printlogo


کد خبر: 250328تاریخ: 1401/4/8 00:00
اخبار

رژیم صهیونیستی قادر به دفاع از خود نیست
فرمانده کل سپاه پاسداران در دیدار رئیس کمیته مشترک رؤسای ستاد ارتش پاکستان با اشاره به تحرکات برخی کشورهای منطقه برای عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها، اظهار داشت: رژیم صهیونیستی که قادر به دفاع از خود هم نبوده، چگونه برخی کشور‌های اسلامی به آن تکیه می‌کنند؟
سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی از رژیم غاصب صهیونیستی به عنوان دشمن جهان اسلام و بشریت یاد کرد و با بیان اینکه آمریکایی‌ها نیز که تکیه‌گاه اصلی صهیونیست‌ها هستند اساسا دشمن حکومت اسلام هستند، فرجام و سرنوشت عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌های کودک‌کش را برای برخی حکام منطقه تلخ توصیف و تصریح کرد: سوال مهمی است که رژیم صهیونیستی که قادر به دفاع از خود هم نیست و کاملا یک رژیم بدون سیاست است، چگونه برخی کشور‌های اسلامی بر آن تکیه می‌کنند که دارای امنیت یا اقتصاد باشند، این مساله هیچ منطقی ندارد. وی ارمغان حضور آمریکایی‌ها در جهان اسلام را تفرقه‌های بزرگ، جنگ‌های داخلی طولانی، تخریب خانه‌ها و همچنین آواره کردن مردمان، محروم کردن ملت‌های مسلمان از ثروت‌های خود و در واقع ایجاد ناامنی و فقر و عقب‌ماندگی دانست و گفت: وقتی به افغانستان نگاه می‌کنیم آثار زیانبار و غیرقابل جبران مداخله آمریکایی‌ها را می‌بینیم. همان‌گونه که ما از این مداخلات ویرانگر آمریکایی‌ها در افغانستان رنج می‌بریم؛ مردم، دولت و اساسا کشور پاکستان هم به نحو دیگری رنج می‌برند. فرمانده کل سپاه در ادامه پس از برشماری حضور نامبارک آمریکایی‌ها در منطقه و کشور‌های اسلامی تاکید کرد: به یاری خدا دشمنان ما در حال عقب‌نشینی هستند و امیدواریم دوباره این کشور‌ها با اعتماد‌به‌نفس و همدلی، استقلال خود را به دست آورند. 
***
امیرعبداللهیان خطاب به اردوغان:
حضور رژیم صهیونیستی در منطقه ارمغانی جز ناامنی ندارد
حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که دوشنبه‌شب در سفرش به آنکارا با رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه دیدار و گفت‌وگو کرد، روز گذشته در صفحه اینستاگرامش درباره این دیدار نوشت: سفرم به ترکیه دیشب با دیدار آقای رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه به اتمام رسید و امروز برای شرکت در نشست وزرای خارجه کشورهای ساحلی دریای خزر راهی ترکنمستان شدم. وی افزود: شب گذشته در دیدار با آقای اردوغان ضمن ابلاغ سلام رئیس‌جمهور کشورمان، از ایشان برای سفر به تهران به منظور برگزاری نشست شورای عالی همکاری‌های ۲ کشور دعوت به عمل آوردم. در این دیدار درباره موضوع سوریه به آقای اردوغان گفتم راه‌حل سیاسی را تنها راه‌حل برای کاهش نگرانی‌های امنیتی ترکیه می‌دانیم و با تکرار مجدد ضرورت اجتناب از هرگونه اقدام نظامی حاضریم برای تسهیل در زمینه گفت‌وگوی منجر به نتیجه پیشقدم باشیم. وزیر خارجه همچنین نوشت: ضمن گفت‌وگو درباره اشتراکات و موارد مورد علاقه طرفین درباره تحرکات اخیر رژیم صهیونیستی به رئیس‌جمهور ترکیه یادآوری کردم حضور رژیم صهیونیستی در منطقه هیچ ارمغانی جز فتنه‌انگیزی و ایجاد ناامنی نخواهد داشت. رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین خاطرنشان کرد: آقای اردوغان در این دیدار ضمن ابلاغ سلام به مقامات عالی کشورمان، سیاست نگاه به همسایگان را در دولت جمهوری اسلامی مورد تمجید قرار داد و ابراز امیدواری کرد بزودی به تهران سفر خواهد کرد. ایشان همچنین ضمن با اهمیت خواندن موضوعات مرتبط با فلسطین، قدس و مسجدالاقصی از دیدگاه ترکیه، فلسطین را موضوع مهم دنیای اسلام دانست و وحدت جهان اسلام در این باره را مهم خواند.  
***
ممانعت آل‌خلیفه از سفر برخی بحرینی‌ها به ایران
دولت بحرین به برخی از شهروندان این کشور که قصد سفر به ایران را داشتند، اجازه خروج نداد. «منتدی البحرین لحقوق الانسان» (مجمع حقوق بشر بحرین) در صفحه توئیتر خود نوشت: تعدادی از شهروندان بحرینی که قصد سفر زیارتی به ایران را داشته‌اند توسط مأموران آل‌خلیفه از گذرگاه‌های بحرین یا دوبی برگشت داده شدند. مجمع حقوق بشر بحرین در ادامه این را به خاطر تصمیم‌های غیرقانونی و اعلام نشده طرف‌های رسمی در بحرین در نقض آشکار آزادی‌های دینی و رفت‌و‌آمد دانست. این مرکز تأکید کرد شهروندان بحرینی درباره دلیل منع سفر به اماکن دینی از جمله ایران سوال دارند، زیرا این موضوع هیچ منع رسمی ندارد. «سیدمحمد البلادی» از اساتید حوزه در بحرین نوشت که خانواده‌اش را در حال سفر به دوبی برگشت داده‌اند و به آنها گفته‌اند مقصد شما دوبی نیست، شما قصد مسافرت به جایی دیگر (ایران) را دارید. وی افزود بخشی از هدف این مسافرت عوض شدن حال و هوای مادر و درمان وی بود. 
***
رئیس دفتر روابط عربی و اسلامی جنبش حماس:
ایران رأس محور مقاومت است
رئیس دفتر روابط عربی و اسلامی جنبش حماس در‌ گفت‌وگوی تفصیلی با روزنامه الاخبار با تبیین نقش ایران در محور مقاومت، خبر داد این جنبش قصد دارد روابطش با دمشق را از سر بگیرد. «خلیل الحیه» تصریح کرد: اگر به ائتلاف‌هایی که از سوی آمریکا و متحدانش در منطقه در حال شکل‌گیری هستند، بنگریم، متوجه می‌شویم که این امر در ۲ جهت است: 
نخست: جبهه مقاومت، به طوری که اشغالگری که به دنبال گسترش در منطقه است، معتقد است اگر مقاومت را از بیرون محاصره کند، در داخل آن را تضعیف می‌کند. دوم: جبهه ایران، به عنوان پشتیبان خارجی مقاومت که آن را خطری برای منطقه می‌داند. وی افزود: بنابراین، این ائتلاف‌ها به منظور تضمین گسترش اسرائیل در منطقه شکل می‌گیرد تا سر محور مقاومت خارج از فلسطین یعنی ایران که هر روز صاحب قدرت جدیدی می‌شود، قطع شود. لذا اشغالگر تلاش می‌‌کند تا راه را در موضوع هسته‌ای حداقل در ظاهر قطع کند اما در باطن، هدف قطع راه تدارکات برای نیروهای مقاومت در منطقه است.

Page Generated in 0/0060 sec