printlogo


کد خبر: 250272تاریخ: 1401/4/7 00:00
اخبار

مشاهده ۲ پلنگ ایرانی در استان بوشهر
مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان بوشهر گفت: دوربین‌های تله‌ای کار گذاشته شده در منطقه حفاظت‌شده کوه بیرمی، حضور 2 پلنگ در این منطقه را ثبت و ضبط کرد. 
فرهاد قلی‌نژاد اظهار کرد: با توجه به سختکوشی محیط‌‌بانان منطقه و همراهی گسترده همیاران طبیعت در زمینه حفاظت و حراست از گونه‌های حیات وحش منطقه کوه بیرمی، به موفقیت‌های زیادی در زمینه افزایش تعداد گونه‌های وحوش در این منطقه حفاظت‌شده نائل آمده‌ایم. 
وی اضافه کرد: به همین جهت در حال حاضر زیستگاهی امن برای حیات وحش در منطقه حفاظت‌شده کوه بیرمی مهیا شده است به طوری که توانستیم حضور ۲ پلنگ ایرانی را با استفاده از دوربین‌های تله‌ای کار گذاشته شده در منطقه ثبت و ضبط کنیم. مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر تصریح کرد: استفاده از دوربین‌های تله‌ای به عنوان یکی از راه‌های حفاظتی و حراستی حیات وحش در مناطق حفاظت‌شده استان بوشهر در حال گسترش است و از طریق همین دوربین‌های تله‌ای، تصاویر و فیلم‌های بسیار ارزشمندی از چگونگی زیست و تنوع زیستی هر منطقه به دست می‌آید. 
***
نوسازی ۱۰ هزار تاکسی فرسوده تا پایان سال
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با اشاره به پیش‌بینی نوسازی ۱۰ هزار تاکسی فرسوده تا پایان سال جاری، از قرارگیری «سمند سورن» از مردادماه در فرآیند نوسازی تاکسی‌های فرسوده خبر داد. 
مهدی جمالی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح روند نوسازی تاکسی‌های فرسوده در سطح کشور گفت: درباره نوسازی تاکسی‌ها هدف‌گذاری صورت گرفته به طوری که سال گذشته نوسازی ۱۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده در دستور کار بود که ۹ هزار و ۹۳۵ دستگاه تاکسی نوسازی شد. 
وی افزود: یکی از ظرفیت‌های خوب در افزایش سطح کیفی ناوگان تاکسیرانی شهری کشور موضوع واردات خودرو با اولویت ناوگان برقی و هیبریدی است و در تلاشیم در چارچوب مصوبه دولت درباره واردات خودرو بتوانیم بخشی از نیاز خود را از این محل تأمین کنیم. 
معاون وزیر کشور تاکید کرد: از ابتدای سال تاکنون حدود ۱۵۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده نوسازی شده است. امیدواریم با اقدام بهنگام شرکت خودروساز در تحویل خودروهای جدید که مقرر شده برای نوسازی تاکسی‌ها مورد استفاده قرار گیرد، از ماه آینده تا پایان سال بتوانیم ۱۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده را نوسازی کنیم. 
***
کشف باغ وحش خانگی در اصفهان
نیروهای حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان با همکاری نیروی انتظامی موفق به کشف یک قلاده شیر ماده و ۶۴ قطعه پرنده از یک باغ‌ وحش خانگی در استان اصفهان شدند. 
نیروهای یگان حفاظت محیط‌زیست اصفهان با همکاری مأموران نیروی انتظامی این استان بعد از اطلاع از نگهداری غیرمجاز حیوانات در یک باغ وحش شخصی در خمینی‌شهر، پس از شناسایی و بازرسی این محل، یک قلاده شیر ماده و 64 گونه از انواع پرندگان کمیاب را که به صورت قاچاق تهیه شده بودند کشف و ضبط کردند. در همین رابطه یک نفر شناسایی و دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگی و صدور حکم قانونی، تحویل مراجع قضایی شد. 
حیوانات کشف‌شده با تنظیم صورت‌جلسه، جهت تعیین‌‌تکلیف و رسیدگی کارشناسی، تحویل یگان حفاظت محیط‌زیست استان شدند. هفته گذشته نیز 2 توله سیاهگوش از یک فرد در این استان کشف شده بود که آن ۲ نیز تحویل اداره کل محیط‌زیست استان اصفهان شده بودند. 
***
جشنواره نشاط با حضور صدها کودک در منطقه۱۴ تهران برگزار شد
همزمان با شروع فصل تابستان، جشنواره نشاط کودک با حضور پرشور کودکان دارالمؤمنین تهران در بوستان پرستار و محله دوستدار کودک منطقه ۱۴ برگزار شد. محمدامین سالاری‌پور، شهردار منطقه با اشاره به برگزاری ده‌ها ویژه‌برنامه مختلف با رویکرد تفریحی و آموزشی، به صورت میدانی و مجازی گفت: برگزاری این برنامه‌های آموزشی که با هدف ایجاد سرگرمی و مهارت‌آموزی و تقویت ابعاد معنوی کودکان آغاز شده، در تمام محلات دارالمومنین در جریان است. 
وی یادآور شد: در این راستا، ضمن فراهم‌سازی فضایی بانشاط برای کودکان با اجرای نمایش‌های هنری، بازی کودکانه و برپایی میز‌های خلاقیت، آموزش‌های شهروندی نیز با موضوعات مختلف برای آنها ارائه شد. تقویت و تمرین مهارت‌های فردی، هنری و ورزشی، بازی‌های جمعی، نقاشی زمینی، قصه‌گویی و داستان‌سرایی، خلاقیت و نوآوری، آموزش کاشت و نگهداشت گیاهان، دورریختنی‌ها، اهدای بسته‌های آموزشی متنوع از رباتیک و چرتکه تا ساخت زیورآلات و دست‌سازه‌های کودکان و... از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده برای کودکان در بوستان پرستار بود که سالاری‌پور به آنها اشاره کرد. 
وی اظهار داشت: شاد کردن کودکان صرفا نیازی به صرف هزینه زیاد ندارد و با یک لبخند و ایجاد فضای شاد می‌توان در گسترش این شادی سهیم بود.  

Page Generated in 0/0070 sec