printlogo


کد خبر: 250360تاریخ: 1401/4/9 00:00
اخبار

دستگیری سارق مسلح منازل
رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق منزل و کشف یک قبضه سلاح جنگی خبر داد.  سرهنگ جلیل موقوفه‌ای اظهار داشت: ماموران تیم عملیات کلانتری 134شهرک قدس در حال گشت‌زنی در این محله بودند که به راکبان یک دستگاه موتوسیکلت با پلاک مخدوش و صورت‌های پوشیده که در حال پرسه‌زنی و زاغ‌زنی منازل بودند مشکوک شده و جهت بررسی بیشتر به 2 موتورسوار مراجعه می‌کنند. وی با بیان اینکه متهمان با مراجعه ماموران به سرعت از محل متواری می‌شوند، افزود: در یک تعقیب و گریز و اجرای طرح مهار با درایت و هوشیاری ماموران، موتوسیکلت متوقف و یکی از متهمان قبل از هرگونه اقدامی دستگیر می‌شود. در بررسی اولیه از متهمان یک قبضه سلاح سرد و یک قبضه کلت کمری به همراه 15 عدد فشنگ جنگی کشف شد. رئیس پلیس پیشگیری تهران با بیان اینکه متهم 39 ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود مبنی بر سرقت از منازل در شمال تهران اعتراف کرد، ادامه داد: دستگیری متهم متواری در دستور کار قرار دارد. 
***
آثار حسن روح‌الامین بر دیوارهای بزرگراه امام علی نقاشی می‌شود
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: چند طرح ماندگار از حسن روح‌الامین با موضوع امیرالمومنین علیه‌السلام روی تعدادی از دیوارهای بزرگراه امام علی نقاشی می‌شود. به گزارش اداره ارتباطات و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، رضا صیادی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به اهمیت عید سعید غدیر خم گفت: عید سعید غدیرخم بزرگ‌ترین عید ماست و به همین منظور سازمان زیباسازی در راستای اهمیت این عید، اقدام به اجرای ۷ دیوارنگاره با محوریت امیرالمومنین از برخی هنرمندان شاخص از جمله حسن روح‌الامین کرده است. 
***
ثبت یک مورد فوت بر اثر وبا در عراق
مقامات عراق از ثبت یک مورد فوت ناشی از وبا در این کشور خبر دادند. به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت بهداشت عراق گفت: روز سه‌شنبه نخستین قربانی وبا ثبت و ۱۷ مورد ابتلای جدید نیز طی ۲۴ ساعت گزارش شد. گفته شده از آغاز سال جاری در مجموع ۷۶ مورد ابتلا به وبا در عراق ثبت شده است. آخرین شیوع گسترده وبا در عراق مربوط به سال ۲۰۱۵ است که استان‌های بغداد و بابل بیشتر تحت تاثیر بیماری قرار گرفتند. به گزارش مدیکال اکسپرس، وبا یک بیماری اسهالی حاد است که با آنتی‌بیوتیک و تامین آب مورد نیاز بدن قابل درمان است اما بدون مراقبت پزشکی می‌تواند در عرض چند ساعت به مرگ بیمار منجر شود. 
***
آتش‌سوزی مرگبار مجتمع مسکونی در مجیدیه
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از جان ‌باختن یک تن و نجات ده‌ها نفر از حریق یک مجتمع مسکونی در مجیدیه شمالی خبر داد. سیدجلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: ساعت ٢٠:١١ سه‌شنبه یک مورد حادثه آتش‌سوزی در یک مجتمع مسکونی در خیابان مجیدیه شمالی، خیابان محمودی به سامانه ١٢۵ سازمان آتش‌نشانی اطلاع داده شد که در پی آن بلافاصله 4 ایستگاه آتش‌نشانی به همراه نردبام هیدرولیکی، خودروی حامل تجهیزات تنفسی، گروه نجات و خودروهای پشتیبانی به محل اعزام شدند. وی ادامه داد: با توجه به حجم زیاد دود و حرارت عملیات آغاز شد و آتش‌نشانان حتی در واحدهایی که در بسته‌ای داشت نیز تا آنجا که امکانپذیر بود جست‌و‌جو کردند. در این مدت ده‌ها نفر از داخل ساختمان نجات داده شدند که در میان آنها از کودک 6 ماهه تا فردی ٨٠ ساله نیز حضور داشتند. ملکی گفت: ۳ تن با وضعیت وخیم خارج شدند که به هوای آزاد و پشت بام منتقل شدند. به تایید عوامل اورژانس یک تن که آقای حدودا ۶۵ ساله بود جان باخته بود و ۲ فرد دیگر علائم حیاتی داشتند که این افراد به اورژانس تحویل داده و به مراکز درمانی منتقل شدند. وی گفت: آتش سریع خاموش و تخلیه دود از ساختمان نیز انجام شد. 
***
دستاوردهای منطقه14 در بوستان گفت‌وگو رونمایی می‌شود
همزمان با برگزاری نمایشگاه شهرهای خواهرخوانده و توانمندی مدیریت شهری تهران 1401، از دستاوردهای منطقه14 با رویکرد ترویجی و تبلیغی، آموزش، اطلاع‌رسانی و تعاملی رونمایی می‌شود. به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 14 تهران، محمدامین سالاری‌پور، شهردار منطقه 14 با بیان اینکه این نمایشگاه با موضوع ارائه الگوی جامع و کارآمد فعالیت‌ها، دستیابی به تفاهم و همدلی بین شهروندان و شهرداری، اهمیت نقش شهرداری در حل مسائل شهری و ارتقای دانش و مهار‌ت‌های تخصصی و... در بوستان گفت‌وگو برگزار می‌شود، گفت: بر همین اساس شهرداری منطقه 14 نیز با حضور فعال در این نمایشگاه، توانمندی‌ها، دستاوردها، چشم‌اندازها و برنامه‌های اجرایی منطقه را ارائه می‌کند. وی افزود: شاخص‌ها، ظرفیت‌های گردشگری و فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای توسعه و آبادانی منطقه در سال 1401، در قالب نشریه، ماکت، کتاب، پوستر، اکران عکس و مستند به صورت کامل معرفی می‌شود. سالاری‌پور ضمن دعوت از شهروندان برای بازدید از این نمایشگاه و غرفه منطقه 14، ادامه داد: در مدت زمان برپایی این نمایشگاه که از 12 تا 17 تیر ادامه خواهد داشت، علاوه بر کتاب فرصت‌های سرمایه‌گذاری و برنامه‌های سال1401، ده‌ها عنوان برنامه برای شهروندان پیش‌بینی شده است که به اطلاع عموم می‌رسد. 

Page Generated in 0/0068 sec