printlogo


کد خبر: 250450تاریخ: 1401/4/12 00:00
اخبار

حذف آزمون از شرایط رتبه‌بندی معلمان
در دیدار اعضای فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی با وزیر آموزش و‌ پرورش، روند اجرایی شدن سند تحول، آخرین مراحل ابلاغ آیین‌نامه اجرایی رتبه‌بندی معلمان و تامین و توزیع نیروی انسانی بررسی شد. یوسف نوری در دیدار اعضای فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی که در اردوگاه فرهنگی- تربیتی شهید باهنر برگزار شد، اظهار کرد: وضعیت نیروی انسانی آموزش ‌و ‌پرورش در ترازی که سند تحول بنیادین بیان کرده، نیست، لذا توجه بیش از پیش به این موضوع جزو نیازهای آموزش ‌و ‌پرورش است و به حمایت مجلس شورای اسلامی و دولت نیاز دارد. 
وی در ادامه افزود: در همراهی با سایر دستگاه‌های مشارکت‌کننده در آیین‌نامه اجرایی رتبه‌بندی معلمان و تامین نظرات آنها، این آیین‌نامه تا زمان آماده شدن به دولت، ۲۶ بار ویرایش شد و در کمیسیون اجتماعی دولت هم به آن بندهایی اضافه شد که با دستور رئیس‌جمهور و در جلسه هیات دولت آن بندها لغو شد که می‌توان به حذف آزمون از شرایط نظام رتبه‌بندی معلمان اشاره کرد. نوری اظهار کرد: از ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم، موضوع خدمات رفاهی و بیمه تکمیلی فرهنگیان در دستور کار وزارت آموزش ‌و‌ پرورش قرار گرفت و تاکنون اقداماتی در این زمینه صورت گرفته است که تغییر بیمه فرهنگیان از روش صندوقی به بیمه‌گری یکی از این موارد است. 
***
تخلف تاکسی‌ها برای اخذ کرایه اضافی دوران کرونایی
معاون نظارت و امور مناطق سازمان تاکسیرانی شهر تهران اعلام کرد هنوز ستاد کرونا درباره افزایش تعداد مسافران تاکسی ابلاغیه‌ای به شهرداری نداشته است. وحید سرلک در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه با افزایش مبتلایان به کرونا و در راستای فاصله‌گذاری اجتماعی، تعداد مسافران تاکسی‌ها از ۴ نفر به ۳ نفر کاهش یافت و این اتفاق در تاکسی‌های ون هم رخ داد و تعداد مسافران آنها نیز کاهش یافت، گفت: البته براساس تصمیم جدید به ناظران خطوط اعلام کردیم در ساعات پیک مسافران که معمولا صبح و عصر است و شاهد ازدحام مسافران در پایانه‌ و خطوط هستیم، در صورت رضایت مسافران، تاکسی‌ها می‌توانند ۴ مسافر سوار کنند اما به شرط رضایت تمام مسافران باید این اتفاق رخ دهد. وی با بیان اینکه این اتفاق تنها در ساعات پیک و با جلب رضایت مسافران تاکسی باید رخ دهد، افزود: البته رانندگان هنگامی که ۴ مسافر سوار می‌کنند نباید کرایه ۳ نفر را بگیرند و باید بر اساس برچسب‌های نصب شده در تاکسی‌ها کرایه ۴ نفر را دریافت کنند. 
***
ذخیره‌سازی 4 هزار رأس دام برای عرضه در عید سعید قربان
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران از تعیین مراکز ثابت عرضه بهداشتی دام در ۳ پهنه شهر تهران در روزهای عرفه و عید سعید قربان در مناطق 4، 15 و 18، با نرخ مصوب، وزن دقیق و زیر نظر دامپزشکان حاضر خبر داد. ایوب فصاحت در سومین جلسه ستادی عرضه بهداشتی دام به مناسبت عید سعید قربان، با بیان اینکه اقدامات لازم برای تسهیل خرید و ذبح دام در جایگاه‌های عرضه بهداشتی دام برای شهروندان انجام شود، گفت: برای اطمینان خاطر و آسودگی خیال شهروندان از تامین دام مورد نیاز برای انجام مراسم قربانی، پیش‌بینی‌‌های لازم برای ذخیره‌سازی 3 هزار تا 4 هزار رأس دام برای عرضه در روزهای عرفه و عید سعید قربان در دستور کار قرار دارد. 
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با تاکید بر اینکه در صورت تامین زمین مناسب و همکاری شهرداری‌های مناطق بیست‌ودوگانه، سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران برای احداث جایگاه‌های عرضه بهداشتی دام، از آمادگی کامل برخوردار است، افزود: در مناطقی که شهرداری‌ها همکاری خوبی با این سازمان داشتند، فرآیند ساخت جایگاه‌های عرضه بهداشتی دام تسریع شده است و پیشرفت 30 تا 40 درصدی دارد. 
***
خدمات الکترونیک قوه‌ قضائیه 35 درصد ارزان‌تر است
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه ‌قضائیه از راه‌اندازی سامانه استعلام مجرمان متواری در آینده نزدیک خبر داد و گفت: خدمات الکترونیک قوه‌ قضائیه 35 درصد ارزان‌تر به مردم ارائه می‌شود. محمد کاظمی‌فرد در گفت‌وگو با فارس ضمن گرامیداشت هفته قوه ‌قضائیه اظهار کرد: اهداف این مرکز که بر اساس دستورات موکد مقام معظم رهبری در حکم انتصاب ریاست محترم قوه‌قضائیه تهیه و تدوین شده است، یکی از مهم‌ترین اهداف دسترسی آسان و رایگان مردم به خدمات قضایی است. 
وی در تشریح اقدامات صورت گرفته برای ارائه خدمات آسان و رایگان قضایی به مردم گفت: اکنون مردم در مراجعه به کلانتری تنها هزینه‌های قانونی را پرداخت می‌کنند؛ بسیاری از پرونده‌های قوه‌ قضائیه از این درگاه تشکیل می‌شود. کاظمی‌فرد با اشاره به سامانه ثنا اظهار کرد: افراد با ثبت‌نام در سامانه ثنا می‌توانند ۳۵ درصد ارزان‌تر از مراجعه حضوری از خدمات قضایی استفاده کنند. هزینه تمام خدمات قضایی که به صورت الکترونیک به مردم ارائه می‌شود ۳۵ درصد ارزان‌تر است. کاظمی‌فرد گفت: «استعلام ممنوع‌الخروجی» و «مراحل گواهی انحصار» ۲ خدمت الکترونیک قضایی به مردم است که بزودی ارائه خواهد شد.

Page Generated in 0/0047 sec