printlogo


کد خبر: 250390تاریخ: 1401/4/11 00:00
دور دنیا

به اعتقاد ۸۵ درصد یانکی‌ها آمریکا در مسیر اشتباهی است!
بر اساس نتایج نظرسنجی مشترک مؤسسه تحقیقات اجتماعی نورس (دانشگاه شیکاگو) و خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس، 85 درصد آمریکایی‌ها از روند اوضاع در کشورشان ناراضی بوده و معتقدند در مسیری اشتباه قرار دارد. به تفکیک حزبی، 92 درصد جمهوری‌خواهان و 78 درصد دموکرات‌ها از مسیری که کشورشان در حال حرکت در آن است، ناراضی هستند. 
این بالاترین میزان نارضایتی در میان دموکرات‌ها از زمان ورود جو بایدن به کاخ سفید به عنوان رئیس‌جمهور آمریکاست. 
نظرسنجی مزبور که حاکی از افزایش بدبینی یانکی‌ها به حکومت و کشورشان در مقایسه با ماه‌های گذشته میلادی (ژوئن و مه) است، همچنین نشان می‌دهد فقط 20 درصد آمریکایی‌ها اقتصاد کشورشان را خوب ارزیابی می‌کنند، در حالی که 79 درصد آن را ضعیف می‌دانند. 
در نظرسنجی مشترک دیگری که توسط ۲ نهاد رسانه‌ای- تحقیقاتی مهم کارتل صهیونیستی روتشیلد یعنی خبرگزاری انگلیسی رویترز و شرکت فراملیتی ایپسوس، متخصص در تحقیقات بازار و نظرسنجی مستقر در پاریس انجام شده، افزایش نارضایتی در میان دموکرات‌ها از دولت هم‌حزبی‌های‌شان کاملا محسوس است. بر این اساس 62 درصد دموکرات‌ها گفتند روند اوضاع در آمریکا در مسیر اشتباه قرار دارد. افزایش این میزان از 49 درصد هفته پیش از آن بویژه ناشی از رای دیوان عالی آمریکا در حمایت از قانون ممنوعیت سقط جنین است. 
نظرسنجی شبکه خبری «سی‌ان‌ان» که در نیمه دوم ماه گذشته میلادی (ژوئن) انجام شد نیز نشان می‌دهد فقط 38 درصد آمریکایی‌ها اقدامات بایدن را تایید می‌کنند و 57 درصد از او ناراضی هستند. 
***
چین: آمریکا همدست تولید و تجارت مواد مخدر در افغانستان است
سخنگوی وزارت خارجه چین آمریکا را همدست تولید و تجارت مواد مخدر در افغانستان دانست. «ژائو لی‌جیان» دیروز در یک نشست مطبوعاتی با اظهار اینکه آمریکا با توجه به حضور نظامی 20 ساله‌اش در افغانستان، مسؤول فقر، گرسنگی و رنج مردم این کشور است، گفت:«در طول 20 سال تهاجم آمریکا به افغانستان، بیش از 30 هزار غیرنظامی افغان کشته و 11 میلیون نفر نیز پناهنده شدند». وی سپس به افشاگری در یک مورد خاص پرداخت و ادامه داد: «در همین دوره، آمریکا درباره تولید و تجارت مواد مخدر در افغانستان اغماض کرد و حتی در آن مشارکت داشت و از آن حمایت کرد. به این ترتیب، کشت خشخاش و تولید تریاک بسیار فراتر از سطح قبل از حمله آمریکا افزایش یافت که منجر به افزایش مواد مخدر در این کشور شده و زندگی و سلامت مردم افغانستان را به طور جدی تهدید می‌کند».
ژائو سپس به ظلم‌های فعلی آمریکا در حق افغان‌ها پرداخت و افزود: «بدتر اینکه آمریکا بدون اینکه از مردم افغانستان بپرسد، با وقاحت 7 میلیارد دلار پول نجات‌دهنده‌شان را مسدود کرده و اوضاع را برای آنها بدتر کرده است. این رفتار وحشیانه چیزی فراتر از ظلم است».
او با اشاره به کمک 7.5 میلیون دلاری چین به زلزله‌زدگان افغانستان اضافه کرد: آمریکا در مواجهه مردم افغانستان با بلایای طبیعی و انسانی باید فورا دستش را از روی گلوی آنها بردارد و سرمایه‌های ملی افغانستان را در اسرع وقت به مردم این کشور بازگرداند.
***
واکنش حماس به زخمی شدن فرمانده اسرائیلی
«فوزی برهوم» سخنگوی جنبش حماس در واکنش به زخمی شدن یک فرمانده ارشد صهیونیست و شماری از شهرک‌نشینان این رژیم توسط مبارزان فلسطینی در منطقه نابلس اعلام کرد: ما به اهالی نابلس و رزمندگان قهرمان آن که در برابر نیروهای رژیم اشغالگر و گله‌های شهرک‌نشینان صهیونیست ایستادند سلام و درود می‌فرستیم. وی تصریح کرد: اعتراف رژیم اشغالگر صهیونیستی به زخمی شدن فرمانده خود و شهرک‌نشینان توسط رزمندگان فلسطینی، بر قدرت مقاومت در کرانه باختری در سطح آسیب زدن به صفوف دشمن تاکید دارد و نشان می‌دهد مقاومت معادلات درگیری جدیدی به اشغالگران تحمیل کرده است و دشمن می‌داند بهای هر گونه حمله و تجاوز به فلسطینیان سنگین است. مسؤولان صهیونیست تاکید کردند سوالات متعددی درباره عدم اطلاعات دقیق از اتفاقاتی که رخ داده و همچنین شکست نهادهای اسرائیلی درباره تشخیص منابع تیراندازی به این فرمانده و شهرک‌نشینان اسرائیلی مطرح است. اسرائیل در حالی مدعی زخمی شدن فرمانده خود شده که برخی منابع از هلاکت او خبر می‌دهند. چهارشنبه شب گذشته صدها صهیونیست به قبر حضرت «یوسف» در نابلس کرانه باختری یورش بردند که با تیراندازی مبارزان فلسطینی به محض رسیدن به این مکان روبه‌رو شدند. بر اساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی، در این تیراندازی «روی تسوایگ» (Roi Zweig) فرمانده تیپ «السامره» (یهودا و سامره نامی جعلی که صهیونیست‌ها برای کرانه باختری استفاده می‌کنند) ارتش رژیم صهیونیستی و ۳ شهرک‌نشین زخمی شدند. رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند تیپ «نابلس» وابسته به «سرایا القدس» شاخه نظامی جهاد اسلامی به سمت صهیونیست‌ها در کرانه باختری تیراندازی کرده است.

Page Generated in 0/0058 sec