printlogo


کد خبر: 250498تاریخ: 1401/4/13 00:00
اخبار

تفکیک اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی طی ۲ ماه آینده
قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی گفت: بعد از تشکیل هیات‌مدیره، طی ۲ ماه آینده تفکیک اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی انجام خواهد شد. محمدمهدی مفتح با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت سیاست‌گذار است، اظهار داشت: برای تفکیک اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی به ۲ اتحادیه مستقل توزیعی و خدماتی ابتدا نیاز به تشکیل هیات‌مدیره وجود دارد. وی افزود: تشکیل هیات‌مدیره برای اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی نه‌تنها منافاتی با تفکیک ندارد، بلکه مقدمه‌ای برای این اقدام محسوب می‌شود. مفتح در گفت‌وگو با ایرنا با تاکید بر درست بودن تفکیک این اتحادیه به ۲ بخش، خاطرنشان کرد: این اقدام باید زودتر انجام می‌شد اما در حال حاضر نیز بدون تشکیل هیات‌مدیره امکان آن فراهم نخواهد شد. قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: تفکیک اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی تصمیمی در سطح هیات‌مدیره نیست که بتوانند با آن مخالف کرده یا به مرور زمان به فراموشی بسپارند. وی افزود: این تفکیک قانونی است که انجام ندادن آن تخلف محسوب می‌شود و قابل پیگیری قضایی است، به همین دلیل بعد از تشکیل هیات‌مدیره پس از برگزاری انتخابات، طی ۲ ماه آینده تفکیک این اتحادیه انجام خواهد شد.
***
تحویل 100 هزار واحد نهضت ملی مسکن‌‌ در شهریور امسال‌
در حال حاضر یک میلیون و ۳۵۰ هزار واحد مسکونی با تجمیع واحدهای نیمه‌کاره باقیمانده از طرح مسکن مهر و طرح اقدام ملی دولت قبل، در دست اجراست و‌ تا شهریور امسال ۱۰۰ هزار واحد آن تحویل مردم خواهد شد. طبق برنامه دولت، ساخت ۴ میلیون واحد در ۲ مرحله و طی ۴ سال انجام می‌شود که بزودی مراحل ساخت ۲ میلیون واحد مرحله اول تکمیل می‌شود.
تاکنون حدود ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند که حدود یک میلیون نفر از آنها حائز شرایط نبودند اما مابقی قطعا کسانی هستند که دولت برای آنها مسکن می‌سازد. امروز یک میلیون و ۳۵۰ هزار واحد مسکونی (با تجمیع واحدهای نیمه‌کاره باقیمانده از طرح مسکن مهر و طرح اقدام ملی دولت قبل) در دست اجراست و‌ تا شهریورماه امسال ۱۰۰ هزار واحد آن تحویل خواهد شد.
نزدیک به ۷۰ درصد زمین‌های مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن (از کل ۴ میلیون) در بانک زمین ثبت شده و آماده بارگذاری است. بقیه زمین‌های مورد نیاز هم در دست بررسی است. برنامه این است که زمین مورد نیاز برای ۴ میلیون مسکن بزودی تعیین تکلیف شود.
بانک مسکن با اعلام اینکه بیش از ۲۹۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن برای دریافت تسهیلات به آن بانک معرفی شدند از انعقاد قرارداد ۹۱ هزار واحد به مبلغ ۳۱ هزار میلیارد تومان خبر داده است.
***
ایران دارای رتبه سوم در جهان از نظر ذخایر اثبات شده نفت
اوپک در جدیدترین برآورد خود اعلام کرد ذخایر اثبات شده نفت ایران در سال 2021 به 208 میلیارد و 600 میلیون بشکه رسیده است و ایران همچنان سومین مالک بزرگ ذخایر نفت در جهان است. اوپک در جدیدترین برآورد خود از حجم ذخایر نفتی ایران در سال ۲۰۲۱ اعلام کرد، کل ذخایر نفت خام ایران در پایان سال ۲۰۲۱ به ۲۰۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون بشکه رسیده است. ذخایر نفت ایران در این سال نسبت به سال پیش از آن تغییری نکرده است. ذخایر نفت ایران در سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ تغییری نداشته و برابر با ۲۰۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون بشکه بوده و این در حالی است که این رقم در سال ۲۰۱۸ برابر با ۱۵۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون بشکه بوده است. یعنی در سال‌های بعد ۵۳ میلیارد بشکه افزایش یافته است. ایران از نظر بزرگی ذخایر نفت در سال ۲۰۲۱ در رتبه سوم جهان قرار گرفته است. ونزوئلا بزرگ‌ترین دارنده ذخایر نفتی در جهان شناخته شده است. ذخایر نفت این کشور ۳۰۳ میلیارد و ۴۶۸ میلیون بشکه برآورد شده است. عربستان با ذخایر ۲۶۷ میلیارد و ۱۹۲ میلیون بشکه‌ای در رتبه دوم از این نظر قرار گرفته است. ذخایر اثبات شده نفت اوپک در سال ۲۰۲۱ بدون تغییر نسبت به سال پیش از آن به 1241.819 میلیارد بشکه رسیده است. کل ذخایر نفت جهان در پایان سال ۲۰۲۱ نیز 1545.071 میلیارد بشکه اعلام شده است. این رقم نسبت به سال قبل تغییری نکرده است. میزان ذخایر نفتی برخی کشورهای دیگر عبارت است از: آمریکا 38.8 میلیارد بشکه، برزیل 11.8 میلیارد بشکه، جمهوری آذربایجان ۷ میلیارد بشکه، روسیه ۸۰ میلیارد بشکه، نروژ 7.5 میلیارد بشکه، عراق ۱۴۳ میلیارد بشکه، کویت 101.5 میلیارد بشکه، امارات ۱۱۱ میلیارد بشکه، قطر 25.2 میلیارد بشکه، چین 26.49 میلیارد بشکه و لیبی 48.3 میلیارد بشکه.

Page Generated in 0/0056 sec