فرو رفتن شهر «یاونه» در قلب سرزمین‌های اشغالی در تاریکی را تایید کرد. 
 خبرگزاری تسنیم هفته گذشته گزارشی منتشر کرده بود که بر اساس آن در پی وقوع آتش‌سوزی‌ها در مناطق تجاری و صنعتی و همچنین قطعی و اختلال جریان برق در محدوده شهر یاونه و شهرهای مجاور آن، معضلات بزرگی برای ساکنان آن ایجاد شده و این منطقه به شهر ارواح شبیه شده است. این خبرگزاری سپس از وقوع مشکلات مشابه یاونه در «لود» خبر داد. اهمیت قطع برق این ۲ شهر از آن رو است که هر ۲ بسیار به تل‌آویو نزدیک هستند. یاونه و لود به ترتیب در نزدیک‌ترین فاصله از جنوب و شرق شهر ریشون قرار گرفته‌اند که شهری است چسبیده به تل‌آویو. بدین ترتیب بحرانی جدی در شهرهای اقماری تل‌‌آویو به وجود آمده است که هر لحظه می‌تواند به خود آن هم سرایت کند. همچنین از دیگر دلایل اهمیت راهبردی این ۲ شهر، یکی نزدیکی یاونه به شهر اشدود و نیروگاه‌های برق جنوب پایتخت اسرائیل و دیگری پیوسته بودن شهر لود با محوطه فرودگاه بن‌گوریون، مهم‌ترین دروازه هوایی رژیم صهیونیستی به جهان خارج است.  به گزارش خبرگزاری محلی «مای یاونه»، آتش‌سوزی‌های مناطق تجاری و صنعتی و همچنین قطعی و اختلالات مکرر برق و خاموشی‌های ممتد در محدوده شهر یاونه و شهرهای مجاور آن از جمله لود به معضل بزرگی برای ساکنان‌شان تبدیل شده است.  شرکت برق رژیم صهیونیستی در اطلاعیه‌ای در رابطه با این خاموشی‌ها اعلام کرد: «خطوط برق امروز به ‌درخواست آتش‌نشانی به ‌دلیل آتش‌سوزی خط برق قطع خواهد شد». شهردار یاونه هم گفت: «من احساسات شما را درک می‌کنم. شرکت برق اسرائیل در ارائه خدمات کوتاهی می‌کند، این شرایط نه ‌تنها در یاونه، بلکه در بیشتر شهرها اتفاق افتاده است». در ادامه اتفاقات رخ‌ داده در شهر یاونه، برخی ساکنان در صفحات مجازی خود از قطعی برق به ‌صورت روزانه و همچنین انتشار بوی شدید و آزاردهنده مواد شیمیایی در این شهر خبر داده‌ بودند. 

Page Generated in 0/0057 sec