printlogo


کد خبر: 250420تاریخ: 1401/4/11 00:00
اخبار

صهیونیست‌ها در دیوارهای بتنی خود محبوس شده‌اند
فرمانده‌ کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمن قادر به تکمیل پروژه عظیم دولت‌سازی خود نیست. رژیم صهیونیستی راهبرد از نیل تا فرات را در سر می‌پروراند اما هم‌اکنون در دیواره‌های عظیم بتنی دور خود محبوس شده است. 
سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی در مراسم معارفه رئیس جدید سازمان حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران ناکام‌سازی اراده و نقشه‌های دشمن از جمله عبور از تحریم‌های اقتصادی، انزوابخشی سیاسی، نبرد اطلاعاتی، جنگ روانی، ارعاب نظامی و مسائلی از این دست را از جمله نقش‌آفرینی‌های سپاه در کنار دیگر قوای نظام قلمداد کرد و افزود: اعتبار قدرت به اندازه آن نیست، بلکه به میزان، شدت و جغرافیای نفوذ است و این موضوع به یک حقیقت جاری و مورد قبول همه جهان تبدیل شده است. فرمانده‌کل سپاه درهم شکستن اراده و اقتدار دشمن در توقیف کشتی انگلیسی «استنا ایمپرو» ، انهدام پهپاد متجاوز راهبردی جاسوسی آمریکا، دستگیری تفنگداران آمریکایی، حمله موشکی به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد و برخی اقدامات دیگر را از نقش‌آفرینی‌های غرورانگیز سپاه در برابر دشمن توصیف کرد. وی یادآور شد: دشمن می‌خواهد اعتماد به نفس را از ما بگیرد و ما را از درون تهی کند و نگاه و اعتبار خودمان را اول از چشم خودمان بیندازد، این خطرناک‌ترین و مرموزانه‌ترین نوع تهاجم است و برای همین ما از همه فرماندهان، مسؤولان و همه پاسداران می‌خواهیم این داستان موهوم دشمن را ابطال کنند. 
***
خطیب موقت جمعه تهران:
قوه قضائیه سند تحول دستگاه قضا را جدی بگیرد
خطیب موقت جمعه تهران گفت: به هر میزان که سطح دانش قضایی ارتقا پیدا کند، سطح تقوا و خودسازی در مسؤولان و کارکنان ارتقا پیدا می‌کند و کارآمدی دستگاه افزایش می‌یابد. حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه تهران اظهار داشت: قسط و عدالت متوقف بر شناخت حق است. شناخت حق یعنی شناخت وظیفه در همه سطوح حیات فردی و اجتماعی و سیاسی و فرهنگی؛ انسان‌هایی می‌توانند در مسیر بسط عدالت قدم بردارند که آراسته به حق باشند و بعد از شناخت حق در مسیر مقدس دفاع از حق و گسترش حق در جامعه قدم بردارند. در نگاه اسلام برخلاف نگاه نظریه‌پردازان غربی عدالت حول قراردادهای اجتماعی تبین فلسفی نمی‌شود و ساخته دست بشر نیست. عدالت میوه شیرین اجرای حق است و حق برآمده از نظام هستی و فهم نیازهای فطری انسان و مفاهیم وحیانی است. وی ادامه داد: مهم‌ترین دغدغه و اصل از نگاه رهبری در دیدار اخیر، تحقق و اجرای سند تحول دستگاه قضایی بود. از ریاست قوه می‌خواهیم با الهام از کلام رهبری که فرمودند این تحول در سایه کادرسازی و شخصیت‌سازی تحقق می‌یابد، با یک کادر مقتدر و عالم و هوشمند و آشنا به تار و پود این دستگاه پیچیده، دغدغه خود را تحول در این دستگاه مهم و عدالت‌گستر قرار دهند. 
***
غرب منافع ایران را نادیده می‌گیرد
 وزیر خارجه روسیه با تأکید بر اینکه غرب تنها به منافع خود اهمیت می‌دهد، گفت که کشورهای غربی منافع کشورهای دیگر مانند چین، ایران و هند را نادیده می‌گیرند. «سرگئی لاوروف» با انتقاد از عملکرد ناتو ادامه داد: جمله «ناتو یک ائتلاف دفاعی است»، مزخرف و مضحک است، حتی شرم‌آور است که چنین چرندیاتی را مطرح کنیم. 
***
آمادگی ایران برای استقرار دبیرخانه کنوانسیون محیط‌زیست خزر
وزیر امور خارجه با اشاره به آمادگی ایران برای استقرار دبیرخانه کنوانسیون محیط‌زیست خزر و همچنین میزبانی دور بعدی نشست سران گفت: لازم‌الاجرا شدن رژیم حقوقی دریای خزر نیازمند ترسیم خطوط مبدأ است. حسین امیرعبداللهیان در گفت‌وگویی تلویزیونی گفت: سفر رئیس‌جمهور به عشق‌آباد با هدف حضور در نشست سران کشورهای حاشیه دریای خزر و دیدار با سران این کشورها و پیگیری برخی موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و مباحث بین‌المللی انجام شد. 
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران یکی از طرف‌های اصلی در موضوعات مربوط به دریای خزر است، اظهار داشت: برای ما خیلی مهم است که خط مبدأ ساحلی کشورها ترسیم شود و با یک فرمول واحد 5 کشور درباره تعیین تکلیف خط مبدأ توافق کنند. رئیس دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: یک نقطه اختلافی در این گفت‌وگوها در سطح سران نشست مقامات عالی یا کارشناسان ارشد و در نشستی که یک روز قبل از تشریف‌فرمایی آقای رئیسی در سطح وزرای خارجه 5 کشور ساحلی دریای خزر برگزار شد این است که رژیم حقوقی دریای خزر اجرایی شود. ما در جمهوری اسلامی ایران به صراحت در متن سخنان و مواضع آقای رئیسی این را اعلام کردیم که برای لازم‌الاجرا شدن کنوانسیون حقوقی دریای خزر ترسیم خط مبدأ بر مبنای منافع یکایک کشورهای ساحلی از جمله جمهوری اسلامی ایران و سهم ایران از بستر و زیر بستر و مجموعه منافعی که در ترسیم خط مبدأ، جمهوری اسلامی ایران باید دنبال کند در این چارچوب باید شکل بگیرد. 
وی ادامه داد: هم در نشست مقامات عالی و هم در نشست وزرای خارجه با تلاش جمهوری اسلامی ایران بر این موضوع تأکید شد که ابتدا ترسیم خط مبدأ و تثبیت آن با یک فرمول مشخص و به صورت اجماعی توسط 5 کشور ساحلی انجام شود و سپس ما در جمهوری اسلامی ایران قادر خواهیم بود متن کنوانسیون حقوقی دریای خزر را که در گذشته در دولت قبل به امضا رسیده به مجلس شورای اسلامی ارسال کنیم. 

Page Generated in 0/0050 sec