printlogo


کد خبر: 250262تاریخ: 1401/4/7 00:00
اخبار

سلیمی و باقری وارد گود شدند
سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری در نخستین گام مدیریتی خود بهداد سلیمی و کورش باقری را به عنوان نایب‌رئیس فدراسیون و مدیرفنی تیم ملی منصوب کرد. هفته گذشته پس از ابطال انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری، علی مرادی از ریاست فدراسیون برکنار و سجاد انوشیروانی با حکم وزارت ورزش به عنوان سرپرست منصوب شد. در همین راستا سجاد انوشیروانی در نخستین گام تغییرات اساسی در بدنه مدیریتی فدراسیون و تیم‌های ملی، تکلیف پست‌های سرپرست دبیری، نایب‌رئیسی و مدیر تیم‌های ملی فدراسیون را روشن کرد. بدین ترتیب بهداد سلیمی قهرمان سابق جهان و المپیک با حکم انوشیروانی، به سمت نایب‌رئیسی فدراسیون منصوب شد و حسین مقامی هم سمت سرپرست دبیری فدراسیون را بر عهده گرفت. همچنین کورش باقری سرمربی اسبق ایران نیز به عنوان مدیر تیم‌های ملی منصوب شد. 
***
محمد بنا ۳۵ فرنگی‌کار را به اردوی تیم‌ ملی فراخواند
اردوی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان برای حضور در رقابت‌های جهانی از دیروز آغاز شد. هشتمین مرحله اردوی تیم ملی کشتی فرنگی برای حضور در رقابت‌های جهانی صربستان طی روزهای ۶ تا ۱۶ تیرماه در خانه کشتی شهید مصطفی صدرزاده کمپ تیم‌های ملی برگزار می‌شود. اسامی نفرات دعوت شده به این اردو به شرح زیر است:
۵۵ کیلوگرم: پویا دادمرز (خوزستان)، علی نوربخش (تهران) و محمد حسینوند‌پناهی (خوزستان)
۶۰ کیلوگرم: مهدی محسن‌نژاد (خوزستان)، امید آرامی (سیستان‌و‌بلوچستان)، پویا ناصرپور (خوزستان) و امیررضا ده‌بزرگی (فارس)
۶۳ کیلوگرم: میثم دلخانی (فارس)، علیرضا نجاتی (قم)، شیرزاد بهشتی‌طلا (تهران)، اصغر سام‌دلیری (مازندران) و مصطفی رضایی (مازندران)
۶۷ کیلوگرم: محمدرضا گرایی (فارس)، محمدجواد رضایی (قم) و سعید ارجمند (فارس)
۷۲ کیلوگرم: محمدرضا مختاری (فارس)، محمدرضا رستمی (فارس) و امیرحسین حاجی‌پور (مازندران)
۷۷ کیلوگرم: محمدعلی گرایی (فارس)، عارف حبیب‌اللهی (تهران)، امین کاویانی‌نژاد (خوزستان) و محمدحسین آذرم‌دخت (فارس)
۸۲ کیلوگرم: پژمان پشتام (تهران)، رسول گرمسیری (خوزستان) و محمدحسین محمودی (تهران)
۸۷ کیلوگرم: ناصر علیزاده (مازندران)، رامین طاهری (خوزستان) و حمیدرضا بادکان (تهران)
۹۷ کیلوگرم: محمدهادی ساروی (مازندران)، مهدی بالی (مازندران) و مهدی فلاح (تهران)
۱۳۰ کیلوگرم: امیر قاسمی‌منجزی (خوزستان)، علی‌اکبر یوسفی (مازندران)، امین میرزازاده (خوزستان) و علیرضا حسنوند (لرستان)
سرمربی: محمد بنا
مربیان: رسول جزینی، بهروز حضرتی‌پور، طالب نعمت‌پور، عادل بالی‌تبار، سینا طالب‌وند، علی قیطاسی
متخصص تغذیه: رامین امیرساسان
ماساژور: محمد علیزاده و جمال حق‌پناه
کادر فنی به ۵ کشتی‌گیر دعوت شده که در تورنمنت ایتالیا حضور داشتند، ۳ روز استراحت داد و این کشتی‌گیران می‌توانند روز ۹ تیرماه در اردو حضور یابند. 
