printlogo


کد خبر: 250407تاریخ: 1401/4/11 00:00
اخبار

یک کودک دیگر در قم طعمه سگ‌‌های ولگرد شد
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم از جان باختن پسربچه 6 ساله به ‌دنبال حمله سگ‌های ولگرد در منطقه دامشهر قم خبر داد. علی بیگدلی اظهار داشت: ظهر روز جمعه به‌ دنبال تماس با اورژانس ۱۱۵ مبنی بر حمله سگ‌های ولگرد به پسر بچه 6 ساله، بلافاصله کارشناسان فوریت‌های پزشکی به محل حادثه اعزام شدند. وی افزود: متأسفانه این کودک پیش از رسیدن تکنیسین‌های اورژانس به صحنه حادثه، به دلیل شدت جراحت‌های ناشی از حمله سگ جان خود را از دست داد. رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم ادامه داد: این دومین حادثه مشابه در روزهای اخیر در شهرک دامشهر قم است که موجب جان باختن کودکان می‌شود. ساعت ۱۳ روز ششم تیرماه نیز اورژانس ۱۱۵ یک کودک بدحال را که در منطقه دامشهر قم مورد حمله گروهی از سگ‌ها قرار گرفته بود به بیمارستان شهدای قم انتقال دادند. به محض ورود کودک، به سرعت اقدام‌های اولیه انجام و در حالت احیا و سی‌پی‌آر قرار گرفت و عملیات اینتوبه‌گذاری نیز انجام شد اما به ‌رغم تلاش پزشکان، ساعت ۲۳ همان روز جان خود را از دست داد.
***
27 هزار زائر ایرانی وارد مکه مکرمه شدند
ستاد مکه اعلام کرد حدود 27 هزار زائر ایرانی در قالب ۲۱۵ کاروان وارد مکه مکرمه شده‌اند. بر اساس تازه‌ترین آمار ستاد مکه مکرمه، تعداد حجاج کشورمان در جوار بیت‌الله‌الحرام تا جمعه شب به حدود 26 هزار و 600 نفر رسید. در اطلاعیه این ستاد آمده است، تعداد زائران و عوامل وارد شده به عربستان به ۳۵۰۶۸ نفر می‌رسد که با ۱۴۱ پرواز از ۲ فرودگاه جده و مدینه وارد سرزمین وحی می‌شوند. این تعداد بیش از ۸۸ درصد از ۳۹۶۰۰ زائر ایرانی است که امسال به حج مشرف خواهند شد. این گزارش حاکی است، تعداد زائرانی که تاکنون پس از زیارت حرم نبوی و ائمه مظلوم بقیع از مدینه منوره عازم مکه مکرمه شده‌اند ۱۴۴۷۸ نفر در قالب ۱۱۲ کاروان است. ستاد مدینه منوره هم در اطلاعیه‌ای تعداد زائران شهر پیامبر را تا پایان جمعه‌شب، ۵۸۴۲ نفر اعلام کرد. در این اطلاعیه با اشاره به اینکه تاکنون ۲۰۳۲۰ زائر ایرانی با ۸۲ پرواز وارد مدینه منوره شده‌اند، آمده است که ۱۷۳۵۸ نفر از زائران در قالب ۱۴۷ کاروان با ۴۰۶ دستگاه اتوبوس زیارت دوره را انجام داده‌اند. 
***
وزش باد شدید و گرد و خاک در شرق کشور تا روز دوشنبه
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، ضمن اعلام اینکه تا روز دوشنبه در شرق کشور وزش باد شدید و گردوخاک پدیده غالب است، گفت: از روز یکشنبه کاهش محسوس دما در استان‌های واقع در نوار شمالی و نیمه شرقی کشور رخ خواهد داد. صادق ضیاییان درباره وضعیت جوی کشور طی 5 روز آتی اظهار داشت: تا روز دوشنبه (۱۳ تیرماه) در شرق کشور وزش باد شدید و گردوخاک پدیده غالب است. در ۳ روز آینده در استان‌های خوزستان و ایلام و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی در برخی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. وی افزود: از روز یکشنبه (۱۲ تیرماه) کاهش محسوس دما در استان‌های واقع در نوار شمالی و نیمه شرقی کشور رخ خواهد داد. رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه از لحاظ بارندگی در بعد از ظهر امروز شنبه (۱۱ تیرماه) و روز یکشنبه (۱۲ تیرماه) در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل بارندگی، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود، گفت: دریای خزر نیز در این مدت مواج خواهد بود. ضیاییان ادامه داد: روزهای دوشنبه (۱۳ تیرماه)‌ و سه‌شنبه (۱۴ تیرماه) در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در جنوب سیستان‌و‌بلوچستان، جنوب کرمان و هرمزگان رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت گاهی همراه با گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. در 5 روز آینده خلیج‌فارس و دریای عمان مواج است. 
***
راه‌اندازی جمعه بازار موتوسیکلت و دوچرخه در تهران
مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران از افتتاح نخستین مرکز خرید و فروش موتوسیکلت و دوچرخه خبر داد. سعید بیگی گفت: مرکز خرید و فروش موتوسیکلت و دوچرخه با هدف اطمینان‌‌بخشی و همچنین ساماندهی و نظم‌بخشی به بازارهای خرید و فروش موتوسیکلت در معابر محورهای سبلان، مولوی و گمرک راه‌اندازی شده است. وی با بیان اینکه مرکز خرید و فروش دوچرخه و موتوسیکلت در روزهای جمعه فعالیت می‌کند، افزود: در این مرکز خدماتی همچون کارشناسی اصالت توسط عوامل انتظامی و آگاهی، کارشناسی بدنه و موتور توسط کارشناسان مجرب و مورد وثوق، تعیین قیمت کارشناسی و قولنامه ارائه خواهد شد. گفتنی است این واحد در مرکز خرید و فروش شهید دوران به آدرس اتوبان شهید یاسینی، جنب ساختمان پلیس راهور منطقه ۱۳ راه‌اندازی خواهد شد. 

Page Generated in 0/0058 sec