printlogo


کد خبر: 250120تاریخ: 1401/4/4 00:00
پیروزی ارزشمند و مقتدرانه تیم ‌ملی والیبال ایران مقابل آمریکا
ضرب شست

تیم ملی والیبال ایران بعد از تغییر نسل، نتایج چندان دلچسبی در لیگ ملت‌ها نگرفته بود اما آنچه برای ما اهمیت داشت، اقتدار ملی‌پوشان‌مان برابر آمریکا بود. تیم ‌ملی والیبال ایران در دومین دیدار هفته دوم لیگ ملت‌ها پنجشنبه‌شب دوم تیر مقابل تیم قدرتمند آمریکا به میدان رفت و با حساب ۳ بر صفر (۲۵ بر ۱۸، ۲۹ بر ۲۷ و ۲۷ بر ۲۵) پیروز شد. ست اول این دیدار پایاپای شروع شد اما بتدریج ملی‌پوشان ایران پیش افتادند و در امتیاز ۱۲ بر ۷ نخستین وقت استراحت فنی را گرفتند. این برتری در ادامه بیشتر شد و ایران ۲۵ بر ۱۸ به پیروزی رسید. ایران در ابتدای ست دوم هم تیم برتر میدان بود اما حریف در امتیاز ۱۷ بازی را به تساوی کشاند. در ادامه رقابت پایاپایی شکل گرفت و ۲ تیم امتیاز به امتیاز پیش رفتند اما در نهایت ملی‌پوشان کشورمان ۲۹ بر ۲۷ پیروز شدند. رقابت در ست سوم نزدیک‌تر پیش رفت و ۲ تیم برای کسب امتیاز تلاش زیادی کردند. در حالی که ایران ۲۶ بر ۲۵ جلو بود، مرتضی شریفی و امیرحسین اسفندیار به هم برخورد کردند که بازی دقایقی متوقف شد تا به وضعیت آنها رسیدگی شود. این ست در نهایت با برتری ۲۷ بر ۲۵ ایران به پایان رسید.  به این ترتیب ایران نخستین شکست آمریکا در لیگ ملت‌ها را رقم زد. یانکی‌ها که در تمام دیدارهای هفته اول و نخستین دیدار هفته دوم به پیروزی رسیده بودند، نخستین شکست خود را مقابل ایران تجربه کردند. تیم ‌ملی ایران تا قبل از این دیدار ۲ برد و ۳ باخت داشت و با این پیروزی صاحب ۳ برد و ۳ باخت شد. امیرحسین توخته، محمدطاهر وادی، امین اسماعیل‌نژاد، میلاد عبادی‌پور، امیرحسین اسفندیار، مهدی جلوه و محمدرضا حضرت‌پور ترکیب ابتدایی تیم ‌ملی در این دیدار بود البته دیروز جمعه تیم ملی والیبال کشورمان مقابل برزیل صف‌آرایی کرد و با نتیجه 3 بر صفر بازی را واگذار کرد. 
 
* اسماعیل‌نژاد امتیازآورترین بازیکن مقابل آمریکا
قطرپاسور تیم ‌ملی ایران امتیازآورترین بازیکن دیدار ایران و آمریکا در هفته دوم لیگ ملت‌های والیبال شد. در پایان این دیدار امین اسماعیل‌نژاد، قطرپاسور تیم ‌ملی با کسب ۲۰ امتیاز، امتیازآورترین بازیکن زمین شد. میلاد عبادی‌پور، کاپیتان تیم ‌ملی ایران هم با کسب ۱۵ امتیاز، دیگر بازیکن امتیازآور این دیدار بود.  توری دفالکو از آمریکا هم در این مسابقه ۱۳ امتیاز کسب کرد.  
 
* برتری آماری والیبال ایران مقابل آمریکا
تیم ملی والیبال ایران مقابل آمریکا نمایش قابل قبولی ارائه داد و در آمار هم نسبت به حریف خود وضعیت بهتری داشت. ملی‌پوشان ایران در این دیدار عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش گذاشتند و نخستین شکست آمریکا در لیگ ملت‌های ۲۰۲۲ را رقم زدند. تیم ایران موفق شد ۴۶ امتیاز از طریق حمله به دست آورد، در حالی که آمریکا ۴۲ امتیاز کسب کرد. ایران در دفاع روی تور و سرویس هم نسبت به حریف خود پیش بود و به ترتیب ۶ و ۵ امتیاز کسب کرد اما این آمار برای آمریکا به ترتیب ۴ و ۳ امتیاز بود. آمریکا در این دیدار اشتباهات فردی بیشتری داشت و ایران از طریق اشتباهات حریف ۲۴ امتیاز به دست آورد، در حالی که آمریکا ۲۱ امتیاز در این آیتم کسب کرد.  
 
