printlogo


کد خبر: 250185تاریخ: 1401/4/5 00:00
اخبار

سرقت ۱۰۰ میلیون دلاری هکرها از صرافی‌های ارز دیجیتال
هکرها ۱۰۰ میلیون دلار از یک صرافی ارز دیجیتال در سومین سرقت بزرگ رمزارز در سال جاری میلادی ربودند. آنطور که نشنال‌نیوز خبر داده است، هکرها 100 میلیون دلار از یک صرافی ارز دیجیتال در سومین سرقت بزرگ رمزارز در سال جاری میلادی ربودند. 
هارمونی، یک بلاک‌چین‌باز که اپلیکیشن‌های اتریوم را اجرا می‌کند، اعلام کرد هک صرافی آن به نام هورایزون (Horizon) صبح پنجشنبه رخ داده است. هارمونی جمعه در یک رشته توئیت گفت: ما همکاری با مقامات کشوری و متخصصان جنایی را برای شناسایی مجرم و بازیابی وجوه سرقت شده آغاز کرده‌ایم. این سومین هک بزرگ ارزهای دیجیتال در سال جاری میلادی محسوب می‌شود.
 هکرها بیش از 300 میلیون دلار را از سایت ورم‌هول (Wormhole) در ماه فوریه و 620 میلیون دلار از سایت رونین بریج (Ronin Bridge) در اواخر مارس سرقت کردند. به گفته کارشناسان حوزه ارزهای دیجیتال، حتی قبل از هک شدن هارمونی، پول سرقت شده از این پلتفرم‌های صرافی ارز مجازی بیش از یک میلیارد دلار بود. 
اینساید بیت کوینز (Inside Bitcoins)، یک منبع خبری آنلاین ارزهای دیجیتال مستقر در لندن، در گزارشی در ژانویه اعلام کرد تعداد هک‌ها در سال 2021 به اوج خود رسید و حداقل 8 شرکت هدف این سرقت‌ها قرار گرفتند. بازار ارزهای دیجیتال گسترده است به طوری که بیش از 12000 صرافی آنلاین وجود دارد که دارایی‌های دیجیتالی مانند بیت‌کوین، اتر و سایر سکه‌های دیجیتال در آنها معامله می‌شود.
 بر اساس این گزارش، جزئیات حساب که در حوزه رمزارز به آن کلیدهای خصوصی گفته می‌شود، در صورتی که بدرستی ایمن نشده باشد، هک می‌شود و وجوهی که در آن حساب‌ها نگهداری می‌شوند می‌توانند دزدیده شوند.
 احتمال هک شدن این سایت‌ها همچنان بالاست، چرا که این بازار همچنان در حال گسترش است و بازارها و پلتفرم‌های مبادلات بیشتری در نقاط مختلف جهان در حال ظهور هستند. سال گذشته، مجرمان سایبری حدود 7000 بیت‌کوین به ارزش 60.5 میلیون دلار را از بایننس، یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال در جهان سرقت کردند. شرکت هارمونی گفت: در حالی که تحقیقات خود را در کنار اف‌بی‌آی و چندین شرکت امنیت سایبری ادامه می‌دهیم، شبانه‌روز روی این موضوع نیز کار می‌کنیم. 
***
جدیدترین تصمیم اتحادیه اروپایی درباره مصرف سموم کشاورزی
اتحادیه اروپایی برای حمایت از طبیعت و حیات وحش مصرف آفت‌کش‌ها در بخش کشاورزی را به نصف می‌رساند. آنطور که رویترز گزارش داده است، اتحادیه اروپایی در تلاش است مصرف آفت‌کش‌ها در بخش کشاورزی را به نصف برساند. مقامات این اتحادیه معتقدند این کار در حقیقت مرهمی بر زخم طبیعت خواهد بود. بر این اساس، اتحادیه اروپایی چهارشنبه گذشته برای حفظ سلامتی و نیز جلوگیری از کاهش جمعیت حیات وحش پیشنهاد کرد مصرف آفت‌کش‌ها و سموم شیمیایی در بخش کشاورزی به نصف کاهش یابد. آنها تاکید کردند که استفاده از روش‌های طبیعی برای مقابله با آفت و بیماری بسیار موثر است و بر سلامت طبیعت و انسان هم موثر خواهد بود. تولید محصولات ارگانیک چند سالی است طرفداران زیادی در دنیا پیدا کرده است. تولید این محصولات بدون استفاده از کود و سم و هر گونه ماده شیمیایی انجام می‌شود، هر چند این محصولات در بازار گران به فروش می‌رود اما استقبال خوبی هم از سوی مردم می‌شود. 
***
رکوردشکنی نرخ تورم در انگلیس
نرخ تورم در انگلیس به بیشترین میزان 40 سال گذشته رسید که بیشترین میزان در بین کشورهای جی7 به حساب می‌آید. نرخ تورم در این کشور به رقم 9.1 درصد رسیده که بیشترین میزان از مارس 1982 تاکنون به حساب می‌آید و این کشور بیشترین تورم را بین کشورهای توسعه‌یافته اقتصادی دارد. قیمیت غذا در این کشور این روزها رکورد‌ زده و بیشترین میزان از سال 2009 تاکنون است. مقامات این کشور پیش‌بینی می‌کنند نرخ تورم اواخر امسال به 11 درصد برسد.

Page Generated in 0/0059 sec