printlogo


کد خبر: 250141تاریخ: 1401/4/4 00:00
سید ابراهیم رئیسی در سفر استانی به خراسان شمالی مطرح کرد
کمک به کشاورزان با تضمین خرید
ضرورت جایگزینی پساب به جای آب شرب و حل مشکل مسکن کارکنان پتروشیمی خراسان

رئیس‌جمهور با بیان اینکه از وضعیت زندگی مردم عزیزمان در شهر و روستا اطلاع دارم، تصریح کرد: بنده مرتب در میان مردم حضور دارم و واقعا نه فقط هیچ شبی، بلکه هیچ ساعتی نیست که از زندگی مردم غافل باشم و شبانه‌روز دنبال این هستم که هر چه سریع‌تر مشکلات کاهش پیدا کند. 
سیدابراهیم رئیسی پیش از ظهر روز پنجشنبه در جریان بیست‌و‌ششمین سفر استانی دولت مردمی، در دیدار جمعی از آحاد مختلف مردم خراسان شمالی، اهالی این استان را همسایگان امام رئوف و مردمانی بسیار بابصیرت، متدین، وفادار، با احساس مسؤولیت و خونگرم دانست که در طول هزار سال گذشته روحیه ‌پذیرایی از زائران امام رضا(ع) را داشته‌اند. 
رئیسی همچنین با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که فرمودند، امروز تولید محور کار در کشور است، اظهار داشت: خراسان شمالی دانشگاه‌ها، مراکز علمی و فرهنگی خوبی دارد که مردان و زنانی فرهیخته و نیروهای ارزشمندی پرورش داده است. باید زمینه کار و تلاش برای این عزیزان فراهم شود تا ثمره تلاش‌های خود را در روند پیشرفت استان و کشور ببینند. 
رئیس‌جمهور با بیان اینکه بزرگ‌ترین توفیق دولت این است که خدمتگزار مردم در ایجاد زمینه کار و فعالیت و تولید و استفاده صحیح و بهره‌برداری درست از امکانات و ظرفیت‌ها باشد، تصریح کرد: در بازدید امروز خود از مجتمع پتروشیمی دیدیم که کار ارزشمندی توسط مهندسان، کارگران و دست‌اندرکاران در حال انجام است اما باید اصلاحاتی در آنجا اتفاق بیفتد. 
رئیسی ادامه داد: نخستین تغییر ضروری در فعالیت این واحد پتروشیمی جایگزینی استفاده از پساب به جای آب شرب است. مقرر شد حداکثر تا آخر سال جاری تمام زمینه‌ها برای جایگزینی پساب در این مجتمع فراهم شود و آب مصرفی در این واحد در اختیار مردم قرار گیرد. همچنین با سرمایه‌گذاری می‌توان علاوه بر ارتقای ظرفیت تولید، فرصت‌های شغلی این واحد را که در حال حاضر ۱۲۰۰ است، تا ۲ یا ۳ برابر افزایش داد.  رئیس‌جمهور همچنین بر لزوم برنامه‌ریزی برای قابل پیش‌بینی شدن فعالیت کشاورزان و دامداران و خرید تضمینی محصولات آنان تاکید کرد و گفت: باید با ارائه تضمین برای خرید محصول و پرداخت تسهیلات به رونق تولید محصولات کشاورزی و دامداری کمک کرد. رئیسی در ادامه با اشاره به آمار حدود ۷۰۰ نفره قربانیان ناشی از شیوع کرونا در ایام شروع به کار دولت مردمی افزود: امروز در حالی آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در کشورمان بشدت کاهش یافته که در برخی کشورها شاهد قربانی شدن روزانه چندصد نفر هستیم. 
رئیسی در ادامه به مواجهه دولت مردمی در آغاز فعالیت خود با مشکلات مالی و کسری ۴۸۰ هزار میلیاردی بودجه اشاره کرد و اظهار داشت: دولت همه تلاش خود را به کار گرفت تا بدون استقراض از بانک مرکزی یا چاپ پول که خود موجب تورم می‌شود سال ۱۴۰۰ را پشت سر بگذارد. 
رئیس‌جمهور ادامه داد: دولت سیزدهم از ابتدای فعالیت خود، هر ماه علاوه بر پرداخت حقوق و دستمزد، بین ۱۰ تا ۱۳ هزار میلیارد تومان بابت هزینه‌هایی پرداخت می‌کند که در این دولت انجام نشده است. رئیسی تصریح کرد: امروز به برکت اقتدار و عزتی که شما مردم خلق کردید، بدون اینکه قراردادی امضا کنیم یا تعهد جدیدی برای کشور بپذیریم، فروش نفت را به حد قابل قبولی رساندیم، در حالی که قبلا می‌گفتند امکان فروش نفت نیست. تامین کسری بودجه ۴۸۰ هزار میلیاردی و پرداخت بدهی‌های مربوط به گذشته از محل افزایش درآمدهای ناشی از همین افزایش فروش نفت حاصل شده است.  رئیس‌جمهور به آمار بانک مرکزی و مرکز آمار مبنی بر افزایش نرخ رشد اقتصادی از ۴ دهم درصد به حدود ۵ درصد در ماه‌های پایانی سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و افزود: این دستاورد این نوید را می‌دهد که با مراقبت، پیگیری و برنامه‌ریزی می‌توان زمینه رشد اقتصادی و افزایش ارزش پول ملی را در جامعه فراهم کرد. 
رئیسی اظهار داشت:‌ اگر پول ملی بی‌ارزش شود هر چه هم حقوق افراد را افزایش دهیم، باز هم حریف تورم نمی‌شویم. تورم حتما باید مهار شود. دولت مردمی از ابتدای کار خود به دنبال مهار شیوع کرونا، رفع کسری بودجه، تامین مطمئن کالاهای اساسی و مهار تورم بود که این مسائل همچنان در دستور کار قرار دارند.
 
