printlogo


کد خبر: 250230تاریخ: 1401/4/6 00:00
طی 24 ساعت 2 نفر دیگر از هموطنان بر اثر ابتلا به «کووید-19» جان‌ باختند
کرونای ناتوان اما جان‌ستان

این روزها ایران در پایین‌ترین نقطه شیوع کرونا قرار دارد اما بنا بر اعلام سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا نباید فراموش کنیم «کووید-19» همچنان قربانی می‌گیرد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، در شبانه‌روز منتهی به 5 تیر ۱۴۰۱ براساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۹۷ بیمار جدید مبتلا به «کووید-19» در کشور شناسایی و ۴۰ نفر از آنها بستری شدند. بر این اساس مجموع بیماران «کووید-19» در کشور به ۷ میلیون و ۲۳۶ هزار و ۳۶۱ نفر رسید. 
همچنین در طول این 24 ساعت، متاسفانه 2 بیمار «کووید-19» جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۴۱ هزار و ۳۸۵ نفر رسید. 
همچنین خوشبختانه تاکنون ۷ میلیون و ۶۱ هزار و ۷۲۷ نفر از بیماران بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. 
این در حالی است که ۲۱۵ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-19» در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. 
همچنین تاکنون ۵۲ میلیون و ۵۷۱ هزار و ۶۴۶ آزمایش تشخیص «کووید-19» در کشور انجام شده است. 
در حال حاضر ۹۱ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۵۷ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند. 
درباره آخرین آمار رسمی واکسیناسیون نیز تاکنون ۶۴ میلیون و ۶۳۱ هزار و ۶۴ نفر دوز اول، ۵۷ میلیون و ۹۷۸ هزار و ۵۴۸ نفر دوز دوم و ۲۷ میلیون و ۷۱۳ هزار و ۶۶۶ نفر دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۰ میلیون و ۳۲۳ هزار و ۲۷۸ دوز رسیده است. همچنین در شبانه‌روز منتهی به 5 تیر، ۱۷ هزار و ۶۸۵ دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شد. 
 
* کرونا هنوز جان می‌گیرد
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه ایران این روزها در پایین‌ترین نقطه شیوع کرونا قرار دارد، گفت: اگرچه ابتلا به بیماری کرونا در دنیا در حال کاهش است اما فراموش نکنیم که هنوز این بیماری جان می‌گیرد. 
عباس شیراوژن افزود: وضعیت کرونا در دنیا پایدار نیست و بی‌ثبات است؛ به شکلی که همچنان افزایش ابتلا را در حد ده‌ها هزار نفر در کشورهای حوزه اروپا، آمریکای شمالی و جنوبی و استرالیا شاهد هستیم. این یعنی ابتلا به بیماری همچنان بالاست و تعداد فوتی‌ها در این کشورها دو رقمی و حتی سه رقمی است. مثلاً در آلمان روز گذشته ۸۴ نفر فوتی ناشی از «کووید-۱۹» گزارش شد. 
وی تاکید کرد: اگرچه ابتلا به بیماری کرونا در دنیا در حال کاهش است اما فراموش نکنیم که این بیماری هنوز جان می‌گیرد. از آنجا که بخشی از مردم ما به کشورهای مختلف در دنیا سفر می‌کنند باید از این موضوع اطلاع داشته باشند. 
شیراوژن افزود: در سطح کشورهای منطقه هم روند به همین شکل است. مثلا کشورهایی مانند عربستان، امارات و قطر افزایش موارد را دارند، بنابراین احتمال ورود ویروس با سویه‌های جدید به کشور وجود دارد اما امیدواریم به شکل یک موج فراگیر نشود. 
سخنگوی ستاد ملی کرونا درباره وضعیت کرونا در کشور اظهار کرد: بر اساس نمودارها، به‌رغم اینکه کرونا در کشورهایی رو به صعود است اما در ایران در شرایط کف بیماری هستیم که امیدوار‌کننده است ولی فراموش نکنید این شرایط فعلی است. این احتمال را باید بدهیم که شاید در ماه‌های آتی با شرایط دیگری مواجه شویم. 
وی با اشاره به مصوبات اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا، اظهار کرد: مصوبه‌ای داشتیم که دیگر استفاده از ماسک در فضای باز الزامی نیست. خواستیم مردم این سختی را در هوای گرم تابستان نداشته باشند اما حتماً این توقع و انتظار را داریم که اگر خدایی نکرده رنگ‌بندی از زرد و آبی تغییر کرد، مجددا مردم همراهی کنند و در آن شرایط از ماسک استفاده کنند. در حال حاضر ۳۵۷ شهر آبی و ۹۰ شهر نیز در وضعیت زرد بیماری کرونا را در کشور داریم. 
 

Page Generated in 0/0057 sec