printlogo


کد خبر: 250306تاریخ: 1401/4/8 00:00
روزهای پرخبر استقلال در نقل و انتقالات پس از سکوت مطلق
سرانجام جدی گرفتند

زهره فلاح‌زاده: باشگاه استقلال در روزهای پر سر و صدای نقل و انتقالات تا روز دوشنبه، تنها از یک خرید که سجاد شهباززاده، مهاجم ۲ فصل گذشته و سابق این باشگاه بود، رونمایی کرده بود اما روز دوشنبه هتل اسپیناس خلیج‌فارس تهران و همچنین دفتر فرشید سمیعی، معاون و سخنگوی باشگاه روز شلوغی را سپری کرد؛ جایی که ۲ بازیکن جدید خریداری شدند و ۲ بازیکن قرارداد خود را تمدید کردند. در ادامه به وضعیت لیست باشگاه استقلال می‌پردازیم. 
 
* رضا میرزایی؛ انعقاد قرارداد در نیمه‌شب
هافبک- مدافع فصول گذشته سپاهان دوشنبه‌شب مذاکرات طولانی‌مدتی با مصطفی آجورلو در هتل اسپیناس داشت تا جایی که قرارداد این بازیکن ساعت ۲۴ منعقد شد. البته در شب مذاکره با رضا میرزایی، مذاکراتی با مدیربرنامه رضا شکاری، هافبک فصل گذشته گل‌گهر سیرجان هم به طور همزمان انجام شد تا در صورت به توافق نرسیدن با میرزایی، با این بازیکن قرارداد را نهایی کنند. اما در نهایت آبی‌ها با انعقاد قرارداد محمد دانشگر، مدافع سال‌های اخیر خود با سپاهان، رضا میرزایی را از چنگ طلایی‌پوشان اصفهانی درآوردند و به همین دلیل انتقال شکاری منتفی شد. قرارداد میرزایی با استقلال۲ ساله خواهد بود. 
 
* امید حامدی‌فر؛ هافبکی که جذب شد
آبی‌ها برای تقویت خط هافبک خود با امید حامدی‌فر، هافبک دفاعی فصل گذشته صنعت نفت آبادان به توافق رسیدند و قراردادی به مدت ۲ سال منعقد کردند. حامدی‌فر طبق آمار بهترین هافبک جنگنده فصل گذشته لیگ برتر بوده و می‌توان گفت آبی‌ها خرید مناسبی داشته‌اند. 
 
* رایان تفضلی؛ مثل سال گذشته در لیست استقلال
رایان تفضلی، مدافع میانی و دورگه تیم لیگ یکی وایکام واندررز انگلیس در لیست باشگاه استقلال قرار گرفته است. تفضلی سال گذشته در لیست فرهاد مجیدی بود. این بازیکن تا آستانه آبی‌پوش شدن هم پیش رفت اما طبق شنیده‌های خبرنگار «وطن‌امروز»، دیگر مدافعان استقلال مدیران را تهدید کرده بودند اگر این بازیکن خریداری شود، از تیم جدا می‌شوند. به همین دلیل خرید تفضلی در فصل گذشته منتفی شده بود. حالا باید دید این بازیکن در فصل جدید به جمع استقلالی‌ها اضافه می‌شود یا خیر. 
 
* علی کریمی در لیست جدید استقلال
علی کریمی، هافبک سابق استقلال که ۲ سال اخیر را در خارج از کشور توپ می‌زند، مورد توجه مدیران آبی‌ها قرار گرفته است تا جایی که آنها می‌خواهند هر چه سریع‌تر کریمی را به ایران بیاورند تا با او مذاکراتی داشته باشند. 
 
* کاوه رضایی؛ استقلال تن به خواستن او داد
کاوه رضایی، مهاجم سابق استقلال پس از ۵ سال دوری از این باشگاه، تمایل خود را برای حضور در جمع آبی‌ها نشان داده بود. اما باشگاه استقلال به دلیل مصدومیتی که رضایی در بهمن‌ماه فصل گذشته داشت، راغب به مذاکره و انعقاد قرارداد نبود. اما از دوشنبه‌شب ورق برگشت و مدیران تیم به تکاپو افتاده‌اند که از نقل و انتقالات جا نمانده و کاری هوادارپسند انجام دهند. به همین دلیل احتمال مذاکره با رضایی هم از سوی مدیرعامل استقلال زیاد است. 
 
* ۲ خارجی در تیم استقلال
باشگاه استقلال به دنبال جذب هافبک طراح و مهاجم خارجی است تا خلأ این ۲ پست با آمدن آنها پر شود. اولویت مدیران خرید مهاجم است. قرار است با انتخاب ریکاردو ساپینتو، سرمربی آبی‌ها این بازیکنان به تیم اضافه شوند. 
 
