printlogo


کد خبر: 250493تاریخ: 1401/4/13 00:00
اخبار

ادارات تهران و البرز امروز تعطیل است
ادارات تهران به ‌دلیل افزایش آلاینده‌های زیست‌محیطی تعطیل شد. بنا بر اعلام معاون عمرانی استانداری تهران به دلیل افزایش آلاینده‌های زیست‌محیطی امروز (دوشنبه 13 تیر) تمام ادارات و مراکز‌ آموزشی شهر تهران جز دماوند و فیروزکوه تعطیل اعلام شد. بنابر این گزارش، بورس و بانک‌ها تعطیل نیستند. همچنین معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز نیز از تعطیلی تمام ادارات، بانک‌ها و‌ مراکز علمی و آموزشی استان در روز دوشنبه (امروز) به دلیل کاهش کیفیت هوا و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و گرد و غبار خبر داد. 
***
اتباع فاقد مدارک هویتی باید به کشور خود بازگردند
وزیر کشور با اشاره به طرح شناسایی اتباع بیگانه فاقد مدرک هویتی در کشور گفت: تاکنون ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن از اتباع مراجعه کرده و کارت لازم را دریافت کرده‌اند. احمد وحیدی پس از شرکت در جلسه کمیسیون ساماندهی اتباع و مهاجران خارجی، با حضور در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به طرح شناسایی اتباع بیگانه در کشور اظهار کرد: برخی از این افراد هنوز برای ثبت‌نام در این طرح (شناسایی اتباع بیگانه فاقد مدرک هویتی) مراجعه نکرده‌اند و افرادی که مراجعه نکنند از دید ما حضورشان از این پس غیرقانونی محسوب می‌شود. 
وی با بیان اینکه برابر یک اقامت غیرقانونی با اتباعی که برای ثبت‌نام در این طرح (شناسایی اتباع بیگانه فاقد مدرک هویتی) اقدام نکنند برخورد خواهد شد، در عین حال ادامه داد: البته ما با همسایگان خود رابطه خوبی داریم اما باید همه اینها سامان یافته و (حضورشان) با حساب و کتاب باشد و به همین دلیل آنهایی که مشارکت کردند و آمدند از دید ما حضورشان شناسایی شده است و از خدمات بانکی و بیمه و ارتباطات در چارچوبی که مشخص می‌شود برخوردار خواهند شد. 
به گفته وحیدی، اتباعی که در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند، می‌توانند در زمانبندی‌هایی که مشخص خواهد شد فعالیت‌های‌شان را مطابق با چارچوب قانونی انجام داده و حضورشان مجاز است اما حضور اتباعی که ثبت‌نام نکرده‌اند، غیرقانونی بوده و این غیرقانونی بودن به آن معناست که باید به وطن خود بازگردند. 
***
کلاهبرداری از مردم در پوشش میوه‌فروش سیار
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از بازداشت ۲ کلاهبردار مسلح که با روش اسکیمر چندین میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد. سرهنگ داوود معظمی‌گودرزی در این ‌باره گفت: چندی پیش تعداد زیادی از شهروندان به پلیس فتای تهران بزرگ مراجعه و اعلام کردند مبالغی به ‌صورت غیرمجاز از حساب آنان برداشت شده است. وی افزود: در تحقیقات اولیه کارشناسان پلیس فتای پایتخت مشخص شد همه قربانیان این پرونده بعد از خرید از یک میوه‌فروش سیار در تهران حساب‌شان خالی شده و به روش اسکیمر مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند. 
گودرزی ادامه داد: افسران پلیس فتای تهران بزرگ در مرحله تحقیقات پرونده متوجه شدند مجرمان تحت پوشش میوه‌فروشان دوره‌گرد با یک خودروی وانت‌بار در تهران مشغول کار شده و پس از کپی‌برداری کارت‌های بانکی مال‌باختگان به وسیله دستگاه اسکیمر اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنان کرده‌اند که با بررسی‌های تکمیلی و بهره‌گیری از روش‌های فنی و علمی موفق شدند این افراد را شناسایی و پس از تشریفات قضایی، هر ۲ متهم را در محل اختفای خود در یکی از مناطق جنوبی تهران دستگیر و به همراه تجهیزات اسکیمر به پلیس فتا منتقل کنند. 
وی خاطرنشان کرد: متهمان در حین دستگیری مسلح بودند و یک قبضه سلاح کمری نیز از این افراد کشف شد. این افراد پس از انتقال به پلیس فتا و مواجهه با شکات پرونده و مستندات جمع‌آوری شده توسط پلیس به کلاهبرداری از بیش از ۳۰ نفر با این روش اعتراف کردند. 
***
ثبت تصویر پلنگ ایرانی در هشتاد پهلوی لرستان
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان از ثبت تصویر پلنگ ایرانی در منطقه شکار و صید ممنوع «هشتاد پهلوی» این استان خبر داد. علی سالاروند اظهار کرد: این فیلم توسط یکی از همیاران دلسوز محیط‌زیست به ثبت رسیده و پس از ارائه به کارشناسان اداره مدیریت و نظارت بر حیات وحش اداره‌ کل حفاظت محیط‌زیست لرستان و پس از بررسی‌های‌ لازم، به ‌عنوان سند حضور این گونه ارزشمند در استان، مورد تأیید قرار گرفته است. سالاروند افزود: پلنگ ایرانی یکی ‌از گوشت‌خواران شاخص در ایران به شمار می‌رود. 
وی با اشاره به اینکه گوشت‌خواران به ‌عنوان گونه‌های چتر و شاخص در اکوسیستم‌ها به شمار می‌روند، گفت: با حفاظت از این گونه‌ها در طبیعت سایر گونه‌ها هم حفاظت می‌شوند ولی با حذف آنها از طریق شکار و تخریب زیستگاه‌شان، متأسفانه جمعیت برخی از گونه‌ها که از طعمه‌های اصلی پلنگ به ‌شمار می‌روند افزایش یافته و همین افزایش و طغیان جمعیت، باعث برهم خوردن تعادل اکوسیستم شده و تعارض بین گوشتخواران و جوامع انسانی را به‌ دنبال داشته است.

Page Generated in 0/0077 sec