printlogo


کد خبر: 250171تاریخ: 1401/4/5 00:00
پس از پیروزی دلچسب مقابل آمریکا تیم ‌ملی والیبال ایران در 3 دست پیاپی کانادا را نیز شکست داد
کانادا را سر کشیدیم

باربد بهراد: در ادامه رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال، تیم ملی ایران با یک نمایش کم‌نقص موفق به شکست کانادا شد، به این ترتیب پرونده هفته دوم لیگ ملت‌ها نیز همچون هفته اول با 2 پیروزی و 2 شکست برای تیم ملی کشورمان بسته شد.
تیم ملی والیبال ایران در هفته اول رقابت‌های لیگ ملت‌ها پرفراز و نشیب ظاهر شد؛ جایی که حاصل کار شاگردان بهروز عطایی کسب ۲ پیروزی مقابل تیم‌های چین و استرالیا و ۲ شکست برابر هلند و ژاپن بود. نحوه باخت به ژاپن باعث ناامیدی هواداران والیبال ایران شد اما تیم‌ ملی به شکل قابل توجهی جوان شده و دیگر شاهد حضور ستاره‌هایی نظیر سیدسعید معروف، سیدمحمد موسوی، امیر غفور و چند بازیکن باتجربه دیگر در جمع ملی‌پوشان نیستیم که قطعا در این نتایج تاثیرگذار بوده است. تیم ملی جوان ایران هفته دوم رقابت‌های لیگ ملت‌ها را هم ناامیدکننده آغاز کرد و برابر تیم بدون برد بلغارستان 0‌-3 شکست خورد تا اوضاع برای ما خیلی نگران‌کننده شود. با این حال مسابقه برابر آمریکا همه چیز را تغییر داد و تا حدود زیادی آرامش را به اردوی تیم ‌ملی بازگرداند. شاگردان بهروز عطایی با ارائه یک نمایش فوق‌العاده موفق شدند آمریکا را در ۳ ست پیاپی شکست دهند و نخستین باخت این تیم در لیگ ملت‌ها را رقم بزنند. سرو قامتان والیبال ایران در سومین مسابقه خود در هفته دوم به مصاف برزیل رفتند و با وجود عملکرد قابل تحسین در ۲ ست ابتدایی و رقابت تنگاتنگ با برزیل در نهایت با نتیجه 0-3 شکست خوردند؛ باختی که البته به خاطر عملکرد مثبت تیمی ایران، به اندازه شکست‌های قبلی تلخ نبود. 
تیم ملی والیبال اما در آخرین دیدار خود از هفته دوم لیگ ملت‌ها کانادا را شکست داد. تیم ملی والیبال ایران در آخرین دیدار خود از هفته دوم رقابت‌های لیگ ملت‌ها دیروز به مصاف کانادا رفت و با حساب ۳ بر صفر پیروز شد. با آغاز بازی، دقایق ابتدایی ست اول پایاپای پیش رفت اما بتدریج ملی‌پوشان ایران جلو افتادند. در ادامه هم برتری خود را حفظ کردند و ست را ۲۵ بر ۲۱ پیروز شدند. رقابت در ست دوم نزدیک‌تر دنبال شد تا اینکه کانادا ۱۲ بر ۱۰ از ایران پیش افتاد و نخستین وقت استراحت فنی را گرفت. در ادامه ایران پیش افتاد اما کانادا در امتیاز ۲۴ بازی را به تساوی کشاند تا بهروز عطایی، سرمربی تیم ایران درخواست وقت استراحت کند. در حالی که ایران ۲۵ بر ۲۴ پیش بود رالی‌ای ۳۱ ثانیه‌ای بین ۲ تیم شکل گرفت که امتیاز آن به کانادا رسید. این ست نیز در نهایت ۲۷ بر ۲۵ به سود ایران تمام شد. هر چند ست سوم تا امتیاز ۷ برابر پیش رفت اما درخشش امیرحسین اسفندیار باعث شد ایران ۳ امتیاز از حریف خود پیش بیفتد. این اختلاف امتیاز در ادامه بیشتر شد و ایران ۲۵ بر ۱۸ به پیروزی رسید. مهدی جلوه، امیررضا سرلک، امیرحسین اسفندیار، میلاد عبادی‌پور، محمدطاهر وادی، امین اسماعیل‌نژاد و محمدرضا حضرت‌پور ترکیب ابتدایی تیم ایران در این دیدار بود. تیم ملی ایران هفته دوم لیگ ملت‌ها را با شکست مقابل بلغارستان و برزیل و پیروزی برابر آمریکا و کانادا به پایان رساند. 
 