* رسانه اروپایی: ایران، آمریکا را مات و مبهوت کرد
رسانه اروپایی در گزارشی به درخشش تیم ‌ملی والیبال ایران در لیگ ملت‌ها پرداخت. رسانه اروپایی Worldofvolley در گزارشی به برد ایران پرداخت و نوشت: ایران آمریکا را در صوفیه مات و مبهوت کرد.  تیم ‌ملی ایران به عنوان تیمی آسیایی در ششمین بازی خود در لیگ ملت‌های ۲۰۲۲ با شکست آمریکا به پیروزی ارزشمند و مهمی در راه رسیدن به جمع ۸ تیم برتر دست یافت. در عین حال، برد ایران نخستین ناکامی آمریکایی‌ها در این رقابت‌ها پس از 5 پیروزی بود که با این باخت نتوانستند دوباره صدرنشینی این رقابت‌ها را به دست آورند و به رده سوم سقوط کردند. امین اسماعیل‌نژاد با ۲۰ امتیاز بهترین بازیکن ایران بود. 
 
* عطایی: اتفاق خاصی نیفتاده
سرمربی تیم ‌ملی والیبال ایران با ابراز خرسندی از پیروزی برابر آمریکا گفت: خوشحالم که پیروز شدیم و مردم خوشحال شدند. امیدوارم مسیر برای ایران هموارتر شود. بهروز عطایی پس از پیروزی تیمش برابر آمریکا اظهار کرد: خدا را شاکریم که بازیکنان مزد تلاش‌شان را گرفتند. بعد از چند باخت فشار زیادی را تحمل کردیم که این موضوع به دلیل تجربه کم بازیکنان بود. وی افزود: در دیدار با آمریکا بازیکنان توانستند کیفیت خوبی را از خودشان نشان دهند و در شرایط سخت موفق شدند. البته اتفاق خاصی رخ نداده، به هر حال مسابقات طولانی و سخت است و یکی از بازی‌هایی را که باید انجام می‌دادیم و به موفقیت می‌رسیدیم، پشت سر گذاشتیم. عطایی در پایان خاطرنشان کرد: خوشحالم که پیروز شدیم و مردم خوشحال شدند. امیدوارم مسیر برای ایران هموارتر شود و بازیکنان عملکردی را نشان دهند که در نهایت موجب شادی مردم شود. 
 
* سرمربی آمریکا: ایران مستحق پیروزی بود
سرمربی تیم ‌ملی والیبال آمریکا پس از متحمل شدن نخستین شکست تیمش در لیگ ملت‌ها که توسط شاگردان بهروز عطایی رقم خورد، به تمجید از عملکرد ملی‌پوشان ایران پرداخت. سرمربی تیم ‌ملی والیبال آمریکا با بیان اینکه ایران در مسابقه با این تیم عالی بازی کرد، گفت: ایران خیلی خوب بازی کرد و مستحق پیروزی بود. من اصلا از نمایش بازیکنان ایران شگفت‌زده نشدم، چرا که چند ویدئو از آنها دیده و از کیفیت آنها به وجد آمده بودم. «جان اسپرا» پس از بازی برابر تیم ایران و شکست ۳ بر صفر اظهار کرد: آنگونه که امیدوار بودیم بازی را شروع نکردیم اما در ست‌های دوم و سوم عملکرد بهتری داشتیم. وی افزود: نمایش پایاپایی در ست‌های دوم و سوم مقابل ایران داشتیم اما در بعضی از رالی‌های آخر ست‌ها اشتباهاتی را مرتکب شدیم و نتوانستیم حتی در یکی از این ست‌ها پیروز شویم و در نهایت نتیجه بازی را واگذار کردیم. سرمربی آمریکا در پایان خاطرنشان کرد: ایران عالی بازی کرد. ما مثل سایر دیدارهای این تورنمنت سرحال نبودیم. عملکرد خوبی نداشتیم و نتوانستیم دریافت‌های خوبی داشته باشیم. ایران بسیار خوب بازی کرد و مستحق پیروزی بود. 
 
* از عملکرد بازیکنان ایران شگفت‌زده نشدیم
مدافع میانی تیم ‌ملی والیبال آمریکا گفت: از عملکرد بازیکنان ایران اصلا شگفت‌زده نشدیم، چرا که آنها همیشه مقابل آمریکا به سختی تلاش می‌کنند. «میچل استال» پس از بازی برابر تیم ایران و واگذاری نتیجه اظهار کرد: مسابقه خوبی میان تیم‌های ایران و آمریکا بود. یک مسابقه بین ۲ حریف قدیمی که فکر می‌کنم برای تیم آمریکا بسیاری از چیزها متفاوت بود. اشتباهاتی داشتیم و نتوانستیم آنها را برطرف کنیم. از عملکرد بازیکنان ایران اصلا شگفت‌زده نشدیم، چرا که آنها همیشه مقابل آمریکا به سختی تلاش می‌کنند. استال با بیان اینکه بازیکنان ایران را بخوبی می‌شناسد، تصریح کرد: درست است که این بازیکنان جوان هستند اما آنها برای اثبات توانایی خود به سختی تلاش می‌کنند. تیم آمریکا به اندازه کافی خوب نبود و باید بهتر بازی می‌کردیم. در طول این تورنمنت بخوبی بازی کرده بودیم و تا پیش از این مسابقه شکستی نداشتیم و حالا باید با رفع مشکلات خود دوباره با قدرت‌تر به مسابقات بازگردیم.

Page Generated in 0/0061 sec