* تمدید مهدی مهدی‌پور؛ ماندنی باید بماند
مهدی مهدی‌پور پیشنهادی از لیگ قطر داشت اما با توجه به اینکه فسخ قرارداد این بازیکن تنها با پرداخت وجهی صورت می‌گرفت، باشگاه قطری از خرید او منصرف شد. همین امر باعث شد مهدی‌پور قرارداد خود را یک فصل دیگر تمدید کند تا قرارداد ۲ ساله او ثبت رسمی شود. 
 
* تمدید رمضانی قابل پیش‌بینی بود
آرمان رمضانی، مهاجمی که ۲ سال قبل از باشگاه رقیب با عملکرد ضعیف خریداری شد اما نمایش مطلوب این بازیکن در استقلال باعث شد آبی‌ها قرارداد او را ۲ سال دیگر تمدید کنند. 
 
* محمد حسینی؛ مدافعی که جانشین دانشگر می‌شود
پس از رفتن محمد دانشگر و احتمال جدایی عارف غلامی، آبی‌ها در خط دفاع نیاز مبرم به مدافع داشتند و مدیران باشگاه نخستین خرید در خط دفاع را به محمد حسینی، مدافع فصل گذشته هوادار اختصاص دادند. 
اما آنچه درباره بستن قرارداد با بازیکنان این فصل اهمیت دارد، این است که مصطفی آجورلو، مدیر عامل باشگاه استقلال با گنجاندن بند فسخ ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار دلاری جلوی راحت جدا شدن بازیکنانش را گرفته است؛ اتفاقی که مدیران تیم در سال‌های گذشته به‌سادگی از آن می‌گذشتند و با بند فسخ با مبلغ ارزان راه را برای جدا شدن بازیکنان‌شان هموار می‌کردند.
***
حسین‌زاده در چند قدمی بلژیک
امیرحسین حسین‌زاده به‌ واسطه ‌بندی که در قرارداد او گنجانده شده بود، در آستانه انتقال به شارلروای بلژیک قرار گرفته است. 
حسین‌زاده بدون تردید یکی از بهترین بازیکنان استقلال در فصل گذشته بود؛ بازیکن 21 ساله‌ای که قبل از حضور مصطفی آجورلو در رأس مدیریت باشگاه استقلال با نظر فرهاد مجیدی از سایپا به جمع آبی‌پوشان پیوست و توانست نقشی بزرگ در قهرمانی این تیم ایفا کند. حسین‌زاده در پست وینگر یا هافبک هجومی عملکردی بی‌نظیر ارائه کرد و به ‌واسطه همین عملکرد به تیم ‌ملی بزرگسالان نیز دعوت شد و حتی مقابل الجزایر دقایقی به میدان رفت. این هافبک جوان با شرایط خوبی که داشت، به ‌طور طبیعی پیشنهادهایی را در جیب دارد. درباره حسین‌زاده اینطور پیش‌بینی می‌شد که او به‌ واسطه قرارداد بلندمدتی که با استقلال دارد در جمع آبی‌پوشان ماندگار می‌شود اما در ادامه مشخص شد در قرارداد او ‌بندی وجود دارد که براساس آن می‌تواند با پرداخت مبلغی راهی فوتبال اروپا شود. از آنجا که حسین‌زاده یکی از نخستین خریدهای فصل پیش استقلال بود، قرارداد او در زمان مدیریت احمد مددی با این تیم امضا شد. مدیرعامل پیشین استقلال در قرارداد حسین‌زاده جوان ‌بندی را گنجاند که بر اساس آن اگر او پیشنهاد اروپایی داشته باشد، می‌تواند با پرداخت 250 هزار دلار به باشگاه استقلال به‌راحتی قرارداد را فسخ کند و جدا شود. ستاره فصل گذشته استقلال با استفاده از بند آزادسازی 250 هزار دلاری باشگاهش را ترک می‌کند. او از سفارت بلژیک برای ویزا وقت گرفته است. به ‌واسطه همین بند حالا حسین‌زاده اگر بخواهد به فوتبال اروپا برود، براحتی می‌تواند 250 هزار دلار به حساب باشگاه استقلال واریز کند و جدا شود و آجورلو و همکارانش نیز نمی‌توانند مانع او شوند. به ‌عبارتی لژیونر شدن حسین‌زاده کاملا دست خودش است. 
در چنین شرایطی مسؤولان باشگاه استقلال با حسین‌زاده درباره ادامه همکاری صحبت کردند اما به نظر می‌رسد او خودش دوست دارد فوتبالش را در 21 سالگی در اروپا ادامه بدهد و علاقه‌مند به همکاری با شارلروای بلژیک است. 
