printlogo


کد خبر: 250201تاریخ: 1401/4/6 00:00
اخبار

عسگرپور مدیرعامل خانه هنرمندان شد
اعضای شورای عالی خانه هنرمندان ایران در جلسه روز یکشنبه ۵ تیر ۱۴۰۱ با اکثریت آرا، محمدمهدی عسگرپور، تهیه‌کننده و کارگردان سینما را به عنوان مدیرعامل خانه هنرمندان ایران انتخاب کردند. 
به گزارش «وطن‌‌امروز»، محمدمهدی عسگرپور پیش از این ریاست هیات‌مدیره و مدیرعامل خانه سینما، قائم‌مقام مدیر شبکه ۲ سیما، مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه ۲ سیما، معاونت واحد جنگ بنیاد سینمایی فارابی، عضو بخش فرهنگی بنیاد سینمایی فارابی از دوره تأسیس بنیاد، معاون هنری سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، دبیر نخستین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران، دبیر جشن بزرگ سینمای ایران در دوره نهم، دبیر بین‌المللی فیلم فجر در دوره‌های ۲۰ و ۲۱، دبیر جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان در دوره‌های ۱۷ و ۱۸، نایب‌رئیس فدراسیون بین‌المللی انجمن‌های تهیه‌کنندگان فیلم (FIAPF) و مدرس کارگردانی دانشگاه صداوسیما را در سوابق مسؤولیت‌های خود داشته است. 
بعد از استعفای مجید رجبی‌معمار در اسفند ۱۴۰۰ از مدیرعاملی خانه هنرمندان ایران، حمیدرضا نوربخش از اعضای شورای عالی، سرپرستی این مجموعه فرهنگی- هنری را برعهده داشت.
***
شگفتی‌سازی ایران در فستیوال بین‌المللی
فیلمسازان کشورمان در آیین پایانی سی‌امین دوره فستیوال بین‌المللی فیلم کوتاه کرواسی عناوین برتر و اصلی را به خود اختصاص دادند و باعث شگفتی و تحسین هیات داوران و حاضران شدند. 
به گزارش «وطن‌امروز»، در این فستیوال معتبر بین‌المللی از میان ۶۰۱ اثر رسیده از ۴۸ کشور جهان، ۳ فیلم کوتاه ایرانی در میان ۱۰ فیلم نهایی و برتر هیات داوران این فستیوال معرفی شد. هر یک از فیلم‌های ایرانی در این مراسم ۲ بار برای تماشاگران به نمایش در آمد و علاوه بر تحسین حاضران، واسلاو آنتونین بازیگر و فیلمساز برجسته اهل چک که خود برنده ۷۰ جایزه سینمایی در جهان است، بارها سینمای ایران را ممتاز و از نظر محتوا و تکنیک، ممتاز و همیشه دارای حرف نو خواند. 
در آیین نهایی این فستیوال که شامگاه جمعه ۳ تیرماه در شهر پوژِگا کرواسی و با حضور نمایندگان ۴۸ کشور جهان برگزار شد، پرویز اسماعیلی، سفیر کشورمان در زاگرب نیز به عنوان میهمان ویژه حضور داشت و جواز و لوح تقدیر فیلمسازان کشورمان را از واسلاو آنتونین رئیس هیات داوران و پروفسور ژلیکو بالوگ رئیس این فستیوال دریافت کرد. 
۳ برنده دیگر این فستیوال از کشورهای تایوان، بوسنی و هرزگوین و اسلواکی بودند. 
***
زین‌العابدین بازیگر «عطرآلود» شد
هدی زین‌العابدین به عنوان جدیدترین بازیگر فیلم سینمایی «عطرآلود» به کارگردانی هادی مقدم‌دوست و تهیه‌کنندگی یوسف منصوری معرفی شد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، هدی زین‌العابدین به عنوان بازیگر جدید پروژه «عطرآلود» تازه‌ترین ساخته سینمایی هادی مقدم‌دوست معرفی شد. «عطرآلود» به نویسندگی حسین حسنی، یک ملودرام عاشقانه است که با نگاهی انسانی به دغدغه‌های اخلاقی بشرِ امروز می‌پردازد. مقدم‌دوست با این فیلم پس از ۷ سال با کارگردانی یک اثر به سینما بازگشته است. 
زین‌العابدین در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر کاندیدای بهترین نقش مکمل زن برای فیلم عرق سرد شد. او نیز همچون برخی هنرمندان معروف مانند مهدی پاکدل از راه تبلیغات و مدلینگ به عرصه بازیگری وارد شد. 
***
بازار فیلم توکیو باز هم مجازی است
بازار فیلم وابسته به جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو برای سومین سال تنها به عنوان یک رویداد آنلاین به فعالیت می‌پردازد. این بازار به صورت جنبی پا به‌پای جشنواره فیلم توکیو، به مدت ۳ روز از ۲۵ تا ۲۷ اکتبر ۲۰۲۲ (۳ تا ۵ آبان) برگزار خواهد شد. 
به گزارش «وطن‌‌امروز»، این تصمیم در حالی که بازارهای فیلم و دیگر جشنواره‌ها پس از پاندمی دارند به برگزاری فیزیکی و حضوری بازمی‌گردند، نشان‌دهنده احتیاط ژاپن در گشودن درهای این کشور به روی بازدیدکنندگان خارجی است. 
در ۲ سال گذشته بازار فیلم توکیو به صورت آنلاین برگزار شد و سال پیش ۱۹۳۵ نفر به صورت مجازی در این بازار شرکت کردند که از این میان ۵۸۴ نفر برای نخستین‌بار با بازار فیلم توکیو ارتباط برقرار می‌کردند. وب‌‌سایت بازار نیز ۱۷۵ هزار بازدیدکننده داشت که تقریبا ۵ برابر بیشتر از آمار سال ۲۰۲۰ به عنوان نخستین سال فعالیت آنلاین بود. 
***
اولین کنسرت قربانی در خراسان رضوی
علیرضا قربانی، خواننده موسیقی سنتی در تالار کاشفی شهر سبزوار روی صحنه می‌رود. 
به گزارش «وطن‌امروز»، علیرضا قربانی، خواننده پروژه «با من بخوان» که در ابتدا به مدت ۴۵ شب در تهران روی صحنه رفت، حالا بعد از پاندمی کرونا در شهرهای مختلف کشور اجرا می‌کند. قربانی پس از اجرای زنده همراه با عالیم قاسیم‌اف در تاریخ دوم تیرماه در شهر بوداپست مجارستان، در شهر اراک با مخاطبان خود هم‌صدا شد و آواز «با من بخوان» را صرف کرد. 
وی در ۲ شب در تاریخ ۱۲ و ۱۳ تیر در سبزوار روی صحنه می‌رود تا برای نخستین‌بار در این شهر برای مخاطبان خود بخواند.

Page Generated in 0/0209 sec