printlogo


کد خبر: 250192تاریخ: 1401/4/5 00:00
اخبار

سردار مشروعی‌فر فرمانده سپاه ولی امر(عج) شد
سخنگوی سپاه از انتصاب سردار سرتیپ دوم پاسدار حسن مشروعی‌فر به سمت فرمانده سپاه حفاظت ولی‌امر(عج) با حکم فرمانده کل سپاه خبر داد. سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف، سخنگو و مسؤول روابط عمومی کل سپاه اعلام کرد: سردار سرتیپ دوم پاسدار حسن مشروعی‌فر با حکم سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به سمت فرمانده سپاه حفاظت ولی امر(عج) منصوب شد. وی افزود: فرمانده کل سپاه همچنین با اهدای لوح سپاس از خدمات ارزنده و مجاهدانه سردار سرتیپ پاسدار ابراهیم جباری طی دوران تصدی فرماندهی سپاه حفاظت ولی امر(عج) قدردانی کرد. 
***
وزیر اطلاعات:
تروریست‌های روسیاه آلبانی در امان نخواهند بود
وزیر اطلاعات گفت: تروریست‌های روسیاه آلبانی‌نشین هیچ‌گاه از آتش انتقام خونخواهان 17 هزار شهید جنایات آنها در امان نخواهند بود. حجت‌الاسلام سیداسماعیل خطیب با صدور پیامی به ‌مناسبت بزرگداشت شهدای هفتم‌تیر و هفته‌ قوه‌ قضائیه، با بیان اینکه سربازان گمنام آقا امام زمان(عج) در سنگر عظیم مبارزه و جهاد به عنوان ضابطان قضایی تمام کوشش و همراهی خود را در انجام رسالت خطیر حفظ امنیت این مرز و بوم و احقاق حقوق امت شهیدپرور به ‌کار خواهند گرفت، تاکید کرد: تروریست‌های روسیاه آلبانی‌نشین هیچ‌گاه از آتش انتقام خونخواهان 17 هزار شهید جنایات آنها در امان نخواهند بود. در بخشی از این پیام آمده است: «تروریست‌های روسیاه آلبانی‌نشین نیز هیچ‌گاه از آتش انتقام خونخواهان 17 هزار شهید جنایات آنها در امان نبوده و نخواهند بود؛ اگرچه هر روز بیش از پیش خود را در اختیار سران تروریسم رسمی و دولتی از قبیل ترامپ، مایک ‌پنس و پمپئو قرار دهند، آن هم در حالی ‌که همین جانیان، خود هر روز بیش از گذشته در هراس بیشتر از خونخواهان سردار بزرگ اسلام، شهید سپهبد قاسم سلیمانی هستند. این سنت الهی است که جنایتکارانی همچون منافقین و کارفرماهای‌شان، از عذاب الهی در امان نخواهند بود».
***
زلنسکی سفیر اوکراین در ایران را برکنار کرد
«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین طی احکامی، سفرای اوکراین در 5 کشور گرجستان، اسلواکی، پرتغال، جمهوری اسلامی ایران و لبنان را برکنار کرد. طبق احکام صادر شده، «ایگور دولگوف» از سمت سفیری اوکراین در گرجستان، «یوری موشکا» از سمت سفیری در اسلواکی و «اینا اوگنیوتس» از سمت سفیری در پرتغال برکنار شدند. گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد زلنسکی همچنین «سرهی بوردیلیاکا» را از سمت سفیری اوکراین در ایران و «ایگور اوستاش» را از سمت سفیری اوکراین در لبنان برکنار کرده است. سال 2017، «پترو پروشنکو» رئیس‌جمهور وقت اوکراین، ایگور دولگوف، معاون سابق وزارت دفاع اوکراین را برای اتحاد با اروپا به سمت سفیری اوکراین در گرجستان منصوب کرد. رئیس‌جمهور اوکراین در حالی سفرای کشورهای خود در ۵ کشور مذکور را اخراج کرده که هیچ دلیلی برای این اخراج بیان نکرده است و تنها بیان شده این سفرا در دوران ریاست‌جمهوری پروشنکو به سمت سفیری برگزیده شده بودند. 
***
تقدیر وزیر کشور از امدادگران جمعیت هلال‌احمر
وزیر کشور در پیامی کسب جایزه بین‌المللی هانری داویسون را به رئیس و امدادگران جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت. 
احمد وحیدی، وزیر کشور در این پیام خطاب به پیرحسین کولیوند نوشت: «جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران که بر اساس اعلام نهادهای بین‌المللی از جمله 5 جمعیت فعال و پیشرو در عرصه امدادگری و نجات‌بخشی است؛ پیشگام و الگوی سایر جمعیت‌های هلال‌احمر در جهان امروزی است که در شرایط تحریم‌های ظالمانه جبهه استکبار، با همت والا و اراده‌ای استوار قادر به فتح قله‌های رفیع افتخار خدمت‌رسانی به مردم شده است. اینجانب از نزدیک شاهد حضور فعالانه جمعیت هلال‌احمر در حوادثی نظیر ریزش ساختمان متروپل، زلزله و سیلاب‌های اخیر در استان خوزستان، کرمان و هرمزگان بوده‌ام که بی‌شک، برگ زرین دیگری را در کارنامه پرافتخار نظام جمهوری اسلامی ایران در مسیر خدمت به مردم ثبت کرد. به سهم خود کسب جایزه بین‌المللی هانری داویسون را به یکایک فعالان جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران و رئیس کارآمد و انقلابی این سازمان جناب آقای دکتر کولیوند صمیمانه تبریک عرض می‌کنم».
***
دبیر ستاد حقوق بشر:
پرونده نوری را سیاسی می‌بینیم
دبیر ستاد حقوق بشر درباره آخرین وضعیت حمید نوری در زندان‌های سوئد، بیان کرد: آقای نوری بی‌هیچ کیفرخواستی و طبق ادعاهای واهی در فرودگاه سوئد بازداشت شد و حدود ۶ ماه گذشت تا دادستان سوئد برای ایشان کیفرخواستی ساختگی صادر کرد؛ او حدود یک سال و نیم هیچ ارتباطی با خانواده نداشت و در بدترین شرایط، مدت‌ها در سلول انفرادی نگهداری شد و از دسترسی به پزشک محرومش کردند. کاظم غریب‌آبادی تاکید کرد: ما پرونده آقای نوری را پرونده‌ای سیاسی می‌بینیم نه یک پرونده حقوقی و قضایی. این پرونده سیر دادرسی عادلانه را هم طی نکرده؛ ایشان امروز تماسی با خانواده داشت و گفت هنوز در سلول انفرادی است. بر اثر شکنجه در زندان هم به شنوایی و هم به بینایی وی آسیب وارد شده؛ این در حالی است که ما از سوئد ۳ زندانی در ایران داریم اما مثل آنها غیرانسانی رفتار نمی‌کنیم چون در نظام قضایی ما که مبتنی بر اسلام است، چنین رفتارهایی مورد قبول نیست. ما فشار به اتباع کشورها وارد نمی‌کنیم، بلکه دولت آن کشور باید پاسخگوی ما باشد. افکار عمومی باید بداند که غربی‌ها اعتقادی به حقوق بشر ندارند. 

Page Generated in 0/0074 sec