printlogo


کد خبر: 250256تاریخ: 1401/4/7 00:00
در حالی که اتحادیه اروپایی طی جنگ اوکراین به کشورهای مختلف برای قطع رابطه با روسیه فشار آورده، به دنبال دعوت از پوتین در اجلاس آتی جی ۲۰ است!
ریاکاری اتحادیه اروپایی در جی 20

اتحادیه اروپایی برخلاف ادعاهای پیشین خود، اجلاس جی 20 در اندونزی را به خاطر حضور روسیه تحریم نمی‌کند. این در حالی است که دولت‌های اروپایی و آمریکا در ماه‌های پس از جنگ اوکراین فشار سیاسی و اقتصادی زیادی بر کشورهای دیگر آورده‌اند تا روابط‌شان با مسکو را قطع کنند. همچنین موضع اتحادیه اروپایی موضع برخی دولت‌های عضو آن از جمله آلمان را که قصد تحریم این نشست را دارند، نقض می‌کند و نشانگر شکاف در مراجع تصمیم‌گیری اروپایی است. 
رئیس آلمانی کمیسیون اروپا با اعلام موضعی ریاکارانه که حاکی از عقب‌نشینی بزرگ اتحادیه از موضع تحریم همه‌جانبه روسیه بود، ادعا کرد ترجیح می‌دهد گفت‌وگوی رودررو و صریح با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه داشته باشد تا اینکه نشست سران گروه بیست (G20) را تحریم کند. 
«اورسولا فون درلاین» در گفت‌و‌گو با شبکه ZDF گفت: «می‌خواهیم به او بگوییم درباره او چه فکر می‌کنیم و درباره این نوع اقدامات چه فکر می‌کنیم. با این حال پس از آغاز کارزار نظامی در اوکراین در اواخر فوریه، تجارت معمول با روسیه وجود نخواهد داشت».
او هشدار داد عدم حضور کشورهای اروپایی در جی 20 ممکن است این نهاد مهم بین‌المللی را فلج کند. 
گروه 20 کشور صنعتی یا به اصطلاح توسعه‌یافته شامل آمریکا، کانادا، استرالیا، آرژانتین، برزیل، مکزیک، انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا، روسیه، چین، هند، ژاپن، اندونزی، کره‌جنوبی، ترکیه، آفریقای جنوبی و عربستان سعودی و اتحادیه اروپایی می‌شود که نشست 2022 خود را در ماه نوامبر (پاییز) در بالی اندونزی برگزار خواهد کرد. 
جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در نخستین روزهای آغاز جنگ اوکراین گفته بود روسیه باید به طور کامل از این گروه اخراج شود اما اغلب کشورهای جی 20 واکنش مثبتی به درخواست آمریکا نشان ندادند. 
اندونزی که ریاست دوره‌ای گروه 20 را بر عهده دارد نیز صراحتا اعلام کرده از روسیه برای شرکت در نشست نوامبر دعوت کرده است. حال مشخص نیست که آیا ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین نیز که به عنوان میهمان به اجلاس بالی دعوت شده، در آن شرکت خواهد کرد یا نه؟ 

Page Generated in 0/0062 sec