printlogo


کد خبر: 250250تاریخ: 1401/4/7 00:00
تراژیک‌ترین اتفاق شاهنامه در «هیچ و پوچ»
نمایشنامه برگزیده فجر کتاب شد

نمایشنامه «هیچ و پوچ» به قلم سهیل ملکی، بازیگر، کارگردان و نویسنده تئاتر به تازگی توسط انتشارات جامه‌دران منتشر شده است. 
به گزارش «وطن‌امروز»، پیرنگ اصلی این متن نمایشی بر اساس تراژیک‌ترین اتفاق شاهنامه -که می‌توان آن را قلب شاهنامه دانست- یعنی مساله فرزندکشی و کشته شدن سهراب به دست رستم به رشته تحریر درآمده است. 
این نمایشنامه جزو آثار برگزیده بخش نمایشنامه‌نویسی چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر بوده است. در خلاصه داستان این نمایشنامه آمده است: «صغری و قربون ۲ مرده‌شور هستند که در کوره‌آبادی سال‌هاست به کار غسالی مشغول هستند. 
در شبی رحیم که از اهالی آبادی است با ۲ میت و به همراه دخترکی به خانه آنها که هم خانه‌شان و هم محل شست‌وشوی میت است، می‌رود. 
رحیم به بهانه‌ای بعد از تحویل دادن دخترک و میت‌ها به سمت آبادی می‌رود و به آن ۲ می‌گوید در صورتی که کار شست‌وشوی میت‌ها را درست انجام دهند مزد خوبی به آنها می‌دهد. این در حالی است که رحیم همواره در طول این سال‌ها جوانی آس و پاس و یک لاقبا بوده و همین امر باعث شک آنها می‌شود. 
با رفتن رحیم و پرسیدن سوالات مکرر از دخترک، معلوم می‌شود که آن ۲ مقدار زیادی طلا به همراه دارند و همین مساله باعث می‌شود تا صغری و قربون برای کشتن دخترک وسوسه شوند. اما واقعیت تلخی در انتظار صغری و قربون است...»

Page Generated in 0/0059 sec