printlogo


کد خبر: 250382تاریخ: 1401/4/11 00:00
اخبار

نقاشی جدید حسن روح‌الامین رونمایی شد
همزمان با اول ذیحجه سالروز ازدواج حضرت علی علیه‌السلام و حضرت فاطمه سلام‌الله علیها، حسن روح‌الامین از نقاشی با این موضوع رونمایی کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، حسن روح‌الامین، هنرمند نقاش انقلابی همزمان با اول ذیحجه سالروز ازدواج حضرت علی علیه‌السلام و حضرت فاطمه سلام‌الله علیها، از یک اثر نقاشی با این موضوع رونمایی کرد. وی درباره این اثر نوشت: «تصویر حاضر عرض توسلی بود ناچیز به ساحت مقدس بی‌بی دو عالم حضرت فاطمه سلام‌الله علیها».
***
اکران «بدون قرار قبلی» با حضور کادر درمان
به منظور قدردانی از تلاش‌های کادر درمان در ایام شیوع ویروس کرونا، فیلم سینمایی «بدون قرار قبلی» با حضور جمعی از پزشکان، پرستاران و عوامل فیلم در سینما فرهنگ اکران می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، در این برنامه که روز شنبه ۱۱ تیرماه ساعت ۱۷:۳۰ برگزار می‌شود، از ۳ چهره فعال کادر درمان به نمایندگی از جامعه سلامت کشور تقدیر می‌شود. همچنین در این برنامه قرار است نماهنگ فیلم «بدون قرار قبلی» با صدا و حضور محمد معتمدی رونمایی شود. این فیلم به کارگردانی بهروز شعیبی، تهیه‌کنندگی محمود بابایی و محصول بنیاد سینمایی فارابی با مشارکت موسسه تصویر شهر است که از ۱۸ خردادماه توسط پخش موسسه تصویر شهر در سینماهای سراسر کشور اکران عمومی خود را آغاز کرده است. پگاه آهنگرانی، مصطفی زمانی، الهام کردا و صابر ابر بازیگران اصلی «بدون قرار قبلی» را تشکیل می‌دهند؛ پگاه آهنگرانی در این فیلم در نقش یک پزشک به ایفای نقش پرداخته است. 
***
پخش 3 سریال جدید از شبکه رادیویی نمایش
این هفته 3 سریال جدید از شبکه رادیویی نمایش پخش می‌شود. به گزارش روابط عمومی رادیو نمایش، «سفر جنوب»، «در انتهای غروب» و «خانه سرلک» عناوین نمایش‌هایی هستند که این هفته روی آنتن شبکه رادیویی نمایش می‌روند. «سفر جنوب» حکایت اتفاقاتی است که در پیچ وخم جاده زندگی رخ می‌دهد. این سریال رادیویی به سردبیری شهلا دباغی، نویسندگی بهرام صادقی مزیدی و کارگردانی محمد پورحسن از یازدهم تیرماه، ساعت ۳۰ دقیقه بامداد از رادیو نمایش پخش می‌شود و ساعت ۸:۳۰ تکرار آن است. «در انتهای غروب» داستان پدری است که برای ترک اعتیاد پسرش دست به هر کاری می‌زند. این نمایش به نویسندگی مجید حیدری، سردبیری ملیحه مرادی جعفری و کارگردانی مهدی نمینی‌مقدم از روز شنبه ساعت ۱:۳۰ بامداد روی آنتن رادیو نمایش می‌رود و ساعت ۱۱:۱۵ تکرار آن است. مجموعه رادیویی «خانه سرلک» به نویسندگی نرگس الهی، سردبیری شهلا دباغی و کارگردانی امیر زنده دلان از روز شنبه ساعت ۲۲:۳۰ روی آنتن رادیو نمایش می‌رود و ساعت ۲:۳۰ بامداد تکرار آن است. داستان این نمایش درباره پزشکی است که بعد از سال‌ها سفری یک هفته‌ای به ایران دارد اما ملاقاتش با ماما خاتون در حال احتضار همه چیز را تغییر می‌دهد. 
***
«فاطمه علی است» به چاپ بیست‌وچهارم رسید
کتاب «فاطمه علی است» شامل مجاهدت، شوهرداری، فرزندداری و حضور حضرت زهرا سلام‌الله علیها در مهم‌ترین عرصه‌های حیات یک انسان از سوی انتشارات کتاب جمکران به چاپ بیست‌و‌چهارم رسید. به گزارش فارس، مقامات معنوی فاطمه زهرا (سلام‌الله علیها) در شمار برترین مقامات معنوی آحاد معدودی از بشریت است. ایشان معصومند؛ عصمت، ویژه معدودی از برگزیدگان الهی در میان آحاد بشر است و این بزرگوار از آن جمله است. کتاب «فاطمه علی است» با تمرکز روی سبک زندگی مشترک حضرت زهرا (سلام‌الله علیها) و امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) در قالب داستانک‌هایی در 4 فصل نوشته شده است. فصل اول شامل دوران تولد و کودکی 2 بزرگوار می‌شود و فصل دوم دوران ازدواج و زندگی مشترک آن دو را تشکیل می‌دهد، در فصل سوم اتفاقات زندگی خانوادگی و تربیت فرزند آن عزیزان بیان شده و در فصل آخر زندگی حضرت امیر (علیه‌السلام) در فراق همسر گرامی‌اش. این کتاب که با سبکی جدید به روایت نقل‌های تاریخی پرداخته و در انتشارات کتاب جمکران چاپ شده و با استقبال مخاطبان مواجه شده، اخیرا به چاپ بیست‌و‌چهارم رسیده است. کتاب «فاطمه علی است» نوشته علی قهرمانی است که کتاب پرفروش «مسیح اسلام» را نیز در کارنامه نویسندگی‌اش دارد. این کتاب در ۱۸۷ صفحه و حاوی ۱۷۶ داستانک از زندگی حضرت زهرا سلام‌الله علیها و حضرت علی علیه‌السلام است. 

Page Generated in 0/0049 sec