این هافبک جوان در گفت‌و‌گویی که دیروز با خبرنگاران داشت، درباره آینده‌اش فقط به یک جمله بسنده کرد. او گفت: «امیدوارم در آینده اتفاق خوبی برای من و استقلال بیفتد». از این ‌رو مشخص است باشگاه استقلال نمی‌تواند مانع لژیونر شدن حسین‌زاده شود و همه چیز دست خود این بازیکن است. او حالا باید تصمیم بگیرد که باز هم با پیراهن استقلال در لیگ ایران حاضر شود یا اینکه به بلژیک برود و همبازی علی قلی‌زاده در شارلروا شود، هر چند با شرایط موجود به نظر می‌رسد او در آستانه جدایی از استقلال قرار گرفته است. 
***
 استقلال پهلوان را به جای رضاوند می‌خواهد
باشگاه استقلال برای انتقال آرش رضاوند به فولاد درخواست کرده است تا این بازیکن با احسان پهلوان معاوضه شود. احسان پهلوان در ۲ فصلی که پیراهن پرسپولیس را بر تن کرده بود، یکی از خوب‌های تیم یحیی گل‌محمدی در میانه میدان بود و نقش مهمی در موفقیت‌های سرخپوشان داشت. با این حال، او ترجیح داد تابستان امسال از تهران به اهواز کوچ کرده و لباس فولاد را بر تن کند. جواد نکونام که به دنبال بستن تیم قدرتمندی برای فصل بعد است، پس از جذب نفراتی مثل سعید آقایی، علی قربانی و مجید علیاری، توانست پهلوان را نیز به فولاد بیاورد تا تنها نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا اسکواد خود را پرقدرت‌تر از قبل کند. آرش رضاوند یکی از بازیکنانی است سبک بازی‌اش بشدت مورد پسند نکونام است. او در نیم‌فصل لیگ قبل حاضر شد برای حضور قرضی این بازیکن و بازگشت عارف آقاسی، صالح حردانی را به استقلال واگذار کند و چند وقتی است که صحبت‌های ۲ باشگاه برای انتقال دائمی رضاوند در جریان است. در هفته‌های گذشته اینگونه عنوان شده بود که استقلال و فولاد بر سر معاوضه آرش رضاوند و علیرضا کوشکی به توافق نهایی دست پیدا می‌کنند اما روز گذشته اخبار جالب و غیرمنتظره‌ای از باشگاه استقلال به گوش ‌رسید. ظاهرا استقلالی‌ها در جدیدترین درخواست خود برای انتقال قطعی رضاوند به فولاد، از همتایان خوزستانی خود درخواست کرده‌اند به جای کوشکی، احسان پهلوان آبی‌پوش شود. با توجه به اینکه هافبک سابق پرسپولیس تنها چند روز است به عضویت فولاد در آمده، در نتیجه طرح این مساله از سوی استقلال کمی عجیب به نظر می‌رسد. نکونام که خودش تا پای پیوستن به استقلال نیز پیش رفت، در نهایت در فولاد ماندگار شد و در نتیجه برای بستن تیمی قدرتمند، روی تک تک خریدهایش حساب ویژه‌ای باز کرده است. باید دید طرح این موضوع از سوی آبی‌ها با چه واکنشی از سوی فولاد همراه خواهد شد. به هر شکل چیزی که مشخص است، نکونام علاقه خاصی به سبک بازی رضاوند دارد و به نظر می‌رسد خود این بازیکن نیز علاقه دارد در اهواز به فوتبالش ادامه دهد، با این حال این بازیکن تابع نظر ۲ باشگاه است و باید دید استقلال و فولاد در نهایت چگونه با یکدیگر به توافق خواهند رسید. در صورتی که فولاد با پیشنهاد جدید استقلال موافقت کند و آرش رضاوند با احسان پهلوان معاوضه شود، حضور یک پرسپولیسی سابق در جمع آبی‌پوشان نیز در نوع خود جالب توجه خواهد بود؛ بازیکنی که در آخرین بازی لیگ بیست‌و‌یکم لباس پرسپولیس را بر تن کرد و در نخستین بازی لیگ بیست‌و‌دوم با پیراهن استقلال به میدان می‌رود اما هرگز این انتقال به صورت مستقیم بین ۲ باشگاه رخ نداده است؛ اتفاقی عجیب اما در عین حال جذاب.

Page Generated in 0/0051 sec