printlogo


کد خبر: 250168تاریخ: 1401/4/5 00:00
اخبار

فدراسیون جهانی وزنه‌برداری «حق رأی» علی مرادی را گرفت
فدراسیون جهانی وزنه‌برداری «حق رای» در مجمع انتخاباتی را از علی مرادی گرفت. به گزارش ایسنا، علی مرادی، رئیس پیشین فدراسیون وزنه‌برداری ایران برای حضور در انتخابات فدراسیون جهانی به آلبانی رفته است. فدراسیون جهانی در ابتدا که لیست نمایندگان کشورها برای دادن رای در انتخابات را اعلام کرد، برای ایران نام علی مرادی درج شده بود که اکنون این نام تغییر کرده و حق رای از علی مرادی گرفته شد. فدراسیون جهانی در لیست جدید خود نام «سجاد انوشیروانی» را به عنوان نماینده ایران که در مجمع حق رای دارد، قرار داده است. مجمع انتخاباتی فدراسیون جهانی شنبه و یکشنبه برگزار می‌شود و در آن تکلیف پست‌های ریاست، دبیرکلی، نواب رئیس و هیات اجرایی مشخص خواهد شد. علی مرادی در همه این پست‌ها کاندیدا شده و علیرضا قریشی و محسن بیرانوند برای عضویت در کمیته‌های فنی و مربیان کاندیدا هستند. به این ترتیب مرادی دیگر نمی‌تواند خودش رای بدهد و باید منتظر باشد و ببیند دیگران به او رای می‌دهند یا خیر. انتخابات فدراسیون جهانی در کشور آلبانی برگزار می‌شود و در این انتخابات ۲۷ کشور به صورت آنلاین حضور دارند که ایران هم یکی از این کشورهاست. سجاد انوشیروانی در این انتخابات به صورت آنلاین رای می‌دهد و نمایندگان بیش از ۱۰۰ کشور هم به صورت حضوری در انتخابات حضور دارند. پس از اینکه انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری باطل شد، علی مرادی از ریاست کنار رفت و سجاد انوشیروانی با حکم وزارت ورزش به عنوان سرپرست انتخاب شد. 
***
ناکامی هر ۴ تکواندوکار ایران در فینال‌های روز دوم
۲ نماینده تیم ملی تکواندوی مردان ایران با شکست برابر رقبا از رسیدن به مدال طلای آسیا بازماندند. در ادامه مبارزات روز دوم بیست‌و‌پنجمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی آسیا که در کره‌جنوبی جریان دارد، مهدی حاج‌موسایی در وزن ۵۸- کیلوگرم برای کسب مدال طلای وزن ۵۸- کیلوگرم به مصاف «بائه سئو» از کره‌جنوبی دارنده نشان طلای ۲۰۱۹ جهان و ۲۰۲۰ آسیا با رنکینگ ۱۶ المپیکی رفت و در نهایت ۲ بر صفر نتیجه را واگذار کرد و به مدال نقره رسید. حاج موسایی برای رسیدن به دیدار نهایی «مارک خلیفه» از لبنان، «هارون خان» از پاکستان و «اسرایلوف» از ازبکستان را با نتایج مشابه ۲ بر صفر شکست داده بود. میرهاشم حسینی تکواندوکار وزن ۷۴- کیلوگرم و نماینده ایران در المپیک توکیو نیز برای کسب مدال طلا به مصاف «جایسانوف» نماینده ازبکستان رفت و در نهایت ۲ بر صفر نتیجه را واگذار کرد و او نیز به مدال نقره رسید. حسینی پس از یک دور استراحت «سیویانگ» از چین، «یانگ لای» از ویتنام و «هائوهونگ» از تایلند را شکست داد و به مبارزه پایانی رسید. همچنین در ادامه مبارزات پایانی روز دوم رقابت‌های تکواندو قهرمانی آسیا و در بخش زنان، مبینا نعمت‌زاده در مبارزه پایانی وزن ۴۹- کیلوگرم به مصاف «گو گیونگ» از چین رفت و هر دو راند را به رقیب واگذار کرد و به مدال نقره بسنده کرد. نعمت‌زاده با پیروزی مقابل «آدلاید» از تیمور شرقی، «جونگ کلراتا» از تایلند و «بورا کانگ» از کره‌جنوبی به دیدار نهایی راه پیدا کرده بود. آخرین فینال روز دوم رقابت‌های تکواندو قهرمانی آسیا را نمایندگان کره‌جنوبی و ایران برگزار کردند. در دیدار نهایی وزن ۶۲- کیلوگرم نسترن ولی‌زاده از ایران به مصاف «نام مین سئو» از کره‌جنوبی رفت که او نیز با شکست برابر حریف خود به مدال نقره رسید تا هر 4 فینالیست ایران در روز دوم این رقابت‌ها برابر رقبای خود تن به شکست دهند. ولی‌زاده در مسابقات ابتدا «باک تای خیم» از ویتنام و سپس «فروزا سادیکوا» از ازبکستان را در ۲ راند متوالی از پیش رو برداشت و به فینال صعود کرده بود. برای تیم‌های ملی تکواندوی ایران تاکنون ناهید کیانی یک طلا، میرهاشم حسینی، مهدی حاج‌موسایی، مبینا نعمت‌زاده و نسترن ولی‌زاده 4 مدال نقره و زهرا شیدایی و دانیال بزرگی ۲ مدال برنز کسب کرده‌اند. بیست‌و‌پنجمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی آسیا که از جمعه سوم تیرماه با حضور تکواندوکارانی از ۳۴ کشور در کره‌جنوبی آغاز شده تا روز سه‌شنبه هفتم تیر ادامه خواهد داشت. 
***
کونسیسائو خواهان حفظ طارمی و ۲ بازیکن کلیدی دیگر پورتو شد
سرمربی پرتغالی تیم فوتبال پورتو خواهان حفظ ۳ بازیکن کلیدی خود از جمله مهدی طارمی برای فصل ۲۳-۲۰۲۲ است. باشگاه پورتو که در پنجره نقل‌وانتقالات زمستانی گذشته چند بازیکن مهم خود از جمله «لوئیس دیاس» هافبک کلمبیایی‌، «فابیو ویرا» و «سرژیو اولیویرا» 2 هافبک پرتغالی‌‌اش را از دست داد، حالا به فکر حفط دیگر بازیکنان کلیدی خود افتاده است. روزنامه پرتغالی «اِبولا» در شماره شنبه 25 ژوئن خود روی جلد عکسی از «سرجیو کونسیسائو» سرمربی موفق پورتو را آورده و نوشته که این مربی پرتغالی خواهان حفظ ۳ بازیکن کلیدی خود برای فصل پیش ‌رو است که یکی از آنها مهدی طارمی است. ۲ بازیکن دیگر اوانیلسون و تونی مارتینز هستند. طارمی 30 ساله فصل گذشته در 48 بازی رقابت‌های مختلف برای پورتو به میدان رفت و در کنار به ثمر رساندن 26 گل، 17 گل هم برای هم‌تیمی‌هایش ساخت. مهاجم ایرانی پورتو که ۲ سال دیگر با این باشگاه قرارداد دارد، فصل گذشته با به ثمر رساندن 20 گل دومین گلزن برتر لیگ برتر پرتغال لقب گرفت و تنها «داروین نونیس» با 26 گل را بالاتر از خود داشت. 

Page Generated in 0/0055 sec