printlogo


کد خبر: 250476تاریخ: 1401/4/13 00:00
اخبار

رضوی به «موسی» نفسی تازه می‌دمد
رئیس سازمان صداوسیما در گفت‌وگویی علت تغییر تهیه‌کننده سریال «موسی(ع)» را تبیین کرد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، پیمان جبلی درباره سپردن تهیه‌کنندگی سریال «موسی(ع)» به سیدمحمود رضوی در ادامه راه، به مهر گفت: حضور آقای رضوی نفس تازه‌ای به این پروژه خواهد داد و امیدواریم با حضور او به لحاظ اجرایی پروژه تسریع و تقویت شود و به لحاظ غنایی محتوا هم امیدوارم حضورشان کمک کند. 
تا چندی پیش تهیه‌کنندگی سریال «موسی(ع)» بر عهده سیداحمد میرعلایی بود اما با اعلام سیمافیلم، از 29 خرداد تهیه‌کنندگی این سریال به سیدمحمود رضوی واگذار شد.
***
سرنوشت نامعلوم جشن خانه سینما
برگزاری جشن خانه سینما که ۲ سال با وقفه روبه‌رو بوده، امسال در شرایطی پیگیری می‌شود که انتخابات پیش ‌رو تدارک برای اجرای جشن را در وضعیت خاصی قرار می‌دهد. 
به گزارش «وطن‌‌امروز»، جشن بزرگ سینمای ایران هر سال توسط خانه سینما و همزمان با روز ملی سینما در روز ۲۱ شهریور برگزار می‌شود اما آخرین دوره این جشن (دوره بیست‌ویکم) سال ۱۳۹۸ برپا شد و برپایی دوره بیست‌ودوم در سال ۱۳۹۹ به دلیل پاندمی و با وجود تلاش‌های انجمن عالی هنرها و فنون سینمایی ایران برای حذف نشدن این رویداد از تقویم سینمایی آن سال، حتی در حد داوری و معرفی آثار برتر هم به سرانجام نرسید. 
سال ۱۴۰۰ قرار بر این بود جشن سینمای ایران به شکلی متفاوت برگزار شود اما نه تنها ادامه‌ شیوع کرونا امکان برگزاری هر مراسمی را سخت می‌کرد بلکه اعلام شد شرایط موجود جامعه مناسب «جشن» نیست؛ شرایطی که به نظر می‌رسد امسال هم به لحاظ اجتماعی و اقتصادی ادامه داشته باشد. به ادعای ایسنا مدیران فعلی خانه سینما درصدد هستند تا حتما جشن امسال را برگزار کنند و حتی فرهاد توحیدی را به عنوان دبیر آن تعیین کرده‌اند اما با توجه به برگزاری مجمع عمومی خانه سینما و انتخابات هیأت مدیره که مردادماه برپا خواهد شد، فعلا جزئیاتی رسمی از نحوه برگزاری جشن و حتی انتخاب قطعی دبیر و مسؤول برگزاری آن اعلام نشده است. 
***
نیلی مدیر تماشاخانه ایرانشهر شد
رئیس سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران با صدور حکمی حمید نیلی را به عنوان مدیر تماشاخانه ایرانشهر منصوب کرد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، مهرداد باقری با صدور حکمی حمید نیلی را به عنوان مدیر تماشاخانه ایرانشهر منصوب کرد. 
حمید نیلی پیش از این مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران، مدیرعامل انجمن تئاتر دفاع‌مقدس، مدیرعامل موسسه فرهنگی- هنری هومان هنر هور، دبیر ۲ دوره جشنواره تئاتر سراسری بچه‌های مسجد، مشاور عالی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و سردبیر اقتصادی شبکه خبر بوده است و تهیه‌کنندگی چندین نمایش در کارنامه‌اش به چشم می‌خورد. 
***
4 فیلم ایرانی در «کارلووی واری»
پنجاه‌وپنجمین جشنواره فیلم کارلووی واری که اخیرا در کشور چک آغاز به کار کرده، چند فیلم ایرانی را در برنامه نمایش خود خواهد داشت. 
به گزارش «وطن‌امروز»، فیلم «زالاوا» به کارگردانی ارسلان امیری در مجموع ۴ نمایش در این جشنواره دارد و مستند «جمعه میبینمت رابینسون» ساخته میترا فراهانی و محصول مشترک فرانسه، سوییس، ایران و لبنان هم نخستین نمایش خود را در روز نخست جشنواره تجربه کرد و ۲ نمایش دیگر در بخش «خارج از گذشته» این رویداد سینمایی خواهد داشت. 
فیلم «آسمان زیر آب» ساخته درناز حاجیها نماینده سینمای ایران در بخش رقابتی پروکسیمای این جشنواره هم ۴ نمایش خواهد داشت، همچنین فیلم «تابستان با امید» ساخته صدف فروغی که به عنوان محصول کانادا در سایت جشنواره معرفی شده، با ۴ نمایش در بخش مسابقه اصلی برای کسب گوی بلورین بهترین فیلم کارلوی واری رقابت خواهد کرد. 
***
«مستوران» آغازگر سریال‌سازی صنعتی
مدیر روابط عمومی سازمان هنری- رسانه‌ای اوج با انتشار توئیتی از ساخت سریال‌های جدید توسط سازمان اوج خبر داد. 
به گزارش «وطن‌امروز» مهرداد معظمی در این باره نوشت: ساخت سریال مستوران برای سازمان اوج، در حکم آغاز یک راه میانبر است؛ علامتی است از قدم گذاشتن در وادی صنعتی شدن سریال‌سازی در ایران. ساخت سریال تاریخی با بودجه‌ای برابر با سریال‌های روز و آپارتمانی. 
وی از ساخت 4 سریال جدید نیز خبر داد و نوشت: از این کارخانه که قصه‌محوری، تنوع ژانر و توجه به محتوای ایرانی و اسلامی را در دستور کار دارد، بزودی شاهد نمایش سریال‌های با کیفیت دیگری خواهیم بود. با قصه‌هایی شبیه «اسفندیار» از دل شاهنامه، اساطیری چون «آرش» و مرور تاریخ پرافتخار ایران، از «آل بویه» تا «عصر صفوی». 
فصل اول سریال مستوران با اقتباس و تکیه بر ادبیات کهن و پندآموز ایرانی و ظرف کمتر از ۲ سال، نگارش، تولید و روانه آنتن شده است. فصل دوم مستوران نیز که روی ریل تولید قرار گرفته است، در کمتر از ۸ ماه به آنتن نوروز 1402 و ماه مبارک رمضان خواهد رسید؛ یعنی خداحافظی با پروسه ساخت 10 ساله سریال‌های تاریخی و صرف بودجه‌های عظیم و درک نیاز مخاطبان تشنه داخلی و خارجی!

Page Generated in 0/0058 sec