printlogo


کد خبر: 250231تاریخ: 1401/4/6 00:00
اخبار

شناسایی ۱۰۰ ساختمان ناایمن در منطقه ۹ تهران
شهردار منطقه ۹ تهران گفت: با شناسایی ۱۰۰ ساختمان ناایمن در منطقه ۹ و به منظور رفع خطرات ناشی از ابنیه ناایمن و حفظ سلامت شهروندان غرب تهران، ایمن‌سازی ساختمان پرمخاطره سرای محله مهرآباد جنوبی در دستور کار قرار گرفت. سید‌‌محمدرحیم مرتضوی با تاکید بر مبحث ایمنی شهری گفت: در راستای تامین ایمنی و حفظ حقوق شهروندان، مدیریت شهری شناسایی و برخورد قاطع با ساختمان‌های ناایمن را در دستور کار قرار داده است. وی افزود: بیش از ۱۰۰ مورد ساختمان ناایمن شناسایی شده و اخطار قانونی برای این ساختمان‌ها از جمله ساختمان‌های عمومی و خدماتی شامل بیمارستان‌ها، مجتمع‌های مسکونی قدیمی و صنعتی و تجاری صادر و به مالکان ابلاغ شده است. شهردار منطقه ۹ تاکید کرد: به این منظور و برای مقابله با مخاطرات ناشی از ریزش ساختمان‌های مذکور و حفظ سلامت جان شهروندان، ضمن صدور اخطاریه‌ها برای ایمن‌سازی این اماکن، کار را از خودمان شروع کردیم و در قدم اول نسبت به تخلیه ساختمان سرای محله مهرآباد جنوبی اقدام شد. وی اضافه کرد: در بازدیدی که کارشناسان معاونت شهرسازی و اداره بحران منطقه ۹ و سازمان آتش‌نشانی از ساختمان سرای محله مهرآباد جنوبی داشتند، ناایمن بودن و امکان وقوع حادثه در این فضای مردمی تشخیص داده شد که با اطلاع‌رسانی‌های مکرر این بنا برای ایمن‌سازی مطابق با استانداردهای ایمنی ساختمان تا اطلاع ثانوی پلمب شد. 
***
به هوای یارانه حساب‌تان خالی نشود!
کسانی که برای دریافت یارانه، ثبت‌نام یا اعتراض خود را ثبت کرده‌اند یا هنوز اقدامی انجام نداده‌اند، باید توجه داشته باشند تاکنون سازمان هدفمندی یارانه‌ها پیامکی در این رابطه ارسال نکرده است، از این رو برای هر درخواستی باید به سامانه اعلامی مراجعه کرده و توجهی به پیامک‌های با شماره‌های ناشناس نداشته باشند. ارسال پیامک با شماره‌های ناآشنا و البته مربوط به اشخاص، در مدت گذشته از شروع ثبت‌نام و اعتراض برای یارانه ادامه دارد و همان‌طور که پلیس اعلام کرده، اقدام به کلاهبرداری است. به هر حال پیش از این جریان هم شاهد بودیم که برخی با سوءاستفاده از حساسیت موضوع یارانه‌ها و بی‌اطلاعی مخاطبان، دست به ارسال پیامک برای مردم ‌زده و آنها را به سمت ورود به لینک سایتی سوق داده و سوءاستفاده مالی می‌کردند. از اواخر اردیبهشت که ثبت‌نام از جاماندگان یارانه شروع شده، تاکنون به دفعات مخاطبان به ایسنا گزارش داده‌اند که برای آنها با شماره‌های اشخاص، پیامکی حاوی لینک برای ثبت‌نام ارسال شده است که نمونه آن به این شرح است: «با توجه به اینکه خانوار شما مشمول دریافت یـارانه معیشتی نشده است، جهت ثبت‌نام به این سـامانه مراجعه کنید:‌https://refahliiee.click ». این در حالی است که حتی صاحبان این شماره‌ها از ارسال چنین پیامک‌هایی از سمت آنها مطلع نیستند، از سوی دیگر، اصلا سازمان هدفمندی یارانه‌ها تاکنون پیامکی برای مخاطبان، جهت ثبت‌نام ارسال نکرده و آنچه اتفاق افتاده در قالب اطلاع‌رسانی عمومی بوده است. 
