printlogo


کد خبر: 250237تاریخ: 1401/4/6 00:00
اخبار

صندوق بین‌المللی پول مطرح کرد
 پیش‌بینی رشد اقتصادی منفی آمریکا
رئیس صندوق بین‌المللی پول گفت: کارشناسان این صندوق بر این باورند طی سال جاری و بویژه سال آینده میلادی ریسک زیادی برای منفی شدن رشد اقتصادی آمریکا وجود دارد. آنطور که تاس گزارش داده است، کریستالینا جورجیوا، رئیس صندوق بین‌المللی پول، طی سخنرانی سالانه خود درباره اوضاع اقتصادی آمریکا در واشنگتن گفت: کارشناسان این صندوق معتقدند که ریسک قابل توجهی برای منفی شدن رشد اقتصادی آمریکا طی سال جاری و بویژه سال آینده میلادی وجود دارد. وی گفت: بر اساس سناریوهای طرح‌شده که مدنظر این صندوق قرار گرفته، بعید است آمریکا بتواند از بروز رکود اقتصادی و رشد منفی اقتصادی جلوگیری کند. بالا بودن قیمت بنزین و گازوئیل تهدیدی برای اقتصاد جهانی است و روی سرعت توسعه در جهان اثر می‌گذارد. رئیس صندوق بین‌المللی پول گفت: بالا بودن قیمت حامل‌های انرژی هم برای آمریکا و هم برای اقتصاد جهانی یک مخاطره است، چرا که نه‌تنها بر تورم اثر می‌گذارد، بلکه این عامل تبعات گسترده‌تری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بر رشد اقتصادی خواهد گذاشت. زمانی که ما پتانسیل‌ها برای کاهش عرضه نفت به بازار جهانی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مدنظر قرار می‌دهیم، این مساله می‌تواند فشار افزایشی بیشتری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به قیمت نفت وارد کند. رئیس صندوق بین‌المللی پول گفت: ما احساس می‌کنیم به سیاست‌هایی نیاز است که از افزایش قیمت نفت در بازار جهانی نفت جلوگیری کند. جورجیوا اضافه کرد: بسیاری از کشورهای در حال توسعه در شرایط کنونی اوضاع بسیار سختی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تجربه می‌کنند. 
***
هشدار 3 برابر شدن قیمت گاز برای مردم آلمان
رئیس آژانس شبکه فدرال آلمان گفت: هزینه گاز در فصل زمستان برای شهروندان این کشور 2 تا 3 برابر خواهد شد. راشاتودی در گزارشی نوشت: کلوس مولر، رئیس آژانس شبکه فدرال آلمان هشدار داد که قیمت گاز برای مردم آلمان طی زمستان پیش رو ۲ تا ۳ برابر خواهد شد. وی گفت: توقف انتقال گاز روسیه به آلمان از طریق خط لوله «نورداستریم یک» ممکن است موجب توقف کامل و طولانی‌مدت واردات گاز از روسیه شود. مولر طی مصاحبه‌ای گفت: بر اساس اکثر سناریوهای طراحی‌شده اوضاع خوب نخواهد بود و در فصل زمستان یا گاز بسیار کمی خواهیم داشت یا اینکه در زمستان و پاییز شرایط بسیار سختی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تجربه خواهیم کرد. وی از مردم آلمان خواست در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند. مولر افزود: همه افراد در صنایع و خانه‌ها می‌توانند در این زمینه همکاری و مشارکت داشته باشند که شامل پوشیدن لباس بیشتر، کمتر کردن زمان استحمام و پایین‌تر آوردن دمای خانه‌ها و محیط‌های کاری است. چند روز پیش شرکت گاز‌پروم روسیه اعلام کرد به مدت 10 روز و به خاطر انجام عملیات نگهداری و تعمیرات، صدور گاز به آلمان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ متوقف خواهد کرد. هفته گذشته هم این شرکت مدعی شد که مجبور شده صدور گاز به آلمان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به خاطر مشکلات فنی ناشی از تحریم‌های غرب 60 درصد کاهش دهد.
***
تقاضای کارفرمایان برای ۳۰۰ هزار نیروی کار جدید در سامانه وزارت کار
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حدود ۳۰۰ هزار فرصت شغلی توسط کارفرمایان متقاضی نیروی کار جدید در سامانه جست‌وجوی شغل درج شده است. در سال‌های اخیر افزایش عرضه نیروی جوان به بازار کار مشکل اشتغال کشور را دوچندان کرده است. از این رو جویندگان کار بویژه جوانان برای یافتن شغل به روش‌های مختلفی اقدام می‌کنند. در این میان دفاتر کاریابی به عنوان بازوان اجرایی وزارت کار از جمله ابزارهای کارآمدی هستند که با ورود خود به بازار کار و شناسایی فرصت‌های شغلی می‌توانند تأثیر مناسبی در کاهش هزینه‌ جست‌وجوی شغل ایفا کنند. محمد کریمی‌بیرانوند، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حدود 300هزار فرصت شغلی توسط کارفرمایان متقاضی نیروی کار جدید، در سامانه جست‌وجوی شغل درج شده است. وی افزود: تاکنون قریب به 25 هزار نفر از جویندگان کار و 3500 نفر از کارفرمایان در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند. عمده فرصت‌های شغلی اعلام شده در بخش خدمات به کارمند دفتری، حسابدار، انباردار، نگهبان، کارشناس فروش و کارگر ساده و در بخش صنعت به جوشکار، کارگر خط تولید، تکنیسین، طراح کفش و مونتاژکار اختصاص دارد. معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بر این اساس همه متقاضیان جویای کار می‌توانند با ثبت‌نام، تکمیل پروفایل شغلی و جست‌وجو در فرصت‌های شغلی موجود در سامانه جست‌وجوی شغل و از طریق دفاتر کاریابی به کارفرمایان معرفی و مشغول به کار شوند. متقاضیان می‌توانند به نشانی اینترنتی
 ‌http://shoghl.mcls.gov.ir مراجعه کنند. 

Page Generated in 0/0051 sec