printlogo


کد خبر: 250475تاریخ: 1401/4/13 00:00
ترجمه تلاش‌های ۲ وکیل مسلمان در باب اسلام و حقوق بشر غربی
فقه اسلامی در دهکده جهانی

کتاب «شناخت شریعت؛ فقه اسلامی در دهکده جهانی» اثر محمد کشاوجی و رفیق عبدالله و ترجمه نورالدین الله‌دینی توسط نشر نامک منتشر شد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، نشر نامک کتاب «شناخت شریعت: فقه اسلامی در دهکده جهانی» اثر محمد کشاوجی و رفیق عبدالله و ترجمه نورالدین الله‌دینی را با شمارگان هزار نسخه منتشر کرده است.  
کتاب ترجمه فارسی پژوهش ۲ وکیل مسلمان است که در فصل پایانی کتاب خود را اینگونه معرفی کرده‌اند: «ما هر دو وکیل و تحصیلکرده غرب هستیم و در جامعه مستعمره انگلیس متولد شده‌ایم که خود این جامعه به واسطه نژادپرستی و استعمار لطمه خورده است. ما اکنون به عنوان بخشی از جمعیت مسلمانان مهاجر این کشور در انگلستان زندگی می‌کنیم.  بدون تردید در چنین محیط و بستر اجتماعی، تعلیم و تربیت، نقش خانواده، طبقه و تمایل شخصی، برخی هنجارهای فرهنگی را القا می‌کند.  تحصیلات خود ما بخشی از میراث یهودی- مسیحی و کلاسیک اروپای غربی است که در طول سده‌ها به عنوان جهان معاصر غرب توسعه یافته است؛ جهانی با ارزش‌ها و شیوه‌های سکولار، تجربی، علمی و فناوری خود، از جمله مفاهیم مربوط به حقوق افراد که بیشتر تئوری‌ها و عملکردهای حقوقی غربی را نیز دربر می‌گیرد. ما از این ارزش‌ها به عنوان مظهر کمال و رشدیافتگی حمایت نمی‌کنیم بلکه به دور از آن، سرمایه‌داری معاصر، با دلمشغولی خود با بازار، استثمار مردم و سیاره زمین، نوشدارویی برای بلاهای ماندگاری که در جامعه بشری روی می‌دهد، نیست».
کتاب شامل ۱۳ فصل و ۴۴۰ صفحه است و با بهای ۱۴۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

Page Generated in 0/0050 sec