printlogo


کد خبر: 250485تاریخ: 1401/4/13 00:00
همه آنچه باید درباره وضعیت نقل و انتقالاتی استقلال بدانید
حفظ شاکله تیم قهرمان

باشگاه استقلال که دیرتر از رقیب سنتی خود وارد بازار نقل و انتقالات شد، حالا از مهم‌ترین فعالیت‌های قطعی‌اش را می‌توان تمدید با مهدی مهدی‌پور و بعد از آن روزبه چشمی برشمرد. نخستین خرید این تیم اما سجاد شهباززاده بود و به صورت قطعی تاکنون تنها ۲ بازیکن از آنها جدا شده‌اند. درباره جدایی برخی بازیکنان یا جذب یکسری بازیکن جدید گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد که بعضی از آنها می‌تواند به واقعیت نزدیک باشد اما آنچه مسلم است، موجودی امروز و فعلی آبی‌پوشان عبارت است از ۱۹ بازیکن که ۳ نفر از آنها هم احتمال جدایی دارند. در کنار آنها ۱۳ بازیکن هم حضور دارند که امکان اضافه شدن‌شان به این تیم وجود دارد. 
 
* ۲ خروجی قطعی
با وجود صحبت‌هایی که درباره احتمال خروج برخی بازیکنان فصل گذشته استقلال از این تیم می‌شود اما تا امروز تنها خروج ۲ نفر قطعی شده و از بین بازیکنان فصل قبل، تنها یک مهاجم و یک مدافع در فصل بیست‌و‌یکم با آبی‌پوشان نیستند. رودی ژستد نخستین بازیکنی بود که بلافاصله پس از اتمام فصل با نظر سرمربی وقت، تایید مدیران باشگاه و موافقت خودش قراردادش فسخ شد تا این مهاجم فرانسوی نخستین خروجی آبی‌ها باشد. محمد دانشگر، مدافع میانی آنها هم در اقدامی غیرقابل پیش‌بینی با قراردادی که برخی منابع مبلغ آن را نجومی می‌دانند، از استقلال جدا شد و برای ۳ فصل به سپاهان پیوست. 
 
* ۴ ورودی قطعی
با اینکه اسامی زیادی پیرامون استقلال مطرح شده اما ورودی‌های قطعی آنها تا امروز تنها ۴ نفر هستند. سجاد شهباززاده، مهاجم باتجربه‌ای که از سپاهان به استقلال پیوست، نخستین خرید تابستانی این فصل آبی‌پوشان بود که گفته می‌شود قرار است در این تیم جانشین ژستد شود. سپس مدیران استقلال ۲ هافبک جوان و در رده سنی زیر ۲۱ سال از تیم صنعت نفت جذب کردند به نام‌های امید حامدی‌فر و محمدحسین زواری. چهارمین و تا امروز آخرین خرید این تیم هم مثل نخستین خرید آنها از سپاهان می‌آید و یک وینگر راست و سرعتی است به اسم رضا میرزایی که جذب این بازیکن با هدف جانشینی وریا غفوری است. استقلالی‌ها در حالی رضا میرزایی را برای پست هافبک و وینگر راست جذب کردند که پیش از وی نام‌هایی مثل محمدرضا حسینی و محمد محبی برای این منظور مطرح شده بود و چنین به نظر می‌رسد میرزایی گزینه سوم آنها برای این پست بود. 
 
* ۲ تمدیدی قطعی
مهم‌تر از خریدهای تابستانی استقلال، 2 بازیکن بودند که آبی‌ها موفق به تمدید با آنها شدند. نخستین تمدیدی استقلال یکی از بهترین هافبک‌های فصل گذشته بود. با اینکه گفته می‌شد مهدی‌پور از تیم‌های قطری هم پیشنهاداتی را دریافت کرده است اما سرانجام رضایت داد نه‌ تنها برای فصل بعد، بلکه قراردادش را تا ۱۴۰۳ با آبی‌ها تمدید کند. پس از مهدی‌پور، چشمی هم قراردادش را تمدید کرد تا این بازیکن باتجربه و دو پسته تبدیل به دومین بازیکن تمدیدی استقلالی‌ها شود. اگر چه استقلالی‌ها اعلام کردند سیدحسین حسینی هم پس از دیدار با مدیرعامل‌ حضورش برای فصل بعد قطعی شد اما این بازیکن با تیمش قرارداد داشت و نیازی به تمدید برای ادامه همکاری نبود. 
 
* ۱۴ بازیکن در بلاتکلیفی
نام ۱۴ بازیکن در فضای نقل و انتقالاتی استقلال به چشم می‌خورد که یا فصل قبل عضو این تیم بوده‌اند و حضورشان برای فصل آینده با ابهام مواجه است یا عضو تیم‌های دیگری بوده‌اند و گزینه پیوستن به این تیم هستند که هر یک از آنها می‌توانند فصل بعد برای استقلال به میدان بیایند یا ممکن است عضو تیم دیگری شوند. 
با اینکه گفته می‌شود سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند حضورشان برای فصل آینده در استقلال قطعی است اما باشگاه استقلال هنوز این مورد را به صورت رسمی اعلام نکرده است تا در این باره ابهام وجود داشته باشد. در صورتی که این مدافعان باتجربه از نظر قانونی امکان حضور در بین آبی‌پوشان را داشته باشند، می‌توان گفت شاکله دفاعی این تیم تا حدود زیادی حفظ شده است. عارف غلامی و رافائل سیلوا هم ۲ بازیکنی بودند که بعد از جدایی یزدانی و مرادمند جانشین آنها شدند و بخوبی هم جای خالی سربازها را پر کردند اما هیچ یک از این ۲ بازیکن هم در حال حاضر قراردادی با آبی‌پوشان ندارند و مدیران این باشگاه در تلاشند رضایت آنها را برای ادامه همکاری جلب کنند که البته تاکنون توفیقی در این راه نیافته‌اند. درباره وریا غفوری، آجورلو و همکارانش تاکنون هیچ واکنش مثبتی برای تمدید قرارداد نشان نداده‌اند و او را باید 99 درصد جدا شده دانست. امیرحسین حسین‌زاده، پدیده جوان تیم استقلال هم با اینکه با این تیم قرارداد دارد اما در تلاش است به لیگ بلژیک بپیوندد و شاید احتمال زیادی برای ادامه همکاری او با استقلالی‌ها نتوان قائل بود. ارسلان مطهری هم مهاجمی است که اگر استقلالی‌ها مهاجم یا مهاجمان دیگری بگیرند ممکن است از این تیم جدا شود و به تیمی بپیوندد که شانس بیشتری برای بازی پیدا کند. یک مهاجم به اسم کاوه رضایی و یک مدافع به اسم محمد حسینی بازیکنانی هستند که مذاکرات مهمی با استقلال انجام داده‌اند اما هنوز حضورشان در این تیم به صورت رسمی تایید نشده است. به این لیست اضافه کنید ۶ بازیکنی که به صورت قرضی در اختیار تیم‌های دیگر قرار داشتند و حالا در لیست انتظار هستند تا از نظر فنی به تایید سرمربی جدید آبی‌ها برسند. این بازیکنان عبارتند از: آرش رضاوند، امین قاسمی‌نژاد، متین کریم‌زاده، فردین رابط، زکریا مرادی و سینا خادم‌پور. 

Page Generated in 0/0044 sec