printlogo


کد خبر: 250316تاریخ: 1401/4/8 00:00
اخبار

آتش‌سوزی درکارخانه تولید مواد شوینده در قم با ۱۲ کشته و مصدوم
معاون فنی و عملیات اورژانس قم گفت یک کارخانه مواد شوینده در شهرک شکوهیه قم عصر دیروز طعمه حریق شد. جلیل گودرزی‌فر گفت: این حادثه ۵ کشته و ۷ مصدوم بر جا گذاشته است. وی گفت: از ۷ مصدوم حادثه ۵ نفر دچار سوختگی با درجات بالا شده‌اند که حال آنان وخیم گزارش شده است. همچنین از ۲ مصدوم دیگر حادثه یک تن دچار سوختگی سطحی و یک تن هم بر اثر اضطراب ناشی از شدت حادثه دچار حمله قلبی شده است. وی افزود: در این حادثه ۷ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس- آمبولانس و ۲ تیم‌ مدیریتی و پشتیبانی اورژانس ۱۱۵ قم برای نجات جان مصدومان به محل آتش‌سوزی اعزام شدند.
***
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تأکید کرد
ضرورت واریز درآمدهای سازمان میادین میوه و تره‌بار به خزانه شهرداری
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران بر ضرورت واریز درآمدهای سازمان میادین میوه و تره‌بار به خزانه شهرداری تهران تاکید کرد. محمد آخوندی در هفتاد‌و‌‌چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری گفت: سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران در شرایطی که مردم با سختی‌هایی رو‌به‌رو هستند نقش‌آفرینی مناسبی داشته و همان‌طور که آمار و ارقام گزارش حکایت می‌کند، سازمان میادین میوه و تره‌‌بار توانسته در تنظیم بازار در بزنگاه‌ها حضور یافته و خدمت مناسبی را به مردم ارائه کند. از سازمان میوه و تره‌بار این توقع وجود دارد که بر اساس برنامه‌های ارائه‌شده از سوی شهردار که در صحن شورا اعلام شد، اقدام به گسترش کمی و کیفی خدمات خود کنند. عضو شورای اسلامی شهر تهران همچنین با اشاره به تبصره ۲ ماده ۷۸ قانون شهرداری‌ها گفت: بر اساس این تبصره وجهی که به عنوان سپرده یا امانت به شهرداری داده می‌شود باید در حساب مخصوصی نگهداری شده و شهرداری حق ندارد در این امانت دخل و تصرف داشته باشد. بر اساس بررسی‌های صورت‌گرفته مشخص شد که این مورد در سازمان میوه و تره‌بار رعایت نشده و در سنوات گذشته وجوه دریافتی از مردم بابت غرفه‌ها مورد هزینه‌کرد قرار گرفته است، لذا این درخواست وجود دارد که با نظارت کامل بر این موضوع از تکرار آن جلوگیری شود. وی ادامه داد: در تبصره یک بودجه ۱۴۰۱ شهرداری تهران آمده که درآمدهای اختصاصی سازمان‌ها باید در یک زمان مشخص به طور کامل به حساب خزانه شهرداری تهران واریز شود و شهرداری موظف است در مدت زمان مشخص این وجوه را به سازمان مربوطه بازگرداند. بر اساس آخرین گزارش‌های ارائه‌شده به کمیسیون، این مورد نیز در سازمان میادین به طور کامل رعایت نشده؛ لذا این توقع وجود دارد تا ترتیبی اتخاذ شود که این وجوه به حساب خزانه واریز شود و اگر شهرداری تأخیری در این باره داشت ما بررسی لازم را انجام دهیم. آخوندی تاکید کرد: بر اساس گزارش حسابرس مشخص شده که در دوره‌های گذشته در مزایده‌های واگذاری غرفه‌ها به شرکت‌کنندگان، ضوابط در واگذاری به طور کامل رعایت نشده که این موضوع نیز باید از سوی سازمان به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد. 
***
سه‌شنبه‌های خدمت در منطقه 14 تهران کلید خورد
«سه‌شنبه‌های حال خوب» عنوان طرحی است که با هدف ارائه خدمات سلامت‌محور به شهروندان و ارتقای نشاط و توانمندسازی، بویژه برای کم‌توانان جسمی و حرکتی، جوانان و بانوان در منطقه 14 تهران اجرا می‌شود. نشست هم‌افزایی با حضور حمید صاحب مدیرکل سلامت شهرداری تهران، محمدامین سالاری‌پور شهردار منطقه 14، معاون اجتماعی - فرهنگی شهرداری منطقه همراه با جمعی از مدیران حوزه‌های سلامت و دبیران کانون‌های فعال در محلات دارالمومنین تهران به منظور اجرای برنامه‌های کیفی، بستر‌سازی مناسب و هدیه حال خوب به خانواده‌ها برگزار شد. حمید صاحب با اشاره به اهمیت سلامت به عنوان یکی از ارکان‌ مهم برای رسیدن به حال خوب شهروندان، بر برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات بهداشتی و سلامت‌محور، آموزشی و مفرح با توجه به نیاز شهروندان تاکید کرد. وی با بیان اینکه نخستین گام کارآمد و موثر در نیل به رسیدن به جامعه سالم، دستیابی به حال خوب است، گفت: این حال خوب محقق نمی‌شود مگر با تأسی از آموزه‌های اسلامی، معرفت، علم‌آموزی و درک و بصیرت. محمد‌امین سالاری‌پور، شهردار منطقه 14 نیز اجرای برنامه «سه‌شنبه‌های حال خوب» را مثبت و موثر ارزیابی کرد و از استمرار فعالیت‌های حوزه سلامت به عنوان فعال‌ترین حوزه شهرداری همچنین همکاری و همدلی همه حوزه‌های شهری منطقه برای ارائه خدمات مطلوب و منطبق با نیاز شهروندان از جمله اجرای برنامه سه‌شنبه‌های خدمت در دارالمومنین تهران خبر داد.
***
جریمه یک میلیون خودروی آلاینده در بهار امسال
فرمانده انتظامی تهران بزرگ از اعمال قانون ۱۱۵ هزار وسیله نقلیه به دلیل تخلفات پلاک و جریمه بیش از یک میلیون خودروی فاقد معاینه فنی و دودزا در بهار امسال خبر داد. سردار حسین رحیمی دیروز در اجرای طرح انضباط و ایمنی ترافیک گفت: امروز نخستین مرحله از طرح انضباط اجتماعی و ایمنی ترافیک به منظور برخورد با تخلفات و ناهنجاری‌های مختلف در حوزه ترافیکی به اجرا درآمد و در آن با تخلفات موتوسیکلت‌سواران، موتوسیکلت‌های سنگین، تخلفات پلاک اعم از جعل و فک، مخدوشی و...، بغل‌نویسی خودروها، حمل بار غیرمجاز و نامتعارف، خلافی بیش از ۳ میلیون تومان، نمره منفی بالای ۳۰، خودروی شوتی، حمل کالای قاچاق و... برخورد شد. 

Page Generated in 0/0055 sec