printlogo


کد خبر: 250179تاریخ: 1401/4/5 00:00
توسط بنیاد برکت انجام می‌شود
ایجاد 300 هزار شغل در سال 1401

ایجاد 300 هزار شغل در سال جاری، از مهم‌ترین برنامه‌های مشارکتی بنیاد برکت برای اشتغال‌زایی در مناطق مختلف کشور  بویژه مناطق محروم به شمار می‌آید. 
بنیاد برکت مدتی است فعالیت‌ها و خدمات خود را در مناطق محروم توسعه داده و به دنبال مشارکت و همراهی با مجموعه دولت برای خدمت‌رسانی در این مناطق است. 
در این باره محمد ترکمانه، مدیرعامل بنیاد برکت درباره مشارکت بنیاد برکت در ایجاد یک‌سوم اشتغال سال 1401 گفت: در جلسه‌ای که با حضور آقای رئیس‌جمهور در شورای عالی اشتغال کشور داشتیم، عنوان شد که یک‌سوم از یک میلیون شغلی را که دولت تعهد کرده است، توسط بنیاد برکت ایجاد شود. بنابراین با توجه به زیرساخت‌های بنیاد و کارهایی که بنیاد در سال‌های اخیر در حوزه توانمندسازی اقتصادی بویژه در مناطق محروم انجام داده است، چنین کاری انجام خواهد شد.  
وی در ادامه تاکید کرد: بنیاد برکت در 12 هزار روستای کشور فعالیت توانمندسازی داشته است و تاکنون 200 هزار طرح اقتصادی در حوزه‌های مختلف مشاغل خرد و خانگی انجام داده‌ایم. بر این اساس، تلاش می‌کنیم در همین بخش‌ها، تعداد شغل‌های ایجاد شده را به 300 هزار فرصت شغلی برسانیم. 
ترکمانه با اشاره به مفهوم کار جهادی گفت: جهاد، کلمه مقدسی است و بار معنای خاصی دارد. از یک سو، جهاد به معنای مبارزه و جدیت در کار است اما در مفهومی ارزشمندتر، می‌توانیم آن را با هدف والایی گره بزنیم و در آن صورت است که در ارزش‌های دینی ما مفهوم پیدا می‌کند. 
مدیرعامل بنیاد برکت درباره تولید ماسک در کشور در روزهای ابتدایی همه‌گیری کرونا اظهار داشت: کار جهادی از آن جنس است که در حالت عادی اداری انجام آن امکان‌پذیر نیست. برای مثال در زمان همه‌گیری کرونا، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های روز کشور ماسک بود. مردم ما در تولید ماسک چگونه پای کار آمدند و دست به تولید ماسک زدند؟ ستاد اجرایی فرمان امام به عنوان یک نهاد انقلابی چگونه پای کار آمد؟ این اتفاق می‌تواند مصداقی برای کار جهادی باشد. 

Page Generated in 0/0049 sec