printlogo


کد خبر: 250486تاریخ: 1401/4/13 00:00
اخبار

اتفاق مهم در دیپلماسی ورزشی با کسب کرسی آسیایی بیسبال
برای نخستین‌بار در تاریخ ورزش ایران، کرسی هیات اجرایی رشته المپیکی بیسبال در روز شکست بزرگ کره‌جنوبی، به ایران رسید و هومن منصوریان، رئیس انجمن بیسبال ایران، عضو هیات اجرایی بیسبال آسیا شد. کرسی آسیایی در رشته‌های المپیکی یک دستاورد بزرگ برای دیپلماسی ورزشی کشور است و ایران در حالی در بیسبال صاحب چنین موقعیتی شده که اجماعی بزرگ برای انتخاب ایران شکل گرفت. رایزنی با ریکاردو فراکری، رئیس کنفدراسیون جهانی که خود یکی از اعضای اثرگذار کمیته بین‌المللی المپیک است و حمایت قاطع مرد اثرگذار ایتالیایی در کنار رایزنی موفق با بیسبالیست سرشناس و بیزنس‌من تایوانی، جفری کوو که خود از چهره‌های شاخص بیسبال دنیاست، در مسیر تغییر کرسی ریاست بیسبال آسیا با حمایت زودهنگام از او، ایران را در میان گزینه‌های صاحب شانس برای رسیدن به کرسی آسیایی قرار داد. 
اما مهم‌ترین گام برای دیپلماسی ورزشی ایران در این رویداد، همسویی با کشورهای همسایه و لابی کشورهای اسلامی بود. 
تعامل سازنده با کشور پاکستان و حمایت روسای فدراسیون‌های عراق، فلسطین و مالزی در کنار رای موافق و حمایت رئیس فدراسیون عربستان سبب شد ایران از میان ۲۰ کشور حاضر با کسب ۱۶ رأی به عضویت هیات اجرایی آسیا دست یابد. 
هیات اعزامی ایران در ۲ روز منتهی به مجمع انتخاباتی جلساتی فشرده را با رئیس کنفدراسیون جهانی، رئیس فدراسیون ژاپن، جفری کوو رئیس جدید کنفدراسیون آسیا، رئیس فدراسیون چین و همتایان منطقه‌ای و مسلمان برگزار کرد. 
این موفقیت در حالی برای ایران به دست آمد که کشورهای کره‌جنوبی و تایلند در کسب کرسی ناکام ماندند. 
با کسب این کرسی حالا دستیابی به اهداف توسعه‌ای چون افزایش رویدادهای رده‌های سنی در آسیا، تغییر مدل رده‌بندی و امتیازدهی به تیم‌ها، حضور داوران غرب آسیا در رویدادهای بین‌المللی و البته توسعه فنی بیسبال ایران بیش از پیش در دسترس خواهد بود. 
***
کار پیکه و شکیرا به دادگاه کشید
مدافع اسپانیایی تیم فوتبال بارسلونا و همسرش پس از جدایی از یکدیگر راهی دادگاه خواهند شد. به گزارش نشریه وانگاردیای اسپانیا، اختلافات اخیر میان جرارد پیکه مدافع میانی بارسلونا و شکیرا، همسر کلمبیایی او به جدایی این زوج معروف از یکدیگر محدود نشده است. پس از چند هفته شایعه‌پراکنی درباره جدایی این دو و دلایل این تصمیم‌‌شان، آنها سرانجام در بیانیه‌ای مشترک این موضوع را تأیید کردند اما ظاهرا اختلافات همچنان ادامه دارد و این بار پای حضانت ۲ فرزندشان، میلان و ساشا در میان است. همسر پیکه پس از جدایی از این بازیکن اسپانیایی، ۲ فرزندش را به تعطیلات برده و در نظر دارد در آینده نزدیک به طور کلی آنها را از اسپانیا خارج کند و به میامی آمریکا ببرد؛ جایی که قبلا هم سکونت داشته و دارای یک عمارت بزرگ است. در طرف دیگر اما پیکه نمی‌خواهد چنین اجازه‌ای را به شکیرا بدهد و دور شدن فرزندانش از شهری که تمام عمرشان در آن زندگی کرده‌اند را به صلاح آنها نمی‌داند. همین اختلاف نظر سبب شده پیکه و شکیرا وارد یک جنگ حقوقی جدید و برای پیروزی در آن دست به دامن 2 تن از سرشناس‌ترین وکلای اسپانیا شوند. 
***
پروسه رفع تعلیق کمیته‌ صدور مجوز حرفه‌ای کلید خورد
فدراسیون فوتبال در نظر دارد با تشکیل کمیته‌ای، پروسه رفع تعلیق کمیته صدور مجوز حرفه‌ای را آغاز کند. کنفدراسیون فوتبال آسیا اسفندماه سال 1400 با صدور حکمی کمیته صدور مجوز فدراسیون ایران را تا برطرف شدن همه نقص‌ها و جلب نظر دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا به حالت تعلیق درآورد؛ موضوعی که با گذشت چندین ماه همچنان مسکوت باقی مانده بود و حالا خبر می‌رسد فدراسیون فوتبال ایران در نظر دارد با تشکیل کمیته‌ای در پی رفع تعلیق کمیته صدور مجوز حرفه‌ای برآید. گفته می‌شود هوشنگ نصیرزاده، حمیرا اسدی، محمدرضا کسرایی، سهیل مهدی و جمشید نورشرق نفرات پیشنهادی هستند تا در قالب کمیته‌ای مسؤولیت تکمیل مدارک و مذاکرات با AFC را بر عهده بگیرند. ممکن است اعضای این کمیته کم و زیاد شوند و در نهایت این کمیته به صورت رسمی کارش را آغاز کند. در صورت رفع تعلیق کمیته صدور مجوز حرفه‌ای از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا، سرپرست فدراسیون فوتبال باید اعضای جدید این کمیته را انتخاب و به AFC معرفی کند. 

Page Generated in 0/0133 sec