* امین اسماعیل‌نژاد باز هم امتیازآورترین شد
امین اسماعیل‌نژاد عنوان امتیازآورترین بازیکن ایران در دیدار برابر کانادا را از آن خود کرد. «استفان مار» هم با کسب 18 امتیاز عنوان امتیازآورترین بازیکن این مسابقه را به دست آورد. تیم ملی والیبال ایران نیز در مجموع ست‌های این مسابقه 77 امتیاز کسب کرد که به ترتیب 40 امتیاز در حمله، ۴ امتیاز در دفاع، ۴ پوئن سرویس و 29 امتیاز از اشتباهات بازیکنان کانادا به دست آمد. تیم‌ملی سرزمین شفق قطبی (کانادا) نیز در مجموع ست‌های این مسابقه 64 امتیاز کسب کرد که شامل 40 امتیاز حمله، ۳ امتیاز در دفاع، 4 امتیاز سرویس و 17 امتیاز از اشتباهات بازیکنان ایران بود. 
 
* کانادا پراشتباه ظاهر شد
اشتباهات فردی تیم ملی والیبال کانادا باعث شد تیم ملی والیبال ایران به پیروزی برسد. تیم ملی والیبال ایران در این بازی از حمله 40 امتیاز کسب کرد و این در حالی بود که تیم ملی والیبال کانادا هم در این بخش توانست 40 امتیاز به دست آورد. در دفاع روی تور، تیم ملی والیبال ایران تیم برتر میدان بود و 4 امتیاز از این آیتم به دست آورد در حالی که کانادا در این بخش 3 امتیاز کسب کرد. در امتیاز سرویس، 2 تیم موفق شدند 4 امتیاز مستقیم کسب کنند. تیم ملی والیبال ایران اما از اشتباه فردی کانادا توانست 29 امتیاز کسب کند در حالی که کانادا از اشتباهات ملی‌پوشان والیبال ایران 17 امتیاز به دست آورد. با توجه به آمار نزدیک ۲ تیم، اشتباهات پرشمار کانادا باعث شد این تیم مقابل بلندقامتان ایران شکست بخورد. 
 
* امیررضا سرلک: حمایت‌مان کنید
مدافع میانی تیم ملی والیبال ایران ضمن ابراز خرسندی از پیروزی برابر کانادا گفت: همه بازیکنان امروز خودشان بودند و امیدوارم مردم به حمایت از تیم ایران ادامه داده و با پیام‌های‌شان به ما دلگرمی دهند. امیررضا سرلک پس از پیروزی تیم ایران برابر کانادا اظهار کرد: مسابقه خوبی بود و در پایان هفته دوم بازی خوبی انجام دادیم. بازیکنان همه سرحال بودند و نتیجه خوبی گرفتیم. وی با اشاره به شکست ایران برابر بلغارستان در ابتدای هفته دوم لیگ ملت‌ها توضیح داد: در آن مسابقه هم می‌توانستیم پیروز میدان باشیم و با نتیجه بهتر هفته را تمام کنیم اما خدا را شکر با همه این اتفاقات این هفته به پایان رسید. 
سرلک در پایان خاطرنشان کرد: مردم تا هفته دوم تیم ایران را حمایت کردند. امیدوارم همین طور به حمایت خودشان ادامه و با پیام‌های‌شان به ما دلگرمی دهند تا با قدرت هفته بعد را شروع کنیم. 
 
