printlogo


کد خبر: 250253تاریخ: 1401/4/7 00:00
اخبار

۲ غیرسینمایی پروانه گرفتند
شورای صدور پروانه ساخت آثار غیرسینمایی با ساخت ۲ عنوان فیلم داستانی بلند و داستانی کوتاه موافقت کرد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، در جلسات اخیر شورای پروانه ساخت آثار غیرسینمایی، با ساخت داستانی بلند «شکوفه‌های امید» به تهیه‌کنندگی، نویسندگی و کارگردانی داوود قاسمی‌‌امیرلو موافقت شد. همچنین بر اساس تصمیم شورا، داستانی کوتاه «به من اعتماد کن» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی حسین بابائیان و نویسندگی حسین بابائیان و حسام وطانی نیز پروانه ساخت گرفت. 
***
مقدم «ترور» را می‌سازد
سیروس مقدم، کارگردان نام آشنای تلویزیون به عنوان سازنده مینی‌سریال «ترور» انتخاب شد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، با مشخص شدن کارگردان، این مینی‌سریال در آستانه‌ تولید قرار گرفت. مینی‌سریال «ترور» با موضوع ترور نافرجام «شهید حاج‌قاسم سلیمانی» به تهیه‌کنندگی «حامد عنقا» درصدد است بخشی از جایگاه رفیع و حساس این سرباز گرانقدر اسلام را به تصویر درآورد. سیروس مقدم، کارگردان شناخته‌شده مجموعه سریال «پایتخت»، در کارنامه‌اش ساخت سریال‌های پرمخاطبی چون «پلیس جوان»، «اغما»، «به سوی افتخار»، «پیامک از دیار باقی»، «رستگاران»، «زیر هشت»، «مدینه»، «میکائیل» و «تا ثریا» دیده می‌شود. 
***
آموزش زبان فارسی در دانشگاه دولتی چچن
در راستای توسعه همکاری‌های علمی و دانشگاهی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری چچن، زبان فارسی و ایرانشناسی، در دانشگاه دولتی چچن آموزش داده می‌شود. 
به گزارش «وطن‌امروز»، کاظم جلالی، سفیر و مسعود احمدوند، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه ضمن بازدید از دانشگاه دولتی چچن با سعیدوف، رئیس این دانشگاه دیدار و درباره همکاری‌های علمی و تبادل استاد و دانشجو به تبادل نظر و گفت‌وگو پرداختند. در این دیدار از بخش‌های مختلف دانشکده پزشکی و نحوه آموزش نظری و بالینی آن و مجموعه خوابگاهی دانشجویان خارجی دانشگاه دولتی چچن بازدید شد. همچنین طرفین توافق کردند زمینه‌های لازم برای تبادل دانشجو و برگزاری نشست سالانه بین مورخان و اساتید دانشگاه‌های ایران و چچن در گروزنی و ایران فراهم شود. با توجه به آموزش زبان‌های مختلف در این دانشگاه، راه‌اندازی رشته زبان فارسی و ایرانشناسی نیز در این جلسه پیشنهاد و مقرر شد پس از بررسی‌های لازم زمینه‌های این کار فراهم شود. 
***
دبیر بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر کودک مشخص شد
مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور حکمی امیر مشهدی‌عباس را به‌عنوان دبیر بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان منصوب کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور حکمی امیر مشهدی‌عباس را به ‌عنوان دبیر بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان منصوب کرد. در بخشی از حکم وی آمده است: برای نیل به آینده روشن، جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان فرصتی است تا به مدد حضور و سرمایه پراشتیاق این هنر یعنی تماشاگران و توجه به قوه خلاق و آفرینش‌گری و نبوغ هنرمندان، بتوان صحنه فراخ بازی و اندیشه را گسترش داد. بچه‌های مهر این سرزمین امانت الهی هستند که باید با آغوش باز تجسم امید و روزهای پرشوق زندگی را بر صحنه زندگی شاهد باشند؛ روزهای نشاط و پویایی و باور روشن که دنیای هنر و جهان نمایش این امکان را ایجاد می‌کند. امید است در بیست‌و‌هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان شاهد آن باشیم. 
***
شرایط صنعت سینما در عصر کرونا کتاب شد
کتاب «صنعت سینما در عصر همه‌گیری کرونا» به قلم امین مختاری، بهزاد رشیدی و فرزاد خشنودان توسط انتشارات جهاد دانشگاهی هنر منتشر شد. به گزارش «وطن‌امروز»، این کتاب به بررسی شرایط و رخدادهایی که صنعت سینما در دوران شیوع بیماری کرونا با آن مواجه بوده ‌است، پرداخته و تلاش کرده ضمن بررسی علمی و آماری رویدادها، آینده این صنعت در دوران بعد از همه‌گیری کرونا را مورد بررسی قرار دهد. چگونگی تأثیر شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا بر سینمای جهان و ایران، شکل‌گیری و تقویت رقیبی قدرتمند به نام شبکه‌های نمایش خانگی و ترسیم چشم‌اندازی از آینده صنعت سینما در دوران پساکرونا، عناوین سرفصل‌های اصلی این کتاب هستند. بررسی رخدادهای سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ در سینمای جهان و ایران و ضرورت استفاده از فناوری‌های روز و سازوکارهای جدید در سینما، از دیگر موضوعاتی است که در این کتاب به آنها پرداخته شده ‌است. 
***
«قصه ابراهیم» نماینده ایران در ABU
تله‌فیلم «قصه ابراهیم» به نمایندگی از سازمان صداوسیما در جشنواره اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه (ABU) حضور می‌یابد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، «قصه ابراهیم» عنوان یک اپیزود ۷ قسمتی مستقل از سریال رمضانی «مسافران شهر» است که در شب‌های ماه مبارک رمضان امسال از شبکه ۵ سیما میهمان خانه‌های مردم شد. این اثر به تهیه‌کنندگی پرویز امیری و کارگردانی احمد معظمی تولید و همزمان با شب‌های قدر ماه مبارک رمضان پخش شد. 
حالا نسخه تله‌فیلم این اپیزود ۷ قسمتی آماده شده و قرار است به عنوان نماینده صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در جشنواره جهانی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه حضور یابد. «قصه ابراهیم» با محوریت دفاع‌مقدس تولید شده و عاشقانه‌ای دلنشین را در دل خود جا داده است. این اپیزود که به نسخه «تله‌فیلم» تبدیل شده، حالا در راه جشنواره ABU قرار گرفته است.

Page Generated in 0/0116 sec