printlogo


کد خبر: 250137تاریخ: 1401/4/4 00:00
اخبار

3 کشته در برخورد کامیون با مینی‌بوس کارگران معدن
رئیس اورژانس کرمان روز گذشته از برخورد یک دستگاه کامیون با مینی‌بوس حامل کارگران معدن «جلال‌آباد» خبر داد و گفت: متاسفانه در این رخداد راننده مینی‌بوس، راننده و سرنشین کامیون کشته شدند. محمد صابری در تشریح این خبر گفت: ساعت ۷:۴۹ صبح امروز (دیروز جمعه) به دنبال دریافت گزارش برخورد یک دستگاه کامیون با مینی‌بوس در کیلومتر ۱۰ محور «جلال‌آباد» به «یزدان‌شهر» شهرستان زرند، بلافاصله ۳ تیم فوریت‌های پزشکی به محل حادثه اعزام شد. وی از جان باختن ۳ نفر به دلیل شدت جراحات در همان دقایق اولیه این حادثه خبر داد و افزود: متاسفانه در این رخداد راننده مینی‌بوس، راننده و سرنشین کامیون کشته شدند که ۳۵ تا ۴۵ سال داشتند. مینی‌بوس سرویس ایاب و ذهاب کارگران معدن «جلال‌آباد» شهرستان زرند بود که حین حادثه سرنشینی به جز راننده نداشته است. 
***
فرمانده یگان حفاظت چناران حین انجام وظیفه به شهادت رسید
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: با حضور مقام قضایی، صحنه به شهادت رسیدن جواد غلامی‌طبسی، فرمانده یگان حفاظت اداره منابع طبیعی چناران بازسازی شد. سرهنگ احمد روحی در گفت‌وگو با ایسنا با ابراز تأسف از به شهادت رسیدن فرمانده یگان حفاظت شهرستان چناران افزود: شهید جواد غلامی‌طبسی حین اجرای حکم قلع و قمع به ضرب گلوله به شهادت رسید. وی اظهار کرد: همکاران اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چناران در پی عملیات اجرای احکام قضایی قلع و قمع در منطقه میریژگان شهرستان چناران در محل اجرای حکم بودند که این درگیری مسلحانه از سوی فرد متصرف اراضی ملی به وقوع پیوست. روحی خاطرنشان کرد: به‌رغم اینکه فرد متخلف به نام «م» مانع اجرای دستور مقام قضایی می‌شود اما زمانی که نیروهای منابع طبیعی این شهرستان در حال هماهنگی‌های لازم برای اجرای حکم بودند، ضارب با آوردن یک قبضه اسلحه دولول شکاری از داخل خودرو از پشت سر به قلب جواد غلامی‌طبسی، فرمانده یگان حفاظت چناران شلیک کرده و وی را در همان محل به شهادت می‌رساند. وی بیان کرد: ضارب در همان محل دستگیر و اسلحه وی ضبط می‌شود. روحی با بیان اینکه پرونده فرد متخلف مربوط به سال گذشته بود و تا قبل از این برای تصرف اراضی ملی چندین مرتبه اخطار گرفته بود، عنوان کرد: به دلیل اینکه متهم در این مدت هیچ توجهی به اخطاریه‌های صادر شده نداشت، مقام قضایی دستورات لازم را برای قلع و قمع بنا صادر کرده بود. 
***
تخریب پل‌های غیرمجاز نصب شده در خیابان انبار نفت تهران
شهردار ناحیه ۴ منطقه ۱۱ تهران از تخریب پل‌های غیرمجاز نصب شده توسط کسبه خبر داد. مصطفی شمشیربند، شهردار ناحیه ۴ منطقه ۱۱ تهران از تخریب پل‌های غیرمجاز نصب شده در محدوده خیابان انبار نفت خبر داد. شمشیربند درباره این موضوع گفت: برخی کسبه محدوده بازار مواد غذایی انبار نفت بدون توجه به حقوق شهروندان به نصب پل‌های غیرمجاز اقدام کرده بودند. 
وی افزود: یکی از معضلات شهروندان و اعتراضات مکررشان احیای نظم و حقوق شهروندی در این محله است که بر همین اساس پس از ارسال ۲ اخطار به کسبه و بی‌توجهی آنها، توسط عوامل اجرایی ناحیه ۴ اقدام به تخریب شبانه پل‌های غیرمجاز کردیم. شهردار ناحیه ۴ منطقه ۱۱ تهران خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی منسجم برای جلب رضایت شهروندان، برخورد با متخلفان را در دستور کار قرار داده‌ایم و در اجرای قانون با هیچ کس تعارف نداریم. شمشیربند افزود: بیش از ۱۵پل غیرمجاز که مانع تردد مردم و محل توقف خودرو‌های باری شده بود تخریب شد. 
***
شرایط حذف ارز دارو فراهم نیست
دبیر سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی با بیان این مطلب که هیچ کس از وضعیت فعلی بازار دارویی کشور راضی نیست، به مهم‌ترین چالش‌های تولید دارو پرداخت. میثم کریمی در ارتباط با وضعیت تولید دارو در کشور در ماه‌های اخیر و تأثیرات کاهش تخصیص ارز ترجیحی بر صنعت دارو، توضیحاتی ارائه داد. وی با بیان این مطلب که نه تولید‌کننده و نه مصرف‌کننده از شرایط فعلی بازار دارو راضی نیست، گفت: این شرایط، نشان‌‌دهنده آن است که ضعف مدیریت در سیستم وجود دارد. از یک طرف به قدری هزینه‌های تولید دارو افزایش یافته که تولید‌کننده برای اینکه بتواند افزایش هزینه‌ها را جبران کند، فشار می‌آورد که ارز ترجیحی دارو حذف شود که بتواند با افزایش قیمت دارو سود بیشتری کسب کند و از طرف دیگر مردم نیز می‌گویند کمبود دارو وجود دارد و اگر هم باشد بسیار گران است. در این میان سازمان غذا و دارو نیز ادعا می‌کند هیچ مشکلی در مدیریت دارویی کشور وجود ندارد. 
کریمی افزود: ما در سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی همواره از طرق مختلف به مسؤولان اعلام کردیم حذف ارز ترجیحی دارو در شرایط فعلی غیرممکن است و به تولید‌کننده و مصرف‌کننده آسیب می‌زند. تولید‌کننده نمی‌تواند افزایش قیمت‌های حذف ارز ترجیحی را پوشش دهد و سرمایه در گردش را تأمین کند و دولت نیز نمی‌تواند به یکباره این افزایش قیمت را تحمیل کند، چرا که سازمان‌های بیمه‌گر توان تأمین آن را ندارند و مردم نیز دچار سردرگمی و مشکل می‌شوند. 

Page Generated in 0/0055 sec