printlogo


کد خبر: 250181تاریخ: 1401/4/5 00:00
اخبار

28 درصد کلاس‌های درس تهران نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی
معاون برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اینکه حدود ۴۰ هزار خیر در حوزه مدرسه‌سازی در کشور داریم، گفت: در قالب طرح «آجر به آجر» تاکنون ۴ پویش برپا شده است و پویش پنجم «صحن حرم مدرسه‌ام» است که از دهه کرامت آغاز شده و ۲ رکن اساسی دارد که نخست ترویج فرهنگ رضوی و دوم مشارکت در امر مدرسه‌سازی است. 
حمیدرضا تقی‌پور افزود: مکان فیزیکی آموزش در کنار امکانات نرم‌افزاری، تاثیر بسزایی در پیشبرد امر آموزش دارد. از زمانی که نوسازی مدارس رسالت خود را آغاز کرده بخش مهمی از ماموریت‌های خود را بر مدارس استثنایی تعریف کرده است. وی در پاسخ به پرسشی پیرامون تمهیدات این سازمان برای ایمنی مدارس با توجه به اعلام آمار مدارس ناایمن در تهران از سوی سازمان آتش‌نشانی تهران گفت: مدارس فرسوده‌ای از سال‌ها قبل داریم که برخی از آنها ناایمن هستند اما مدارسی که اکنون ساخته می‌شوند دارای استانداردهای ایمنی لازم هستند. 
تقی‌پور با اشاره به اینکه ۲۴۲۰ مدرسه از سوی سازمان آتش‌نشانی در تهران بررسی شده بود که از ۹۲۴ مدرسه ایراداتی گرفتند، گفت: از این تعداد در سطح استان تهران، ۱۰ درصد کلاس‌های درس نیازمند تخریب و بازسازی و ۱۸ درصد نیازمند مقاوم‌سازی هستند. مابقی ایرادها و اشکالاتی که گرفته می‌شود خارج از این ۲ گروه است. 
***
امدادرسانی هلال‌احمر به ۶۵۴ حادثه‌دیده در ۳ روز
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از نجات ۲۴۷ نفر در حوادث ۷۲ ساعت گذشته کشور خبر داد. مهدی ولی‌پور در تشریح خدمات امدادی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال در ۷۲ ساعت گذشته گفت: در این مدت و با تلاش امدادگران، ۳۶۶ ماموریت امدادی انجام شده و در مجموع به ۶۵۴ حادثه‌دیده از حوادث مختلف امدادرسانی شده است. 
وی افزود: در این مدت امدادگران سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر ۲۴۷ نفر را نجات دادند و علاوه بر ارائه خدمات درمان سرپایی به ۱۶۸ نفر، مابقی آسیب‌دیدگان حوادث را به مراکز درمانی منتقل کردند. بر اساس اعلام روابط عمومی جمعیت هلال احمر، به گفته رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر در ۳ روز گذشته ۳۴ مورد عملیات رهاسازی نیز انجام شده و طی آن، ۵۲ مصدوم سوانح ترافیکی رهاسازی شدند. 
***
مجازات حبس برای رانندگانی که پلاک‌ مخدوش دارند
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از برخورد پلیس با تخلف مخدوش کردن پلاک خبر داد. سرهنگ علی‌اصغر شریفی اظهار کرد: برخورد پلیس با تخلفات مربوط به پلاک وسیله نقلیه یک طرح دائمی و همیشگی است که هیچ‌گاه تعطیل نخواهد شد. وی با بیان اینکه پلیس شدیدا با تخلف پوشش و مخدوشی پلاک برخورد می‌کند، گفت: در برخی موارد مشاهده شد که پوشش پلاک مقدمه‌ای برای شروع سایر تخلفات و حتی جرائم است. 
سرهنگ شریفی با بیان اینکه ماموران پلیس به محض مشاهده این نوع تخلف چه از طریق رصد فیزیکی و چه از طریق پایش هوشمند تصویری با آن برخورد می‌کنند، گفت: ماموران ضمن اعمال قانونی که برای این تخلف در نظر گرفته شده است، نسبت به توقیف و انتقال وسیله نقلیه به پارکینگ نیز اقدام خواهند کرد. همچنین اگر مخدوشی پلاک به نحوی باشد که تغییر در ارقام وسیله نقلیه انجام شده باشد با توجه به جرم صورت گرفته و برابر ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی برای راننده متخلف پرونده‌ای تشکیل شده و به مراجع قضایی ارسال می‌شود که حتی ممکن است منجر به مجازاتی نظیر حبس هم شود. 
وی ادامه داد: دوربین‌های پلاک‌خوان نیز در مجموعه مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیکی پلیس راهور تهران بزرگ وجود دارد که از این طریق نیز اعمال قانون و برخورد لازم با متخلفان صورت گرفته و این تخلفات ثبت می‌شود. 
***
تدریس دبیران مرد در تمام دبیرستان‌های دخترانه ممنوع شد
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌و‌پرورش از ممنوعیت تدریس دبیران مرد در تمام مدارس متوسطه دخترانه خبر داد. 
محمدمهدی کاظمی درباره ممنوعیت تدریس دبیران مرد در مدارس متوسطه دخترانه اظهار کرد: بخشنامه‌ای 28 اردیبهشت امسال درباره ممنوعیت تدریس معلمان مرد در مدارس دخترانه ابلاغ کردیم. وی ادامه داد: این بخشنامه به استناد ماده 3 آیین‌نامه اجرایی مدارس است که سال گذشته تصویب شده است، چرا که مدارس به تفکیک جنسیت تأسیس می‌شوند و تطابق جنسیت کارکنان مدارس با دانش‌آموزان الزامی است. 
کاظمی افزود: بر همین راستا بخشنامه‌ای را به استان‌ها ابلاغ کردیم و گفتیم تخصیص دبیر غیرهمجنس در مدارس دوره اول و دوم متوسطه شامل همه مدارس عادی دولتی، استعدادهای درخشان، نمونه دولتی، شاهد و حتی مدارس غیردولتی فاقد وجاهت قانونی است. 
وی تصریح کرد: نظارت و مسؤولیت این موضوع برعهده مدیر واحد آموزشی و مدیر آموزش‌و‌پرورش منطقه و اداره‌کل است.

Page Generated in 0/0052 sec