***
راه‌اندازی «خانه امن» جدید در تهران
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران در روز جهانی قربانیان خشونت، از بهره‌مندی ۲۸۰ فرد خشونت‌دیده از خدمات بهزیستی طی سال گذشته خبر داد. فاطمه ارزانیان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به خدمات سازمان بهزیستی به افراد خشونت‌دیده یا در معرض آسیب، بیان کرد: طی سال گذشته ۲۸۰ فرد خشونت‌دیده یا در معرض خشونت با میانگین سنی ٢٥ تا ٣٥ سال از سازمان بهزیستی خدمت گرفتند و از خدمات تخصصی مددکاری، روانشناسی، بهداشتی، حقوقی، آموزشی و... با هدف توانمندسازی و بازگشت به کانون گرم خانواده یا جامعه بهره‌مند شدند. وی ضمن تشریح نوع خدمات تخصصی سازمان به افراد خشونت‌دیده یا در معرض خشونت، اظهار کرد: خدمات به جامعه هدف در چند بخش ارائه می‌شود که خدمات سرپایی شامل خدمات تخصصی مددکاری اجتماعی، روانشناسی، پزشکی و... است. در خدمات اقامت شبانه‌روزی، علاوه بر ارائه خدمات سرپایی، افراد می‌توانند حداکثر به مدت ١٢٠ روز از خدمات نگهداری موقت استفاده کنند؛ این مدت در صورت نیاز با تأیید تیم تخصصی برای ٦٩ روز دیگر نیز قابل تمدید است. 
***
اعلام شهریه مدارس غیردولتی از طریق سامانه مشارکت‌ها
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش‌و‌پرورش با اشاره به اعلام شهریه مدارس غیردولتی گفت: اگر اولیا احساس کردند مبلغی بیش از شهریه مصوب اعلامی از آنها اخذ شده، موارد را به ما منعکس کنند تا پیگیری کنیم. احمد محمودزاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اعلام شهریه مدارس غیردولتی که از طریق سامانه مشارکت‌ها به نشانیhttps://mosharekatha.ir/  برای تمام اولیا قابل مشاهده است، اظهار کرد: امسال میزان افزایش شهریه مدارس را به صورت درصدی اعلام نکردیم، بلکه شهریه هر مدرسه متناسب با عملکردش افزایش یافته است. بر این اساس کمترین شهریه مصوب ثابت ۴ میلیون تومان و بیشترین شهریه ۳4 میلیون تومان خواهد بود. وی افزود: سقف شهریه مصوب برای دوره متوسطه دوم ۳۴ میلیون تومان، برای دوره متوسطه اول ۳۳ میلیون تومان و برای دوره ابتدایی ۲۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است و شهریه‌ای بالاتر از رقم اعلام شده نخواهیم داشت. محمودزاده تاکید کرد که موسسان و مدیران مدارس حق دریافت شهریه بیش از مبلغ مصوب را که در سامانه اجازه داده شده است، ندارند. در حال حاضر مشغول نظارت بر روند ثبت‌نام در مدارس غیردولتی هستیم و تیم‌های کاری ما بازرسی از مدارس را در برنامه‌های خود دارند. علاوه بر این اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش‌و‌پرورش نیز این آمادگی را دارد که اگر اعتراضی وجود داشت بررسی کند. وی افزود: به این ترتیب اگر اولیا احساس کردند مبلغی بیش از شهریه مصوب اعلامی از آنها اخذ شده، موارد را به ما منعکس کنند تا پیگیری کنیم.

Page Generated in 0/0188 sec