printlogo


کد خبر: 250298تاریخ: 1401/4/8 00:00
اخبار

شروع جام‌جهانی در شبکه ورزش
با نزدیک شدن به جام‌جهانی ۲۰۲۲، شبکه ورزش نخستین برنامه مربوط به جام‌جهانی فوتبال را با عنوان «تا جام‌جهانی» روانه آنتن می‌کند. به گزارش «وطن‌‌امروز» برنامه «تا جام جهانی» با محوریت مرور ادوار جام‌جهانی فوتبال، در دو بخش تدارک دیده شده است. در بخش نخست، مستندی ۳۰ دقیقه‌ای برای بازخوانی تاریخچه جام‌های جهانی از نخستین دوره تاکنون، و در بخش دوم یکی از دیدارهای هر دوره جام‌جهانی با گزارش اختصاصی شبکه ورزش، هر شب از ساعت ۲۲:۳۰ پخش خواهد شد. لازم به ذکر است دیگر برنامه‌های شبکه ورزش سیما در رابطه با جام‌جهانی فوتبال نیز به مرور به آنتن این شبکه اضافه خواهد شد. 
***
انتصاب اعضای شورای سیاست‌گذاری جشنواره موسیقی نواحی
معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در احکامی، اعضای شورای سیاست‌گذاری پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران را منصوب کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، محمود سالاری، معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در احکامی، اعضای شورای سیاست‌گذاری پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران را منصوب کرد. منصوره ثابت‌زاده، هوشنگ جاوید، حمید عسکری‌رابری، احمد صدری و محمدعلی مرآتی، اعضای شورای سیاست‌گذاری این دوره از جشنواره موسیقی نواحی را تشکیل می‌دهند. 
***
راسل کرو در نقش جن‌گیر پاپ 
راسل کرو در فیلم هیجان‌انگیز ماوراء‌الطبیعی، «جن‌گیر پاپ» می‌شود. جولیوس اوری، کارگردان فیلم ترسناک «ارباب» (Overlord) با موضوع جنگ دوم جهانی، کارگردانی این فیلم را بر عهده دارد. به گزارش فارس به نقل از هالیوود ریپورتر، راسل کرو در این فیلم هیجان‌انگیز ماوراء‌الطبیعی در نقش «جن‌گیر پاپ» بازی می‌کند که تولید آن در ماه سپتامبر آغاز خواهد شد. کرو شخصیت واقعی پدر گابریل آمورث را در فیلم به تصویر می‌کشد؛ کشیشی که به عنوان جن‌گیر ارشد واتیکان عمل می‌کرد و بیش از ۱۰۰ هزار جن‌گیری در طول زندگی خود انجام داد (او سال ۲۰۱۶ در ۹۱ سالگی درگذشت). آمورث دو سری خاطرات نوشته است - یک جن‌گیر، داستان خود را می‌گوید و یک جن‌گیر داستان‌های دیگر- و در آنها جزئیات تجربیات خود از مبارزه با شیاطینی که مردم را در شرارت خود به ‌چنگ انداخته بودند، روایت می‌کند. شروع تولید «جن‌گیر پاپ» در ماه سپتامبر در ایرلند آغاز خواهد شد. 
***
معرفی هیأت‌مدیره جدید انجمن صنفی فیلمنامه‌نویسان
با برگزاری انتخابات انجمن صنفی فیلمنامه‌نویسان، هیات‌مدیره جدید این صنف معرفی شد. به گزارش ایسنا، ۵ تیرماه در سالن سیف‌الله داد خانه‌ سینما، انتخابات انجمن صنفی فیلمنامه‌نویسان با رسیدن به حدنصاب لازم برگزار شد تا پس از یک سال و نیم تأخیر به دلیل کرونا و مشکلات بعد از آن، این صنف قدیمی سینمایی، هیأت‌مدیره‌ جدید خود را بشناسد. 
در این انتخابات که با حضور بیش از ۵۰ عضو صنف و بیش از ۸۰ حق رأی (با آرای وکالتی) برگزار شد، مهدی سجاده‌چی، فرزانه شبانی، رضا حیدرنژاد و خسرو نقیبی از هیأت‌مدیره‌ پیشین انجمن صنفی فیلمنامه‌نویسان با رأی مجمع در سمت خود ابقا شدند و پریسا شمس، هومان فاضل و سیروس حسن‌پور به‌ عنوان اعضای اصلی و مهدی‌کیا و مهدی احمدی به‌ عنوان اعضای علی‌البدل رأی لازم را برای حضور در هیأت‌مدیره‌ جدید به دست آوردند. 
همچنین رهبر قنبری و فرتاش مدرسی به ‌عنوان بازرس اصلی و علی‌البدل، منتخب مجمع فیلمنامه‌نویسان سینمای ایران بودند. این انتخابات پس از طی مراحل قانونی و در صورت عدم شکایت مجدد نسبت به روند برگزاری آن طی یک هفته‌ آینده، به تشکیل هیأت‌مدیره‌ جدید انجمن صنفی فیلمنامه‌نویسان خانه‌ سینما منجر خواهد شد. 
***
اقیانوس آرام در فصل چهارم
فصل چهارم مجموعه تلویزیونی «اقیانوس آرام» بزودی روی آنتن سیما می‌رود. به گزارش «وطن‌امروز»، فصل چهارم مجموعه تلویزیونی «اقیانوس آرام» به کارگردانی هادی نعمت‌اللهی و رضا محبی بزودی روی آنتن سیما می‌رود. «اقیانوس آرام» با محور قرار دادن نوجوان‌ها تلاش می‌کند به دغدغه‌های هویتی آنها پاسخ دهد و با بازگو کردن تجربیات نوجوانی افراد موفق، به انتقال تجربه کمک کند. در فصل جدید این برنامه بیش از 50 میهمان حاضر شده‌اند تا روایت زندگی‌شان را برای نوجوانان روایت کنند. 
برخی از میهمانان برنامه عبارتند از: احسان عبدی‌پور (فیلمساز و مستندساز)، حامد عسگری (شاعر و نویسنده)، وحید شمسایی (فوتسالیست)، نجم‌الدین شریعتی (مجری تلویزیون)، فواد صفاریان‌پور (تهیه‌‌کننده‌)، سجاد گنج‌زاده (قهرمان المپیک)، جواد فروغی (قهرمان المپیک)، حبیب احمدزاده (نویسنده)، کورش سلیمانی (بازیگر)، بهرام عظیمی (انیماتور) و... . فصل چهارم اقیانوس آرام به تهیه‌کنندگی هادی نعمت‌اللهی، محصول سازمان هنری- رسانه‌ای اوج است که در ۵۲ قسمت تولید شده و بزودی از تلویزیون پخش خواهد شد. 

Page Generated in 0/0044 sec