***
شوک بزرگ به مارسلو
تیم‌های حاضر در لیگ آمریکا که مارسلو به آنها پیشنهاد داده شد علاقه‌ای به جذب او ندارند. به گزارش الموندو، مارسلو بعد از ۱۶ سال حضور در رئال‌مادرید از این تیم خداحافظی کرد و قرارداد او تمدید نخواهد شد. مدیر برنامه‌های این مدافع برزیلی قصد دارد زمینه انتقال او به لیگ آمریکا را مهیا کند. الموندو در گزارش خود نوشت: مارسلو با یک شوک مواجه شد. او به ۷ تیم شاغل در لیگ آمریکا پیشنهاد شد اما هیچ‌کدام علاقه‌ای به جذب این بازیکن باتجربه نشان ندادند. مارسلو همچنین به میلان پیشنهاد داده شد و صحبت‌های زیادی در این زمینه هم شد اما میلان حاضر نیست رقم دستمزد پیشنهادی این بازیکن را پرداخت کند و به همین خاطر این انتقال منتفی شد. مارسلو با قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا به حضور خود در رئال‌مادرید پایان داد. او در ۱۶ سال حضورش در «کهکشانی‌ها» توانست ۲۵ جام به دست آورد از جمله ۵ قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا. او از باشگاه‌های حوزه خلیج‌فارس از جمله لیگ عربستان پیشنهاد دارد و به نظر می‌رسد احتمال حضور او در خاورمیانه بیشتر است، بویژه در باشگاه النصر که با رودی گارسیا سرمربی جدید خود به دنبال جذب بازیکنان سرشناس است. 
***
تأخیر در پرواز تیم ملی والیبال به یک دلیل عجیب
پرواز تیم ملی والیبال ایران از صوفیه به گدانسک به دلیل اعتصاب کارکنان لوفت‌هانزا در اروپا لغو شد و سفر تیم ملی به لهستان با یک روز تاخیر انجام می‌شود. هفته دوم رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال 2022 یکشنبه‌شب پنجم تیرماه به پایان رسید و کاروان والیبال ایران قرار بود ساعت 12 و 55 دقیقه روز دوشنبه ششم تیرماه با پرواز هواپیمایی لوفت‌هانزا صوفیه را به مقصد مونیخ و سپس لهستان ترک کند اما پرواز تیم ملی به دلیل اعتصاب کارکنان شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا به مونیخ لغو شد و برنامه سفر به لهستان کاروان تیم ملی والیبال ایران با مشکل روبه‌رو شد؛ با پیگیری و هماهنگی‌های به‌عمل آمده ملی‌پوشان امروز سه‌شنبه با یک روز تاخیر در برنامه، در ۲ یا ۳ گروه عازم ورشو و سپس گدانسک، محل برگزاری هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال 2022 خواهند شد. بدین ‌ترتیب تیم ملی والیبال ایران از هفتم تا دوازدهم تیرماه تمرینات خود را در شهر گدانسک پیگیری ‌می‌کند و در این مدت در هتل دیگری اسکان خواهد یافت اما از روز دوشنبه 13 تیرماه در هتل تیم‌های شرکت‌کننده در هفته سوم لیگ ملت‌ها اسکان خواهد یافت. مردان والیبال ایران روزهای 14 تا 18 تیرماه به ‌ترتیب در چارچوب هفته سوم و پایانی لیگ ملت‌ها به مصاف تیم‌های لهستان، ایتالیا، اسلوونی و صربستان می‌روند تا به کار خود در مرحله گروهی پایان دهند. 

Page Generated in 0/0059 sec