* بازیکن تیم ملی کانادا: ایران موفق‌تر عمل کرد
دریافت‌کننده قدرتی تیم ملی والیبال کانادا مسابقه با تیم ملی ایران در هفته دوم لیگ ملت‌ها را بسیار سخت ارزیابی کرد. اریک لوئپکی پس از شکست ۳ بر صفر کانادا برابر ایران گفت: فکر می‌کنم بازی بسیار سختی بود. این چهارمین بازی این هفته بود. هر ۲ تیم به خاطر بازی‌های قبلی که در این هفته داشتند، خسته بودند. بازیکن شماره ۵ کانادا تصریح کرد: روز گذشته مقابل صربستان بازی خودمان را واگذار کردیم و ایران نیز مغلوب برزیل شد. فکر می‌کنم هر ۲ تیم در تلاش برای پیدا کردن راهی بودند که بتوانند در این بازی به پیروزی برسند و ایران موفق‌تر عمل کرد. در مجموع بازی دشواری بود. 
***
    اسفندیار؛ مهارنشدنی، کم‌نقص و فوق‌العاده     
نمایش خیره‌کننده امیرحسین اسفندیار نکته مهم بازی برابر کانادا بود. قبل از شروع رقابت‌های المپیک توکیو بود که امیرحسین اسفندیار از فرم خوب خود فاصله گرفت و این ناامیدی به وجود آمد که شاید او نتواند به همان ستاره‌ای تبدیل شود که هواداران والیبال انتظارش را دارند؛ بازیکنی که در رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان نام خود را به عنوان یکی از آینده‌دار‌ترین والیبالیست‌های دنیا بر سر زبان‌ها انداخت. با وجود پشت سر گذاشتن یکی دو سال بسیار سخت و پراسترس به نظر می‌رسد حالا اسفندیار به همان بازیکنی تبدیل شده که همه انتظارش را داشتند. این ستاره جوان و خوش‌آتیه والیبال ایران در لیگ ملت‌های امسال یک بازیکن کلیدی برای ما بوده و تاثیر مستقیمی در پیروزی‌های‌مان داشته است. چند روز قبل هنگامی که تیم ‌ملی والیبال ایران نخستین شکست آمریکا در لیگ ملت‌های امسال را رقم زد، اسفندیار نمایش درخشانی را از خود ارائه داد و با دریافت‌ها و آبشارهای فوق‌العاده خود نشان داد در چه فرم بی‌نظیری به سر می‌برد و می‌تواند در ادامه مسابقات نیز کمک ویژه‌ای برای تیم بهروز عطایی باشد. اوج کار اسفندیار اما بازی دیروز بود؛ جایی که تیم ‌ملی والیبال ایران در بازی آخر خود در هفته دوم لیگ ملت‌ها به مصاف کانادا رفت و موفق شد با ارائه یک نمایش کم‌نقص در ۳ ست پیاپی حریف نامدار خود را شکست دهد؛ بردی که همه بچه‌های تیم‌ ملی با عملکرد فوق‌العاده‌شان در آن تاثیرگذار بودند اما نمایش خیره‌کننده امیرحسین اسفندیار به شکل دیگری ما را به وجد آورد. بدون شک امیرحسین اسفندیار در مسابقه دیروز بهترین بازیکن تیم‌ملی والیبال ایران بود. او در دریافت کم‌نقص ظاهر شد و اکثر اسپک‌های خود را هم تبدیل به امتیاز کرد. اسفندیار دیروز 12 امتیاز کسب کرد و علاوه بر این با سرویس‌های فوق‌العاده‌اش حریف را کلافه کرد تا نشان دهد در هر زمینه‌ای پیشرفت کرده و می‌تواند سوپرمن جدید والیبال ایران لقب بگیرد. 

Page Generated in 0/0061 sec