printlogo


کد خبر: 250240تاریخ: 1401/4/6 00:00
دومین نشست مشترک دستگاه قضا و مجلس شورای اسلامی برگزار شد
رؤسای قوا در خدمت مردم

گروه سیاسی: دومین نشست مشترک قوه‌قضائیه و مجلس شورای اسلامی، روز گذشته (۵ تیر) در پنجمین روز هفته قوه ‌قضائیه به میزبانی دستگاه قضا برگزار شد. 
در این نشست علاوه بر رؤسای قوای قضائیه و مقننه، اعضای شورای عالی قوه ‌قضائیه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند. 
حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای در جریان این نشست ضمن گرامیداشت هفته قوه ‌قضائیه و سالگرد شهادت آیت‌الله بهشتی، با اشاره به تعاملات مطلوب میان قوای سه‌گانه و همچنین جلسات متعددی که طی یک سال اخیر میان مسؤولان ارشد دستگاه قضا با تمام کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مجلس شورای اسلامی برگزار شده است، گفت: هیچگاه به یاد ندارم که میان ۳ قوه مجریه، مقننه و قضائیه، به اندازه دوره کنونی، ارتباط و تعامل نزدیک و نشست و برخاست‌های جمعی، گروهی یا فردی وجود داشته باشد. رئیس قوه‌ قضائیه با اشاره به گرفتاری‌ها و اصطکاکات فراوانی که طی دوره‌های گذشته از ناحیه عدم تعامل و درگیری میان قوای اجرایی، تقنینی و قضایی در کشور ایجاد می‌شد، همکاری و تعامل نزدیک و روابط مستحکم این ۳ قوه در شرایط فعلی را یکی از نعمات بزرگ و عنایات پروردگار متعال دانست و اظهار کرد: از جمله نتایج مهم همکاری و هم‌افزایی میان ۳ قوه مجریه، مقننه و قضائیه در دوره کنونی، نزدیک بودن دل‌های کارگزاران نظام، آگاهی آنها نسبت به عملکردها، کمبودها و کاستی‌های همدیگر و همچنین ادراک واحد یا نزدیک به ‌هم آنها درباره بسیاری از مسائل، موضوعات و مشکلات کشور است که حقیقتا باید شکرگزار این نعمت باشیم. 
محسنی‌اژه‌ای با بیان اینکه از فرصت کنونی تعامل بی‌نظیر قوای مجریه، مقننه و قضائیه، باید در جهت خدمت خالصانه و بی‌منت به جامعه و رفع گرفتاری‌های مردم و همچنین تحقق ارزش‌ها و آرمان‌های الهی انقلاب استفاده کرد، گفت: چنانچه از این فرصت استفاده نکنیم مغبون هستیم و فردا خود را ملامت خواهیم کرد. 
رئیس قوه ‌قضائیه با اشاره به مسائل و مشکلاتی که امروز گریبانگیر مردم کشورمان است، اظهار کرد: امروز مردم عزیز ایران اسلامی، درباره موضوعاتی نظیر وضعیت معیشتی و اقتصادی، ناهنجاری‌های اجتماعی، شکسته‌شدن برخی حرمت‌ها و زیر پا گذاشته شدن برخی ارزش‌ها گلایه‌مند هستند و رنج می‌برند و ما به عنوان مسؤولان و مقامات نظام وظیفه داریم که تمام تلاش خود را در راستای رفع این گلایه‌ها انجام دهیم. محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی، آغاز تحول در قوه ‌قضائیه را انتخاب رؤسایی از درون دستگاه قضایی دانست و گفت: حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای عمر خود را در قوه‌ قضائیه گذاشته و یک قاضی برجسته و ممتاز است که پرونده‌های مهمی را در دستگاه قضا مدیریت کرده است؛ همچنین روحیه حریت، آزادگی و حق‌مداری ایشان، یک ویژگی مهم را به قوه ‌قضائیه بخشیده است و ما امیدواریم بتوانیم در مجلس شورای اسلامی کمک‌کار دستگاه قضا باشیم. 
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: هر اندازه قوه ‌قضائیه به عدالت نزدیک‌تر باشد و مستحکم‌تر و به‌روزتر کارهای خود را انجام دهد، پیشبرد امور در سایر قوا راحت‌تر خواهد بود و مردم نیز در آسایش و آرامش بیشتری زندگی خواهند کرد. 
قالیباف با اشاره به مشکلات مالی و اعتباری قوه‌ قضائیه گفت: باید پایه بودجه دستگاه قضا اصلاح شود و ما حتما در برنامه هفتم توسعه به این موضوع اهتمام خواهیم داشت.  

Page Generated in 0/0057 sec