printlogo


کد خبر: 250242تاریخ: 1401/4/6 00:00
اخبار

امنیت در عرصه‌های جنگ اطلاعاتی مقوله‌ای راهبردی است
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی انتصاب سردار کاظمی به ریاست سازمان اطلاعات سپاه را تبریک گفت. در بخشی از پیام سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری آمده است: «بی‌شک صیانت از گوهر ارزشمند امنیت و آرامش کشور به عنوان مهم‌ترین پیشران پیشرفت ملت عظیم‌الشأن ایران اسلامی که همواره بویژه در عرصه‌های جنگ اطلاعاتی امروز و رویارویی با پدیده‌های پیچیده و حساسی چون نفوذ و ایجاد خطای محاسباتی در تصمیم‌گیران نظام و تغییر باورهای مردم، کانون طمع و توطئه‌های گوناگون دشمنان انقلاب و نظام است، مقوله‌ای حساس و راهبردی و نیازمند عزم، اراده، هماهنگی و هم‌افزایی منظومه پرافتخار جامعه اطلاعاتی کشور است که بحمدالله تعمیق و توسعه دائمی این ضرورت در دوره‌های مختلف تاریخی موجب افتخار و مباهات سربازان گمنام امام زمان(عج) در سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده است». 
سرلشکر باقری همچنین در پیامی جداگانه خطاب به حجت‌الاسلام طائب از خدمات وی در راه‌اندازی و مدیریت این سازمان پرافتخار تجلیل کرد. در بخشی از پیام رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه آمده است: «اکنون پس از ۱۳ سال خدمت مجاهدانه و صادقانه در سنگر خطیر «ریاست سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» که با راهبری موفق آن برادر فرهیخته، تشکیل، سازماندهی و توسعه کمی و کیفی این مجموعه حساس و راهبردی محقق و توفیق در بسیاری از پرونده‌ها و موضوعات اطلاعاتی و امنیتی از جمله کشف و خنثی‌سازی سناریوهای نفوذ و جاسوسی رقم خورده است و در تعامل هم‌‌افزا و مقتدر با سایر نیروهای اطلاعاتی و امنیتی کشور، مفتخر به عنوان «سرباز گمنام امام زمان(عج)» هستید، امنیت مثال‌زدنی ایران اسلامی از گزند توطئه‌های نظام سلطه و صهیونیسم بین‌الملل مصون مانده است؛ بر خود وظیفه می‌دانم به مصداق کلام شریفه «من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق»، از همت جهادی و انقلابی و تلاش‌های ارزنده جنابعالی در این راستا قدردانی و سپاسگزاری نمایم».
***
آیین تکریم و معارفه فرماندهی سپاه حفاظت ولی امر(عج) برگزار شد
سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آیین تکریم و معارفه فرماندهی سپاه حفاظت ولی امر(عج) که با حضور سردار سرتیپ بسیجی محمد شیرازی، رئیس دفتر نظامی فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی) و جمعی از فرماندهان و مسؤولان این سپاه برگزار شد، با بیان اینکه امامت نعمت جاری و موهبتی بی‌انتهاست که با طلوع خورشید نورانی و باعظمت انقلاب اسلامی در پیکره امت اسلام به آشکار جاری شد، گفت: امام تجسم عینی اسلام عزیز است. اگر بخواهیم به اسلام تجسم انسانی بدهیم و اسلام و قرآن و حکمت‌های بالغه الهی و الهام یافته از این منبع فیاض و سیال وحی الهی را در سیمای یک انسان تجسم کنیم، امام آن ستاره درخشانی است که در سپهر هدایت امت اسلام، همواره هدایتگر مردم به سمت ارزش‌های متعالی است. 
وی افزود: این تک‌ستاره در عالم معنا و عالم حقیقت، همان امامت است که هرگز تغییر موقعیت و حالت نمی‌دهد و هر کسی به آن نگاه کند، می‌تواند مسیر سعادت خود را بیابد. 
سرلشکر سلامی با بیان اینکه امامت در صدر اسلام به عنوان امتداد رسالت انبیای الهی مطرح شد که متاسفانه در آن قطعه تاریخ سرنوشت‌ساز اسلام، امت اسلامی نتوانست قدر و منزلت این موهبت عظیم را بداند و بر اثر غفلت، ائمه معصومین(ع) در معرض مخاطرات سنگین قرار گرفتند و به شهادت رسیدند، خاطرنشان کرد: تاریخ گواه این حقیقت است که اگر این مائده عظیم الهی و معنوی و سرچشمه الهام حکمت و فیض جاری بخوبی پاس داشته نشود، قطعا خداوند به سبب ناشکری نعمت امامت را خواهد گرفت. 
وی تصریح کرد: همان‌گونه که در دوران طلایی طلوع اسلام، امام تجلی‌گاه اسلام، حکمت و رحمت الهی و نمونه ارزش‌های ناب و متعالی اسلام بود؛ امروز هم نایب امام تجلی‌گاه نور امامت در قالب انسانیت، در قلب و نقطه مرکزی یک جهاد وسیع جهانی قرار گرفته است و از این نقطه مرکزی حکمت، معرفت، آگاهی و شناخت به دنیای اسلام و در افقی فراتر از آن به همه بشریت الهام می‌شود. 
سرلشکر سلامی با اشاره به اینکه روح جهاد و رخسار مبارزه با مستکبران از نقطه امامت و رهبری انقلاب اسلامی شکل می‌گیرد و بر پیکره امت اسلام و بلکه جامعه بشری جاری می‌شود، گفت: امروز ایران عزیز اسلامی، مرکز ثقل مقاومت اسلامی است و رهبری معظم انقلاب، قائمه این مقاومت برابر استکبار است. 
فرمانده کل سپاه در ادامه با قدردانی و تشکر از مجاهدت‌ها و تلاش‌های ارزنده و شبانه‌روزی سردار جباری طی 12 سال فرماندهی سپاه حفاظت ولی امر(عج)، وی را یکی از فرماندهان بااخلاص، باصداقت، امین، حفیظ، پاک، وفادار و دلداده به ولایت و آگاه نسبت به موقعیت انقلاب و اسلام توصیف کرد و افزود: خوشبختانه وی طی این مدت در قلب رویدادهای بزرگ، همیشه با آرامش، متانت، صبر و گشاده‌رویی ماموریت‌ها و مسؤولیت خود را پیگیری و تعقیب کرده است. 
فرمانده کل سپاه همچنین سردار حسن مشروعی‌فرد، فرمانده جدید سپاه حفاظت ولی امر(عج) را از فرماندهان مقتدر، مصمم، مخلص و فهیم توصیف و اظهار امیدواری کرد دوره جدید فرماندهی سپاه حفاظت ولی امر(عج) همچنان در صراط درخشش و بالندگی، موجب افتخار و سربلندی این مجموعه حساس و راهبردی باشد. 
در پایان این مراسم حکم انتصاب فرمانده سپاه حفاظت ولی امر(عج) به سردار سرتیپ دوم پاسدار حسن مشروعی‌فرد اعطا و با اهدای لوح سپاس از مجاهدت‌های 12 ساله سردار سرتیپ پاسدار ابراهیم جباری در سمت فرماندهی این سپاه قدردانی شد.

Page Generated in 0/0134 sec