printlogo


کد خبر: 250115تاریخ: 1401/4/4 00:00
فراکسیون‌های پارلمان عراق برای تشکیل دولت گرد هم می‌آیند

همزمان با خروج جریان صدر از روند سیاسی، برخی منابع عراقی گزارش دادند رایزنی‌ گروه‌های مختلف این کشور برای تشکیل دولت جدید افزایش یافته است. 
به گزارش شبکه عراقی الیوم، روسای فراکسیون‌های سیاسی مجلس نواب قصد دارند طی روزهای آینده نشستی را برگزار و طی آن سازوکار تشکیل کابینه بر اساس ضوابط و برنامه دولت مورد نظر گروه‌های مربوط را تعیین کنند. 
یک منبع آگاه در این باره گفته چارچوب هماهنگی شیعیان به اقلیم کردستان جهت تعیین تکلیف‌پرونده نفت، چراغ سبز ضمنی نشان داده و در انتظار نتایج گفت‌وگوها و بررسی‌ها برای نشان دادن چراغ سبز نهایی جهت توافق با شرکت عراقی صادرات نفت «سومو» است. بغداد نیز در جریان طرح‌های جدید منطقه کردستان قرار خواهد گرفت. 
بر این اساس دولت آینده بر سر ۳ محور مهم اعم از ایجاد فرصت کاری برای بیکاران، فعال‌سازی ۲ بخش خصوصی و مختلط و پرونده‌های خدماتی، سلامت و انرژی تمرکز خواهد داشت. 
همچنین معین الکاظمی، نماینده مجلس نواب از ائتلاف فتح اعلام کرد دولت آینده نماینده همه طرف‌های سیاسی مورد توافق خواهد بود و چارچوب هماهنگی نیز طرح‌های زیادی برای ایجاد اتحاد شیعیان و توافق بر سر نامزد نخست‌وزیری دارد.

Page Generated in 0/0058 sec