printlogo


کد خبر: 250406تاریخ: 1401/4/11 00:00
شناسایی 463 بیمار جدید و فوت یک نفر در 24 ساعت
تعداد شهرهای زرد کرونایی افزایش یافت

با افزایش نسبی تعداد مبتلایان روزانه کرونا، نقشه کرونایی کشور دستخوش تغییرات اندکی شد و تعداد شهرهای زرد در آن افزایش و شهرهای آبی کاهش یافت. کارشناسان همچنان به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بویژه استفاده از ماسک در اماکن عمومی و نیز تزریق دوزهای سوم و چهارم واکسن کرونا توصیه می‌کنند. به گزارش «وطن‌امروز»، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، در شبانه‌روز منتهی به ۱۰ تیرماه ۱۴۰۱ براساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴۶۳ بیمار جدید مبتلا به «کووید-19» در کشور شناسایی و ۸۳ نفر از آنها بستری شدند. به این ترتیب مجموع بیماران «کووید-19» در کشور به ۷ میلیون و ۲۳۸ هزار و ۵۸۹ نفر رسید. 
همچنین در طول این 24 ساعت، متاسفانه یک بیمار «کووید-19» جان خود را از دست داد و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۴۱ هزار و ۳۹۰ نفر رسید. 
خوشبختانه تاکنون ۷ میلیون و ۶۲ هزار و ۸۵۱ نفر از بیماران بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. 
این در حالی است که ۱۸۴ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-19» در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. 
همچنین تاکنون ۵۲ میلیون و ۶۱۹ هزار و ۲۷۷ آزمایش تشخیص «کووید-19» در کشور انجام شده است. 
در حال حاضر 105 شهرستان در وضعیت زرد و 343 شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند. 
درباره آخرین آمار رسمی واکسیناسیون نیز تاکنون ۶۴ میلیون و ۶۴۶ هزار و ۴۱۵ نفر دوز اول، ۵۷ میلیون و ۹۹۸ هزار و ۳۲۶ نفر دوز دوم و ۲۷ میلیون و ۷۴۹ هزار و ۴۸۲ نفر دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۰ میلیون و ۳۹۴ هزار و ۲۲۳ دوز رسیده است. همچنین در شبانه‌روز منتهی به 10 تیر ۸ هزار و ۲۷۱ دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.
 

Page Generated in 0/0051 sec