* رئیسی از پتروشیمی خراسان بازدید کرد
رئیس‌جمهوری با حضور در مجتمع پتروشیمی خراسان از نزدیک در جریان روند توسعه این واحد تولیدی قرار گرفت. حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در ابتدای سفر دولت مردمی به استان خراسان شمالی، با حضور در پتروشیمی خراسان از نزدیک در جریان روند توسعه این واحد تولیدی قرار گرفت و دستورات لازم را برای رفع مشکلات آن صادر کرد. وی در بازدید از این واحد تولیدی که از سال ۱۳۷۵ مورد بهره‌برداری قرار گرفته، اظهار داشت: توسعه این واحد تولیدی نیازمند کار جهادی و انقلابی است. رئیس‌جمهوری در جمع کارگران پتروشیمی خراسان ضمن استماع مشکلات و دغدغه‌های کارکنان این مجتمع تولیدی با ابراز خرسندی از حضور در جمع این عزیزان گفت: تلاش شما کارگران و کارکنان این واحد تولیدی برای کشور قدرت، امنیت و عزت ایجاد می‌کند. رئیسی افزود: کشوری می‌تواند مستقل و مقاوم باشد که استقلال اقتصادی و تولید عالی داشته باشد و دستش جلو بیگانگان دراز نباشد و در نتیجه اقتصاد مقاوم در مقابل تکانه‌های اقتصادی داشته باشد. وی ضمن خدا قوت به تمام دست‌اندرکاران این مجتمع پتروشیمی اظهار داشت: گام‌هایی همچون جایگزینی پساب به جای آب شرب که اکنون در این واحد تولیدی استفاده می‌شود، افزایش تولید و اشتغال و حل مشکل مسکن کارگران برای توسعه این واحد تولیدی لازم و ضروری است. رئیس‌جمهوری همچنین بر ضرورت استفاده از نیروی بومی در طرح توسعه پتروشیمی خراسان تأکید کرد.

Page Generated in 0/0071 sec